100 85% bio-ethanol E205 in carbu

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Pastekos
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 30/03/04, 10:57

100 85% bio-ethanol E205 in carbu




par Pastekos » 17/07/07, 12:10

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met E85 brandstof in mijn 205 1L4 85pk carburateur.
Ik deed progressieve tests eerst 10%, toen 30%, toen 60%, en nu rijd ik op 80%.

Tot 30% hoefde ik niets te wijzigen.

daarna, op 60%, heb ik grotere jets gemonteerd (15% groter) en heb ik de ontsteking 2 graden vooruit gezet.

zo werkt het heel goed bij 60% en 80%.

Het kleine ongemak dat ik tegenkom bij 80% is dat hij bij koude start een beetje hoest.

Ik heb gehoord dat het nodig kan zijn om de SuperEthanol op te warmen om het goed te laten werken.

Maar ik weet niet hoeveel ik het moet opwarmen, het is niet gemakkelijk om dit soort informatie op internet te vinden.
Het vlampunt van ethanol ligt rond de +13°C en dat van SP95 is -40°C, dus ik leid hieruit af dat het vlampunt van E85 rond de +6°C ligt.

Ik heb een kleine elektrische kachel van het type stanadyne in reserve voor diesel, normaal gesproken wordt de temperatuur automatisch geregeld door het keramische verwarmingselement. Ik probeer hem te monteren, wordt hij niet te heet?

Nico.


PS; o ja, ik was het vergeten. De verbranding van E85 is gewoon geweldig, deze auto had de neiging om te roken, en daar, niets. Zelfs bij de bougies is al het koolstof weg. De geur uit de uitlaatpijp als de motor eenmaal warm is, is niet aanwezig, als de auto koud is, als de auto op de choke loopt, ruikt het gewoon lekker naar alcohol, zoals alcohol van 90° :)
Dernière édition par Pastekos de 18 / 09 / 07, 17: 55, 1 keer bewerkt.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 17/07/07, 14:58

hallo, wat is de conso? en waar vind je de pomp?
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Pastekos
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 30/03/04, 10:57




par Pastekos » 17/07/07, 15:18

Mijn verbruik heb ik nog niet berekend op 80%, maar ik had het berekend op 60%.
Ik deed 8L/100 op de snelweg met mijn 205 1L4 85pk dubbele carburateur

Meestal reed ik rond de 7.5 l/100, wat ver onder de gegevens van de fabrikant lag, die op de snelweg 9.1 l/100 aangeven.

Voor de pomp woon ik in Montpellier, er is er maar één op mijn afdeling en het is 5 minuten van mijn huis, schot :)

zo niet om te weten of er een bij u in de buurt is

jij gaat verder http://www.prix-carburants.gouv.fr/

A +, Nico.
0 x
ectopus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 26/07/07, 15:09




par ectopus » 26/07/07, 15:13

Hallo,

Je essay interesseert me erg!

Ik heb een 106 uit 1992, 209 km en met carburateur.

Ik zou graag mijn carb aanpassen, maar ik vraag me af of ik niet ook de vlotter moet aanpassen, aangezien de dichtheid van e85 anders is dan die van benzine.

Waar vind je het grotere mondstuk?
En hoe de ontsteking te vervroegen, hoe weet je de resulterende compressieverhouding? het is niet gevaarlijk voor de motor deze aanpassing, het is dat de mijne niet erg jong is??
0 x
Pastekos
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 30/03/04, 10:57




par Pastekos » 26/07/07, 15:42

Sinds een paar dagen rijd ik op 100% SuperEthanol.

het werkt heel goed, behalve misschien de koude starts die wat hobbeliger zijn, maar het duurt maar een paar ogenblikken.

Ik stapte over op een 140 jet, in plaats van de originele 120, een stijging van ongeveer 27%. Ik denk dat een 135 jet zou volstaan, maar ik had geen reserve.

Mijn sproeiers had ik in reserve in andere carburateurs die ik tweedehands had gekocht voor onderdelen.

Waar ik naar kijk is de oxidatie van aluminium door SuperEthanol, omdat mijn carb van aluminium is. Omdat het gloednieuw is, is het gemakkelijk te zien. Je ziet een heel dun wit laagje in de carburateur, maar niets ernstigs, het is aluminiumoxide.

Ik moet nog zien wat het verbruiksniveau geeft.

Nico.
0 x
ectopus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 26/07/07, 15:09




par ectopus » 27/07/07, 18:40

Waarom niet zoals die met diesel en olie, een setje magneetventielen om te starten met een mengsel van 50% 50% E85 en benzine om te starten en dan over te schakelen naar 100% E85? het ziet er niet erg moeilijk uit.

Dat is wat ik waarschijnlijk zou doen, maar voor nu wil ik zeker zijn van de wijzigingen die aan de carburateur moeten worden aangebracht en dat er nog een paar E85-stations zijn om aan de slag te gaan.

Heb je het ontstekingstijdstip veranderd? lijkt het je interessant om te doen?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/07/07, 01:56

Dag
ectopus schreef:Waarom niet zoals die met diesel en olie, een setje magneetventielen om te starten met een mengsel van 50% 50% E85 en benzine om te starten en dan over te schakelen naar 100% E85? het ziet er niet erg moeilijk uit.

Dat is wat ik waarschijnlijk zou doen, maar voor nu wil ik zeker zijn van de wijzigingen die aan de carburateur moeten worden aangebracht en dat er nog een paar E85-stations zijn om aan de slag te gaan.

Heb je het ontstekingstijdstip veranderd? lijkt het je interessant om te doen?


Toen tijdens de donkere dagen van de oorlog brandstof schaars was, reden sommige auto's op alcohol, werd er een Solex-carburateur gemaakt die startte op een kleine voorraad benzine en vervolgens overging op alcohol...
Onze grootvaders hebben er ook over nagedacht (slecht genomen ontwikkelt een man veel dingen)
Andre
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 19/08/07, 10:10

Hallo,

Hoe kom je tot de conclusie dat je vlampunt 6 graden Celsius is?
-40 graden en +13 graden Je leidt hieruit af dat het vlampunt op 6 graden ligt.

Toelichting, bedankt.
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 20/08/07, 12:39

hello,

en met een dosis aceton zal het de octanen niet verhogen
0 x
moi91
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 18/06/07, 14:16




par moi91 » 29/08/07, 14:00

om verder te praten over de E85 en ook de pompen op je pocket pc te hebben staan ​​of al je ervaringen te delen kom kijken http://super-ethanol.fr !!
Dernière édition par moi91 de 16 / 12 / 07, 21: 54, 1 keer bewerkt.
0 x
te bezoeken: http://super-ethanol.fr om met de E85 te rijden! met een klassieke auto!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten