Vraag over de filtratie van plantaardige olie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
kampioen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 29/12/04, 08:41

Vraag over de filtratie van plantaardige olie




par kampioen » 27/03/07, 16:26

hello,

weet iemand de maat van de nylon koffiefilters? Ze hebben zeker een maaswijdte die te groot is voor de olie, maar!

zou het niet mogelijk zijn om een ​​normaal motoroliefilter te gebruiken om de olie te filteren?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: vraag over oliefiltratie




par Christophe » 27/03/07, 17:58

champ schreef:hello,

weet iemand de maat van de nylon koffiefilters? Ze hebben zeker een maaswijdte die te groot is voor de olie, maar!


Eh? Heb je het over "permanente" filters?

champ schreef:zou het niet mogelijk zijn om een ​​normaal motoroliefilter te gebruiken om de olie te filteren?


Ja, het is mogelijk, maar het is noodzakelijk om de olie te "verwarmen", maar tegen de economische prijs van het filter denk ik niet dat het verstandig is.

Oliomobile verkoopt grote filterzakken die volgens mij niet heel duur zijn...
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 14: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
kampioen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 29/12/04, 08:41




par kampioen » 27/03/07, 18:13

ja dat zag ik maar ze zijn 5 micron en ik las dat twee micron beter was, maar misschien is 5 genoeg.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 27/03/07, 19:21

2 micron is voor HDi...

De brandstoffilters van niet-Hdi-motoren zijn rond de 5 micron, of zelfs meer, dus filteren op 2 micron is onzin...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/03/07, 19:43

Hallo,
Koffie filter ? het is goed voor degenen die plezier willen hebben bij het doen van laboratoriumexperimenten om een ​​20 liter op deze manier uit te geven, het vereist geduld en overloopschade in zicht...
De methode is: laat de olie meer dan 20c in de hitte neerslaan nadat ik de bovenkant eruit heb gehaald die na 8 tot 15 dagen helder wordt, dan pomp ik het door een industrieel filter van 5 micron en daaruit rechtstreeks in de auto.
De rest van de tank laat je ofwel staan, je kunt een paar liter zoeken, de rest doe je terug in de ton van de kok en als hij te vies is wissel je van kantine...
In de auto gaat het door een verwarming dan gaat het in een lus in het filter van de auto, je moet altijd een reserve filter in de koffer van de tank hebben en natuurlijk het gereedschap.
Zelfs gefilterd tot op één micron, kan het het filter verstoppen.Het zijn geen onzuiverheden die verstoppen, het is een soort koude margarine die het filterpatroon bedekt.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 27/03/07, 22:00

welkom

de oliomobile-zakjes zijn niet slecht, als je een klein volume doet, maar het kost de huid van de ezel (13 € plus verzendkosten denk ik). http://www.aeden.fr ze verkopen filterstoffen per meter, er komt meer bij kijken dan naaien.

het belangrijkste is om goed te decanteren, want als je soep in je filters doet, verstoppen ze meteen.

we werken voorfilterend met reclame t-shirt plus 30 liter 1m² zak, we doen ongeveer 1000 liter per t-shirt en 4000 liter per zak; kosten 4€+5€= 9€ voor 4000 liter. in 4micron zie-.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 27/03/07, 22:41

Hé Zac, ik wist niet dat je directeur was geworden van een filterinstallatie, zeg het maar : Cheesy:

Zou je wat foto's kunnen maken van je builds voor ons? :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 27/03/07, 22:51

welkom
geen probleem, maar ik stuur ze je per e-mail omdat het me verveelt om alle tintoin door te spitten om ze direct op de site te zetten.
je zult ze morgenavond hebben, nadat je ermee hebt gedaan wat je wilt.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
kampioen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 29/12/04, 08:41




par kampioen » 28/03/07, 23:22

oke bedankt allemaal
0 x
Avatar de l'utilisateur
Shinra
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 26/06/06, 14:14
Plaats: Braine-le-Comte (BELGIË)




par Shinra » 01/04/07, 14:10

kies je voor koffiefilters, kies dan voor de industriële, die van de gemeenschappen, want die kan je zonder zorgen in een prullenbak doen en als je geen 200 liter te passeren hebt kan dat genoeg zijn.

Aan de andere kant, het feit van het verhitten van de olie om het te filteren, daar ben ik niet van overtuigd, omdat je er de was mee passeert. De paar keer dat ik het moest doen, was het resultaat na het laten zitten niet geweldig.

Wat het materiaal betreft, Aeden heeft inderdaad wat goeds (daarom verkoop ik materiaal van zijn huis hier in België door). : Mrgreen: ) en zijn stof van 5 micron is onberispelijk en flexibeler dan die van monopoel. Je kunt het positioneren zoals je wilt ^^
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten