Speel om te leren: idee van een milieuvriendelijk spel?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Speel om te leren: idee van een milieuvriendelijk spel?




par lejustemilieu » 20/03/07, 13:01

Te vroeg om een ​​krant op papier te schrijven? 8)
Maar ik heb een nieuw voorstel dat leuk en leerzaam is en tot andere dingen kan leiden...
Maak een milieuvriendelijk spel : Idee:
De vragen zouden worden geplaatst op alle econologieposten en nieuws, enz., en privé naar het centrum worden gestuurd (bijvoorbeeld center=Cristophe)
Van dit alles maken we een spel, of een wedstrijd, die sterren of een prijs kan opleveren, of zelfs een spel op CD kan maken, voor kinderen, enz...
Ziezo, dat was het idee van de dag, een klein zaadje, wat een prachtig groen plantje zou kunnen worden...
Alain
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/03/07, 13:02

Uh interessant ... maar pkoi ben ik het "centrum"?

Denkt u aan een papieren of virtueel spel? (de 2e mogelijkheid is veel toegankelijker...met Flash kun je wonderen doen)...

ps: weet jij het http://www.kyogami.com/ ?
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 20/03/07, 13:40

Ik heb een idee van economische afleiding: jacht op verspilling van Pasen.

In plaats van haastig chocolade-eieren te kopen en te verstoppen, waarom zouden we niet in de natuur (rivieroevers, bossen, enz.) zoeken naar het afval dat generaties mensen liefdevol hebben verborgen tot onze grootste vreugde. Er is nog meer te doen!

Uiteindelijk kunnen we zelfs overwegen om het afval om te zetten in een bepaald gewicht chocolade :-D

Nadenken over ... er is misschien iets te doen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/03/07, 13:49

LOL Rulian!

Geweldig idee ... niets toe te voegen!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 20/03/07, 14:56

Christophe schreef:Uh interessant ... maar pkoi ben ik het "centrum"?

Denkt u aan een papieren of virtueel spel? (de 2e mogelijkheid is veel toegankelijker...met Flash kun je wonderen doen)...

ps: weet jij het http://www.kyogami.com/ ?

Ik weet niet wie precies de touwtjes in handen heeft op deze site, ik heb willekeurig een naam weggegooid, maar ja, virtueel...
Het idee kwam bij me op, terwijl ik een aperitief had :D en het lezen van de herschikking van de namen van eunologen; sorry, econologen :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/03/07, 23:57

Ja ! Ik stel voor dat we allemaal een volle tank brandstof investeren (ik durf geen benzine of stookolie meer te zeggen) om bij jou thuis een aperitief te gaan drinken om het klaar te maken :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten