E85: hier gaan we...in theorie...de praktijk zal volgen...

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

E85: hier gaan we...in theorie...de praktijk zal volgen...




par Christophe » 02/01/07, 23:09

Groen licht voor het vermarkten van biobrandstoffen

Het op de markt brengen van biobrandstoffen, een alternatief voor all-oil voor voertuigen, is sinds 1 januari toegestaan, zo maakte het ministerie van Economie en Financiën dinsdag bekend.

"Met de afschaffing van alle belastingen op het groene gedeelte (maximaal 85%) van het product, zorgt de belasting op superethanol (33,43 euro/hl) ervoor dat deze brandstof kan concurreren met benzine, of zelfs ten opzichte van de dieselsector", specificeert de ministerie in een persbericht.


Volgend: http://www.capital.fr/Actualite/Default ... 93&Cat=GEN
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 02/01/07, 23:16

Ik dacht dat er niet genoeg land was om de planeet te voeden :onheil:

Dus nu gaan we motoren voeden...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/01/07, 23:23

Rooh je zult niet kibbelen!

Voor een keer komt er beweging in Frankrijk... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 03/01/07, 09:46

precies, we hebben genoeg land, het probleem is hun verwijdering, alles voor ons, kan voor anderen. de graanschuren liggen vol met graan, boter,... maar volgens sommigen is afrika te ver weg en niet rendabel. het vernietigt lokale markten.

ben blij dat ik mijn V8 van mijn dromen kan kopen. moet gewoon een flex-technologie voor V8 vinden :|
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 03/01/07, 12:02

Ook al is het meer bedoeld om brandstof te vervangen, laten we de oliezaadalgen niet vergeten kan op elk land worden verbouwd, zelfs niet-bouwland (inclusief woestijnen) ...

Wanneer je wilt, kan het... alleen is het winstgevender (gemakkelijker) om olie te "maken" dan algen...

https://www.econologie.com/a-partir-d-al ... -1860.html
https://www.econologie.com/forums/huile-vege ... t2242.html

Bovendien kunnen veel "onbekende" planten worden gebruikt om ethanol te maken ... met opbrengsten die ongetwijfeld veel hoger zijn dan die van bieten of suikerriet ... INRA werkt waarschijnlijk aan het onderwerp ...

We weten al van snelgroeiende bomen of Spaanse distels om brandhout te vervangen... het lijdt geen twijfel dat veel soorten "ethano(l?)gen" zijn.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 03/01/07, 15:00

Ik wacht tot ze een flex-fuel-model ontwikkelen om mijn Hummer voor me te kopen (om Charlotte een plezier te doen : Lol:).
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten