HVP78.com: weet je wel? en de Europese richtlijn?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

HVP78.com: weet je wel? en de Europese richtlijn?




par jean63 » 28/01/07, 09:38

5-punts samenvatting



1) PVH wordt erkend als brandstof op Europese wegen (a)

2) Sinds 1 januari 2005 kan de staat de directe werking van deze richtlijn niet ontkennen en overstijgen (b)

3) Staten zijn vrij om de belasting die zij willen op HVP toe te passen (c)

4) Maar de staat kan niet profiteren van zijn eigen falen, (d)

in het bijzonder het ontbreken van belastingbepalingen met betrekking tot de PVH (e)

5) Met betrekking tot het tanken dat in het buitenland wordt uitgevoerd, vallen ze onder de klap van het door Frankrijk geratificeerde Verdrag van Istanbul (f) Bij rechtvaardiging van aankoop is geen sanctie mogelijk.






Bijlagen




(a) RICHTLIJN 2003/30 / EG



Artikel

Deze richtlijn heeft tot doel het gebruik van biobrandstoffen of andere hernieuwbare brandstoffen ter vervanging van diesel of benzine voor vervoersdoeleinden in elke lidstaat te bevorderen, teneinde bij te dragen tot de verwezenlijking van doelstellingen die met name bestaan ​​in het respecteren van verplichtingen inzake klimaatverandering, zorgen voor voorzieningszekerheid die het milieu respecteert en bevordering van hernieuwbare energiebronnen.



Artikel 2

1. In deze richtlijn wordt onder biobrandstof verstaan:

j) "pure plantaardige olie": olie geproduceerd door olieplanten door druk, extractie of vergelijkbare processen, ruw of geraffineerd, maar zonder chemische modificatie, in gevallen waarin het gebruik ervan compatibel is met het betreffende type motor en de overeenkomstige eisen in termen van emissies.









(b) Artikel 7 2003 30 EG


1. De lidstaten doen de nodige wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen in werking treden om uiterlijk op 31 december 2004 aan deze richtlijn te voldoen.








(c) RICHTLIJN 2003/96 / EG VAN DE RAAD van 27 oktober 2003 tot herstructurering van de communautaire regeling voor de belasting van energieproducten en elektriciteit



Artikel

De lidstaten belasten energieproducten en elektriciteit overeenkomstig deze richtlijn.

Artikel 15

1. Onverminderd andere communautaire bepalingen kunnen de lidstaten onder fiscaal toezicht gehele of gedeeltelijke vrijstellingen of verlagingen van het belastingniveau toepassen:

a) belastbare producten die onder belastingcontrole worden gebruikt in het kader van proefprojecten die gericht zijn op de technologische ontwikkeling van minder vervuilende producten, of met betrekking tot brandstoffen of brandstoffen uit hernieuwbare bronnen;

Artikel 16

1. De lidstaten kunnen, onverminderd lid 5, onder belastingcontrole een vrijstelling of verlaagd belastingtarief toepassen op de in artikel 2 bedoelde belastbare producten, wanneer deze uit een of meer van de volgende producten bestaan ​​of deze bevatten :

- producten uit biomassa, inclusief producten van de GN-codes 4401 en 4402.








(d) Artikel 55 van de Grondwet:


Verdragen of overeenkomsten die regelmatig worden geratificeerd of goedgekeurd, hebben vanaf hun publicatie een autoriteit die superieur is aan die van wetten, voor elke overeenkomst of elk verdrag, van de toepassing ervan door de andere partij.

Advies van de Raad van State

In de eerste plaats kan een richtlijn alleen rechtstreekse werking hebben na het verstrijken van de omzettingstermijn en wanneer deze niet is omgezet of onjuist is omgezet.

Anderzijds moeten de bepalingen van de richtlijn nauwkeurig genoeg zijn om rechtstreeks door de nationale rechter te kunnen worden toegepast.

Het idee dat aan dit principe ten grondslag ligt, is dat een staat die zijn verplichtingen niet is nagekomen, geen voordeel kan halen uit zijn eigen nalaten om een ​​persoon heffingen of verplichtingen op te leggen.

Bovendien rechtvaardigt het feit dat de toepassing van de richtlijn door de nationale rechter in een context van een geschil tussen een individuele en een overheidsinstantie negatieve gevolgen kan hebben voor een derde, zelfs als deze zeker zijn, geen rechtvaardiging een persoon het recht ontzeggen zich op de bepalingen van een richtlijn tegen de betrokken lidstaat te beroepen (arrest van 7 januari 2004, C-201/02,








(e) Officieel douanebulletin


OLIE PRODUCTEN



Lijst van brandstoffen die zijn toegelaten krachtens artikel 265 ter van het douanewetboek



ARTIKEL 265b

1. Het gebruik voor het tanken, de verkoop of de verkoop voor het tanken van producten waarvan het gebruik en de verkoop voor dit gebruik niet specifiek zijn toegestaan ​​door besluiten van de minister van Begroting en de minister zijn verboden industrie.



2. Onverminderd de verboden of straffen die kunnen voortvloeien uit andere wettelijke bepalingen, zijn producten die worden gebruikt of bedoeld zijn om te worden gebruikt in strijd met de voorschriften van 1 hierboven, onderworpen aan de belastingen die van toepassing zijn op loodhoudende premiumbrandstof.



[265] 3. Elk product dat bedoeld is om te worden gebruikt, te koop wordt aangeboden of wordt gebruikt als motorbrandstof of als additief of met het oog op het vergroten van het eindvolume van motorbrandstoffen is onderworpen aan de binnenlandse verbruiksbelasting tegen het tarief dat van toepassing is op brandstof waarin het is opgenomen of die het vervangt.









(f) Verdrag van Istanbul van 26 juni 1990, bijlage C, hoofdstuk II, artikel 4.1:



De brandstoffen en brandstoffen die zich in de normale tanks van tijdelijk geïmporteerde vervoermiddelen bevinden, evenals smeeroliën die bedoeld zijn voor de normale behoeften van deze vervoermiddelen, worden vrij van invoerrechten en belastingen en zonder toepassing van invoerverboden of -beperkingen toegelaten .


Gevonden op de site HVP78.com (je moet het zien, het is uitstekend, zeer goed gedocumenteerd): in Duitsland zijn er ongeveer 150 HVP-pompen. De Fransen die naar Duitsland gaan om te tanken kunnen niet in rekening worden gebracht door de Franse gendarmes als ze hun aankoopticket in Duitsland hebben !!!! In welk Europa leven we?
Wat betreft het tanken in het buitenland vallen ze onder invloed van het Verdrag van Istanbul geratificeerd door Frankrijk. Bij rechtvaardiging van aankoop is geen boete mogelijk.


Wat is deze conventie in Istanbul? Turkije maakt geen deel uit van Europa !!!!

Het is een schijnvertoning met de oliemaatschappijen om diester in Frankrijk te produceren (gecontroleerd door de oliemaatschappijen is jammer voor Frankrijk). Nogmaals, er wordt tegen ons gelogen.

Wanneer we deze jonge man zien die raapzaad cultiveert in plaats van maïs en die zijn eigen organische HVP produceert zonder chemische additieven (investering van 10000 euro) en oliecake voor dieren (koeien) (site HVP78.com), c Het is moeilijk te begrijpen dat deze HVP niet kan worden verkocht en gebruikt in de dieselmotoren van alle voertuigen.

Ik zal N. Hulot en de presidentskandidaten schrijven om hen te vragen wat zij op dit gebied van plan zijn te doen. Ik denk dat de jongens op olomobile.com het al hebben gedaan, ik ga het bekijken.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand

Re: HVP78.com: weet je dat? en de Europese richtlijn




par overtreffen » 28/01/07, 09:49

[I]
Ik zal N. Hulot en de presidentskandidaten schrijven om hen te vragen wat zij op dit gebied van plan zijn te doen.


Sorry ... maar ik denk dat ze heel goed op de hoogte zijn en dat ze niets zullen doen ... zoals gewoonlijk !!!
Vergeet ook niet dat de HVB kan worden gebruikt als brandstof voor legale verwarming! Het is nog steeds ongelooflijk dat het niet meer ontwikkelt!
Ervaringen ... experts .... onzin, JA !!!

A + Serge.
0 x
Respect !!!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 09:58

dat is alles; ik heb me net geregistreerd op de N.Hulot-site in de forum.

Dit is wat hij zegt over biobrandstoffen:

hier is het, ik was de link kwijt ==>
Wat moeten we denken van biobrandstoffen? De verschillende biobrandstofformules vormen een gedeeltelijke oplossing voor het probleem van de noodzakelijke vermindering van het verbruik van fossiele brandstoffen, met name aardolie. Maar dit is slechts één nummer onder andere. We kunnen niet alle landbouwgrond van de aarde wijden aan de productie van brandstof voor auto's, vrachtwagens en vliegtuigen. Vernietig ook niet alle bossen en vervang ze door biobrandstofvelden. Bovendien vereisen deze biobrandstoffen (ethanol, biodiesel ...) momenteel het gebruik van grote hoeveelheden fossiele energie om ze te produceren. Een nieuwe generatie biobrandstoffen (dankzij het gebruik van biomassa) zal dit energieverbruik ongetwijfeld verminderen. In elk geval zijn de teeltgebieden niet groot genoeg om aan de brandstofvraag te voldoen. We zullen geen vermindering van het brandstofverbruik besparen. Gedeeltelijke vervanging door biobrandstoffen kan alleen helpen.
Dernière édition par jean63 de 28 / 01 / 07, 10: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 28/01/07, 10:01

: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Nou ... ze zeggen geen geweldige dingen !!!
0 x
Respect !!!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 10:29

Exceed schreef:: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Nou ... ze zeggen geen geweldige dingen !!!


dat is het, ik heb de verklaring van Mosieur Hulot gezet, niet vrolijk en een beetje vaag. Kent hij het onderwerp echt tot in detail?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 28/01/07, 10:46

Ja ... eigenlijk ... als we het hebben over biodiesel ... is het zeker dat er niet veel organisch in zit ... behalve in de naam!
Ik hou niet van deze term "Biodiesel" ... een aftrek ... niets beters!
Wat betreft de productie van HVB, dit is een veelbesproken onderwerp en ik denk dat we door het optimaliseren van de cultuur met zaden die specifiek zijn voor de productie van olie, kunnen zorgen voor het gebruik van andere oliezaden tot iets niet ergs ... het gaat erom het gebruik van voertuigen te verminderen ... dus het verbruik!
Ik zie niet hoe, een boer die zijn eigen gewas cultiveert met zijn oliegestuurde tractor, ook meer fossiele energie zal besteden aan transport ... het zou ook nodig zijn om dieselmotoren te optimaliseren en aan te passen ...
Eindeloos onderwerp ... Eindelijk zal de toekomst het ons leren.

A + Serge.
0 x
Respect !!!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 11:35

Ik vind het vooral erg vaag. Ik zal proberen PRECISE vragen te stellen aan N.Hulot en de Groenen.

Maar ik geloof dat het in Hulot onmogelijk is op zijn site van het pact, er is een forum waarin ik me heb geregistreerd en ik zal proberen antwoorden te krijgen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/01/07, 11:44

jean63 schreef:Ik vind het vooral erg vaag. Ik zal proberen PRECISE vragen te stellen aan N.Hulot en de Groenen.

Maar ik geloof dat het in Hulot onmogelijk is op zijn site van het pact, er is een forum waarin ik me heb geregistreerd en ik zal proberen antwoorden te krijgen.


Nou hier is het precies wat ik ging adviseren ... Ik denk dat er al onderwerpen zijn over HVP ... ik hoop het tenminste ...

Maar je presenteerde het, ik denk dat ze zich (Hulot en de Groenen) zullen "verbergen" achter de wetten ...Bovendien had Voynet al in deze richting aan Alain Juste geantwoord ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/01/07, 12:01

Christophe schreef:Maar je presenteerde het, ik denk dat ze zich (Hulot en de Groenen) zullen "verbergen" achter de wetten ...


Ze zouden ze al moeten kennen :onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/01/07, 19:00

zac schreef:Ze zouden ze al moeten kennen :onheil:

@+


Maak je daar geen zorgen over ... Als het aankomt op verbergen (achter ... biiiiip) zullen ze ze vinden ... :|
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten