HVB-ketelbranders

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jc-Tergal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 98
Inschrijving: 12/03/07, 00:53

HVB-ketelbranders




par jc-Tergal » 31/03/07, 01:27

Door naar de site te gaan http://www.labelbuche.com Ik zag op de eerste pagina een link voor hvb-branders. Wat denk jij
Ik zag ook op eBay
http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... otohosting

wat me stoort is de mogelijke geur voor de buurt. Erger nog, ik ben meer geïnteresseerd in een platenketel, maar verander gewoon de brander van mijn huidige ketel met een olie, maar die ook stookolie gebruikt, vind ik het toch leuk ...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Re: branders vhaudiere HVB




par lejustemilieu » 31/03/07, 08:10

jc-tergal schreef:Door naar de site te gaan http://www.labelbuche.com Ik zag op de eerste pagina een link voor hvb-branders. Wat denk jij
Ik zag ook op eBay
http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... otohosting

wat me stoort is de mogelijke geur voor de buurt. Erger nog, ik ben meer geïnteresseerd in een platenketel, maar verander gewoon de brander van mijn huidige ketel met een olie, maar die ook stookolie gebruikt, vind ik het toch leuk ...

sleepnet,
Een paar maanden geleden kocht ik deze oliebrander.
Het is een ventury-systeem.
Ik roteerde het met olie gewonnen uit restaurants, en gefilterd op + -50µ.
Het begon 1/4 beurt, maar ja, er is een nare geur. (De buren waren niet gelukkig.)
Na 15 dagen gebruik kreeg ik problemen bij het opstarten ,,,,,
Na 3 weken controleerde ik de binnenkant van de ketel; deze was erg vuil, met een poel olie op de bodem. :schok:
Ik had moeite om de ketel schoon te maken, omdat dit vuil plakkerig was en niet droog was zoals bij stookolie.
Ik nam contact op met de verkoper, die me vertelde dat ik ofwel pure olie moest kopen die ik van de boerderij had gekocht, of mijn olie sterker zou filteren. :schok:
Hij bood ook aan om een ​​keramisch mondstuk op de brander te installeren. :schok:
Ik zag dat andere mensen op het net niet tevreden waren met het resultaat (dezelfde problemen).
Persoonlijk denk ik dat er een dunne plakkerige laag op de neus van de injector ontstaat, daarnaast zijn er microdruppels onverbrande olie, die aan het lichaam van de ketel plakken.
Conclusie, ik transformeerde deze brander in een ballenbrander, volgens het principe dat André op deze site uitlegt.
De eerste tests zijn bemoedigend en de eindmontage is bijna klaar. (Ik zal een video maken als alles operationeel is)
Dus pas op ... op de ventury-branders ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: branders vhaudiere HVB




par bham » 31/03/07, 18:04

Bedankt "lejustemilieu" voor deze waardevolle feedback.
lejustemilieu schreef:
...... maar inderdaad, er is een nare geur. (de buren waren niet gelukkig.) ...
het is zo smerig dat het naar frieten ruikt ???
Blijkbaar is het een beetje een zwendel deze brander op het net, nee. Hoe dan ook niet.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Re: branders vhaudiere HVB




par lejustemilieu » 31/03/07, 19:46

bham schreef:Bedankt "lejustemilieu" voor deze waardevolle feedback.
lejustemilieu schreef:
...... maar inderdaad, er is een nare geur. (de buren waren niet gelukkig.) ...
het is zo smerig dat het naar frieten ruikt ???
Blijkbaar is het een beetje een zwendel deze brander op het net, nee. Hoe dan ook niet.

***********************************
De olie komt uit een Chinees restaurant, het rook niet naar friet, het was een onaangename geur en de verkoper durfde me niet tegen te spreken.
Door nadelen, met de balbrander, en dezelfde olie .. meer geur!
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: branders vhaudiere HVB




par bham » 01/04/07, 06:41

lejustemilieu schreef: De olie komt uit een Chinees restaurant, het rook niet naar friet, het was een onaangename geur en de verkoper durfde me niet tegen te spreken.
Door nadelen, met de balbrander, en dezelfde olie .. meer geur!

Ah leuk voor de balbrander.
Weet jij wat Chinese olie is? plantaardige olie (welke)? of geplette hondenolie levend afgeslacht : Mrgreen: : Mrgreen: ?
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten