Wat als biobrandstoffen niet zo groen waren?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
dracula
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 28/04/07, 19:06

Wat als biobrandstoffen niet zo groen waren?




par dracula » 28/04/07, 19:10

Ik las net een dossier over biobrandstoffen
Biobrandstoffen, vaak als schoon gepresenteerd, vervuilender dan conventionele brandstoffen? Dat concludeert een Amerikaanse studie, gepubliceerd in de nieuwste editie van het online tijdschrift Environmental Science & Technology.

wat denk je?
BRON
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/04/07, 22:33

Ik denk dat we de term "biobrandstof" moeten verbieden

En ik nodig u uit om dit nieuws getiteld te lezen:
Stop bloed in je motor! De tragedie van necrofuels
en gepubliceerd op de uitstekende site Kokopelli die dapper strijdt tegen de overheid en de zaadlobby's die de vrije toegang van mensen tot natuurlijke zaden willen confisqueren en de achteruitgang van de biodiversiteit willen verergeren. : Cry:
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 30/04/07, 01:49

Een Amerikaanse studie! :)
Land dat leeft en de wereld domineert dankzij olie...

Monocultuur is een gevaar.
Maar we hebben nog steeds ruimte om meer olie en ethanol te produceren.

Nou, ik zou toch de studie moeten lezen ;)

SixK
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 30/04/07, 09:37

Biobrandstoffen in combinatie met de huidige markteconomie zijn een ware doos van Pandora. Er is een kans van 9 op 10 dat ze ons naar een ramp zullen leiden als we hun marketing wereldwijd niet onmiddellijk blokkeren. Het is een geprogrammeerde milieu- en voedselzelfmoord.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 30/04/07, 09:49

Citro schreef:En ik nodig u uit om dit nieuws getiteld te lezen:
Stop bloed in je motor! De tragedie van necrofuels
en gepubliceerd op de uitstekende site Kokopelli die dapper strijdt tegen de overheid en de zaadlobby's die de vrije toegang van mensen tot natuurlijke zaden willen confisqueren en de achteruitgang van de biodiversiteit willen verergeren. : Cry:


1) Sorry maar ik moet echt lachen om dit soort radicale groene praat...

Wat is olie als het geen necrobrandstof is? Trouwens, het is zo zwart als de dood...

2) Voor Rulian is uw opmerking ALLEEN geldig als biobrandstoffen worden gecontroleerd door degenen die momenteel olie beheersen (dwz mammoeten), de SVO in ultragebogen filière (dus ultralokale productie), "doordachte" cultuur zou zeer gunstig kunnen zijn voor de planeet.. .Ik denk dat er genoeg documenten op de site staan ​​over dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/search.php

Een beetje in hetzelfde genre: er is een parketvloer in ons dorp die houtbriketten maakt met zijn zaagselafval, we gaan onze brandstof natuurlijk rechtstreeks bij hem kopen dus aan de bron (of bijna)...en de totale impact zal veel minder groot zijn dan wanneer we pellets van een grote productie-installatie zouden binnenbrengen in een grote "tankwagen" waarvan het zaagsel waarschijnlijk al honderden kilometers heeft afgelegd voordat het in pellets wordt omgezet. Het is hetzelfde probleem met de "grote" biobrandstoffabrieken...
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 30/04/07, 11:18

Ik ben het ermee eens dat het goed zou gaan met een doordachte aanpak. Maar ook bij lokale productie en korte keten heeft de productie geen andere reden dan gedachteloos te zijn, zolang er maar winst te behalen valt.

De rechtbanken voor bepaalde graansoorten zijn in Chicago al aan een opmars begonnen met de start van investeringen in biobrandstoffen in de VS en Brazilië... en dit is nog maar het begin.

Landbouw is om te eten, ik denk niet dat we ons allemaal zo op ons gemak voelen bij het verspillen van voedsel om onze schroothopen vooruit te helpen.

Ik ben voor biobrandstoffen, maar NIET op de markt en NIET voor de gemiddelde consument. Uitsluitend voor het gebruik van de gemeenschap en het algemeen belang (politiediensten, brandweerlieden, medisch transport, medische centra, vuilnismannen, diplomatieke reizen...).

Dit is de enige manier om een ​​beredeneerde productie te behouden. Anders is het een tarwerace, in elke betekenis van het woord, en een ramp.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 30/04/07, 13:18

De kleine "eerlijke" lokale producent geeft niets om beurskoersen... of dat zou hij tenminste moeten doen! (in een mooie ideale wereld die niet bestaat...)

Ik denk niet dat Alain Juste zijn prijzen aanpast op een aandelenmarkt aan de andere kant van de Atlantische Oceaan? Als iedereen deze "eerlijkheid" goed zou hebben, zou de wereld een stuk beter zijn!


Rulian schreef:Ik ben voor biobrandstoffen, maar NIET op de markt en NIET voor de gemiddelde consument. Uitsluitend voor het gebruik van de gemeenschap en het algemeen belang (politiediensten, brandweerlieden, medisch transport, medische centra, vuilnismannen, diplomatieke reizen...).


+ 1 / 2
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 30/04/07, 14:55

:frons: Ik begrijp je niet...
Of we redeneren als ecoloog, en Alain Juste (die ik heb ontmoet en goedkeurt) heeft gelijk om SVO in een korte keten te maken (met, naar ik hoop, een minimum aan inputs) en dus een acceptabele opbrengst van de put tot het wiel tot de ergernis van allerlei soorten lobby's.

Of we resoneren erin dodenhandelaar zoals gemeld in het nieuws dat ik hierboven heb gelinkt. Ik herinner u eraan dat een liter Franse "bio-ethanol" 1 liter olie nodig heeft voor de vervaardiging ervan... het verdient daarom niet de kwalificatie van BIO. :onheil:
Het is slechts een kwestie van manoeuvres van landbouwlobby's (suikerproducenten) die op zoek zijn naar nieuwe afzetmogelijkheden, en vooral naar nieuwe subsidies die de subsidies zullen vervangen die ze in het kader van het GLB van Europa krijgen.
De PAC (Gemeenschappelijk Landbouwbeleid) die (onze belastingen) herverdeelt, heeft een minderheid van ZEER RIJKE boeren, subsidies zodat ze het land braak laten in plaats van het te cultiveren en zodat ze zeer vervuilende culturen maken die gedwongen invoer (kunstmest, pesticiden) en WATER vereisen , die grote rampen veroorzaken voor ons milieu en onze gezondheid. We betalen dus 3 keer onze belastingen, met name bij de zuivering van ons vervuilde water dankzij subsidies van het GLB... :onheil:

Dit gebeurt ook in de rest van de (derde) wereld waar mensen worden uitgehongerd en afgeslacht of verdreven. Achteraf zijn we verrast dat we (een beetje) immigratie hebben, terwijl we ze thuis het leven onhoudbaar maken.[/b]
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 30/04/07, 19:37

welkom

HVP (schone plantaardige olie), filtering 3 micron; additief 5/1000 super 95.
Te koop 0.50€ per liter leverbaar binnen een straal van 30km per vat van 210liter.

herkomst: rondavel, restaurant macdaube.

100/100 herstelgarantie.

ecologische impact; meer dan beter : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

@+

PS: stop met denken aan landculturen en denk een beetje zeewier. :onheil:
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
stef5555
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 151
Inschrijving: 15/01/07, 15:20




par stef5555 » 30/04/07, 19:45

:? juist lijken ze mij te hebben gehoord op France 3, de olielobbyisten hebben een klacht ingediend tegen boeren en mensen die deze alternatieve brandstoffen gebruiken die zonder hun controles worden verspreid

ps: het "volk" = vereniging, gemeentehuismedewerkers etc.

: Cry: maar waar gaan we heen???
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten