Nieuwe water / olie-emulsie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

Nieuwe water / olie-emulsie




par abyssin3 » 19/10/06, 17:54

Op basis van ricinusolie:

"We wisten uit de huidige chemie dat het toevoegen van water aan diesel een efficiëntere verbranding mogelijk zou maken. Maar er was geen technologie om dit te doen", zegt professor Kazuo Tajima. Water en diesel zijn twee stoffen die meestal niet mengen. Tenzij een emulgator (een middel dat de twee stoffen combineert), de oppervlakteactieve stoffen, ervoor zorgt dat water en olie samenkomen. Maar aangezien deze middelen schadelijk kunnen zijn, verving het team van de Universiteit van Kanagawa ze door ricinusolie, plantaardige olie van een plant genaamd Ricinus Comunis die voornamelijk in India en Brazilië wordt verbouwd ... "


Meer hier:
http://www.japanbar.net/index.php?rub=c ... &ficheN=46
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 19/10/06, 21:48

Heel interessant ! Nog meer behoefte aan Pantone of katalysator! Wat vinden de oliemaatschappijen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 19/10/06, 22:08

:? Een twijfel overvalt me.
Dit getransformeerde wiel kan ernstig en op lange termijn vervuilen!

Wanneer er koolwaterstofverontreiniging is, drijft het lichte product inderdaad op het water, en het zware smelt samen en zinkt. Op vervuilde stranden wordt het opgepikt door de schop.
Of een blikje magische ricinusolie nu in het water of op de grond valt, dan zal het grondwaterpeil, het bereikte water, geneigd zijn zich intiem te vermengen met alle koolwaterstofrotzooi die daar doorheen zou kunnen gaan...
Het gif zou voorzichtig, voorzichtig, zonder bewijs worden verdund, maar na tientallen jaren zouden de concentraties verslechteren en zou het water, de levensbron van de planeet, onherstelbaar onrein zijn?
Dernière édition par gegyx de 19 / 10 / 06, 22: 50, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 19/10/06, 22:42

Ricinusolie wordt al heel lang gebruikt in wedstrijden (vóór de komst van synthetische oliën?). Toen ik een kind was, mengde ik het met ether en een beetje nitromethaan om brandstof te maken voor zelfontbrandende micromotoren (niet meer gebruikt omdat het nogal trilt) van modelvliegtuigen.
Het wordt ook gebruikt als een laxeermiddel.
Van vervuiling door deze olie heb ik nog nooit gehoord. Voor zover een derivaat van dit product de koolwaterstoffen mengbaar maakt met water, vraagt ​​dit uiteraard om voorzorgsmaatregelen. Zijn er geen micro-organismen die koolwaterstoffen biologisch afbreken, zelfs als ze met water worden gemengd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 19/10/06, 23:50

Zelf overwoog ik om een ​​ricinusalcoholemulsie te maken voor mijn diesel omdat ik daar patent op vond.

25% ethanol kan in de ricinusolie worden opgenomen zonder risico op fasescheiding.

het lijkt me echter dat ricinusolie problemen veroorzaakt met de uitstekende segmenten als ik het me goed herinner...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/10/06, 02:12

Hallo,
Voor mij keek je niet naar de prijs van ricinusolie, voor een ervaring maar om 50 liter uit te geven...
Ja, ricinusolie wist de segmenten evenals plantaardige oliën, als je ze als smeermiddel gebruikt, maar als je ze gebruikt als brandstof in een motor, warm, injector in goede staat, vormt dit geen probleem, (ik heb toegevoegd (Klotz) in mijn pinda plantaardige olie een zeer kleine hoeveelheid, het verandert de geur van de uitlaat volledig)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 20/10/06, 10:10

Wat is Klotz precies?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/10/06, 15:26

Dag
abyssin3 schreef:Wat is Klotz precies?


Een merk tweetaktolie op basis van ricinusolie
Alle sneeuwscooterracers die slepen of racen
gebruik over het algemeen deze olie.
Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten