20% economy met ethanol turbo: nieuw MIT patent

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Giul
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 16/08/05, 07:27

20% economy met ethanol turbo: nieuw MIT patent




par Giul » 10/11/06, 07:30

Hallo

Fragment uit BE Verenigde Staten N ° 54 - Franse ambassade in de Verenigde Staten

Drie onderzoekers van het Massachusetts Institute of Technology (MIT) hebben een patent aangevraagd voor een systeem dat het verbruik van benzinemotoren met meer dan 20% en tegen minder dan 1000 euro zou verbeteren.

Turbocompressoren vangen de energie van de uitlaatgassen op om de lucht die de motor toevoert samen te persen, wat de efficiëntie verbetert. Het gebruik ervan op benzinemotoren wordt beperkt door het risico van abnormale verbranding (detonatie) die de motor kan beschadigen.

Het MIT-team kwam op het idee om het gebruik van een turbocompressor te koppelen aan de injectie van ethanol in de verbrandingskamer van de motor wanneer de motor erg gestrest is (kust, versnelling, enz.). De injectie van ethanol vermindert het risico van detonatie, waardoor het mogelijk is om in kleinere motoren hoge compressieverhoudingen te verkrijgen.

De door de onderzoekers gebruikte modellen suggereren dat een zo uitgeruste motor hetzelfde piekvermogen kan leveren, maar 20 tot 30% minder brandstof verbruikt dan een motor die twee keer zo groot is. De eerste praktische laboratoriumtests bevestigden de effectiviteit van het proces.

De toevoeging van ethanol zou laag blijven: ongeveer 1L van ethanol voor 20L van benzine. De kosten van het apparaat zijn lager dan die van hybride motoren, waardoor deze technologie een economisch aantrekkelijk alternatief is en de penetratie op de markt zou moeten vergemakkelijken.

Wat betreft het gebruik van ethanol als brandstof (E85), kondigde BP aan dat het de ontwikkeling van deze brandstof in zijn Amerikaanse verkooppunten zou uitstellen na de aankondiging van Underwriters Laboratory (UL), een certificatie-instelling, de opschorting van autorisatie van hun label op de componenten van pompen voor E85.

Dit label is inderdaad alleen geldig voor mengsels met minder dan 15% ethanol. Bij hogere concentraties kan het mengsel corrosief worden en moeten er nieuwe normen worden ontwikkeld, die zes maanden tot twee jaar in beslag kunnen nemen.


Injectie van turbo-ethanol in de kamer: 20% besparing voor ... 1000 euro

@+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/11/06, 09:49

Dit is nieuws van ADIT:
https://www.econologie.com/une-faible-qu ... -3235.html

Het is goed maar niet echt innovatief: de injectie van water-methanol werd veel gebruikt tijdens de Tweede Wereldoorlog.
https://www.econologie.com/par-daimler-b ... es-84.html
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 13: 49, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/11/06, 09:52

Het is echter niet goed:

Wat betreft het gebruik van ethanol als brandstof (E85), kondigde BP aan dat het de ontwikkeling van deze brandstof in zijn Amerikaanse verkooppunten zou uitstellen na de aankondiging van Underwriters Laboratory (UL), een certificatie-instelling, de opschorting van autorisatie van hun label op de componenten van pompen voor E85.

Dit label is inderdaad alleen geldig voor mengsels met minder dan 15% ethanol. Bij hogere concentraties kan het mengsel corrosief worden en moeten er nieuwe normen worden ontwikkeld, die zes maanden tot twee jaar in beslag kunnen nemen.


Bleuf of Braziliaanse / Europese motoren zijn beter bestand tegen corrosie ...: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 10/11/06, 09:54

d
Dat de 206 al jaren in Brazilië bestaat in flexfuel ...

c echt mond neuken !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/11/06, 10:13

http://forums.futura-sciences.com/showt ... 9#poststop

Je citeren:

1) het zou eerlijk zijn geweest om te zeggen dat deze technologie al algemeen bekend is ... en is vergeten in het voordeel van vervuiling en consumptie ...

Mercedes injecteerde een mengsel van methanol en water 50 / 50 in de Nazi Messerschmitts ...

Ik citeer: "meer kracht bij het accelereren, betere overvoeding en de injectie van een anti-detonerend water-methanolmengsel of peroxiden."

https://www.econologie.com/par-daimler-b ... es-84.html

Oh, het is ethanol en geen methanol ... maar het was beter omdat er toen water was ...

Water? Bigre hoe is dit mogelijk? En onze principes? Het is niet mogelijk ... (Ik imiteer enkele van uw moderator-inquisitors ...)

(...)

3) Anders is technologisch gezien een inkrimping een verplichte stap om de injectie van ethanol-water te gebruiken, omdat dit proces alleen bij hoge belasting werkt ... Wat verbruikt 20% minder op een automotor die 150cv trekt ( 30L van verbruik per uur) ...


Bob nee, het is corporatism of interest ... nuance ...
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 13: 51, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/11/06, 15:28

Ik weet niet of het doel hetzelfde was ...

Aan de andere kant lijkt het erop dat de Amerikanen down-sizing ontdekken ...: "De door de onderzoekers gebruikte modellen suggereren dat een zo uitgeruste motor hetzelfde piekvermogen kan leveren, maar 20 tot 30% minder brandstof verbruikt dan een motor die twee keer zo groot is."
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/11/06, 16:14

Ben vi Bucheron ... zie mijn opmerking over Facho-Sciences: 3) Anders is technologisch gezien een inkrimping een verplichte stap om de injectie van ethanol-water te gebruiken, omdat dit proces alleen bij hoge belasting werkt ... Wat verbruikt 20% minder op een automotor die 150cv trekt ( 30L van verbruik per uur) ...

Anders is het doel erg vergelijkbaar (of heel dichtbij), namelijk om het brandstofoctaan te verhogen:

MIT: De injectie van ethanol vermindert het risico op detonatie, waardoor het mogelijk is om in kleinere motoren hoge compressieverhoudingen te verkrijgen.

2ieme GM: meer vermogen tijdens versnelling, betere overtoevoer en injectie van een anti-detonerend mengsel van water-methanol of peroxiden.
Dernière édition par Christophe de 10 / 11 / 06, 16: 20, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 10/11/06, 16:18

Christophe schreef:Ben vi Bucheron ... zie mijn opmerking over Fascistische-Wetenschappen : 3) Anders is technologisch gezien een inkrimping een verplichte stap om de injectie van ethanol-water te gebruiken, omdat dit proces alleen bij hoge belasting werkt ... Wat verbruikt 20% minder op een automotor die 150cv trekt ( 30L van verbruik per uur) ...

Zal het hier kopiëren :D

Dit nieuwe toetsenbord laat je zeker typefouten goed (slecht) maken !! : Cheesy: : Cheesy:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/11/06, 16:23

Uh ... ik zie daar geen meisje ... : Mrgreen:

Binnenkort zullen "functionarissen" praten over de voordelen van injectie in warmtemotoren en wetenschappelijke functionarissen van FS zullen de eersten zijn die de informatie doorgeven, vergetend dat we er waren ...

Gaan we weddenschappen aan?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/11/06, 16:38

Dag
Hij praat over ethanolinjectie (geen mengsel van water en ethanol)
het spreekt ook op vol vermogen of op zijn minst motor gevraagd, uiteraard dat het een volledig vermogen moet hebben met ethanolinjectie of zonder injectie keert het de zelfontbranding om en kan het werken met hogere compressies.
In werkelijkheid injecteren ze octaan en koelen tegelijkertijd de inname.
Maar voor de gewone gebruiker, hij die de juridische snelheid respecteert die door de stad loopt, of is zijn economie? , tenzij hij een kleine 600c-motor met turbo in het tapijt gebruikt!
De Amerikanen zijn niet sterk om kleine motoren te bouwen, in hun kleine auto zijn het meestal Japanse of Europese motoren, Dodge, Ford of GM, misschien met de Chrysler Daimler-fusie die we zullen zien ( kleine) diesels, maar ik betwijfel of het hier nog niet het best verkopende product is. Het zal nog een decennium duren om gewoontes te veranderen.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten