Thierry Breton neemt ons mee voor c ...

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
leplo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/06, 20:11

Thierry Breton neemt ons mee voor c ...




par leplo » 19/10/06, 12:22

Thierry Breton neemt ons mee voor c ...

Informatie doorgegeven door Boursotruc, eend onderzoek:

Woensdag 18 oktober 2006 (13:56 uur):
Wanneer minister Breton een buspomp voor televisiecamera's inhuldigt ...

Terug naar 9 oktober. Porte d'Orléans, in Parijs. Thierry Breton, minister van Economische Zaken en zijn collega Dominique Bussereau, minister van Landbouw, landen met fanfare in een Total-station. Waar de CEO, Thierry Desmaret op hen wacht.

Een scène verre van discreet, de pers is uitgenodigd, in aantal.

Reden voor deze uitnodiging aan pers, krant, radio en televisie: de inhuldiging van de eerste E85 biobrandstofpomp, "een beroemd ecologisch mengsel bestaande uit 85% ethanol en 15% traditionele benzine".

Zoals Le Canard schrijft, is de enscenering perfect: Breton zit achter het stuur van een prototype van een Mégane Renault en gaat naar de pomp en vult vervolgens bij met biobrandstof. Door te benadrukken dat 250 pompen zoals deze uiterlijk begin 2008 op het grondgebied zullen zijn.

Dezelfde avond worden in het nieuws onderwerpen gewijd aan deze "gebeurtenis". Kortom, een boodschap om te begrijpen, de overheid maakt geen grapje met het milieu.

...

Keer de volgende dag terug naar Total Station.

De pomp toont trots zijn 0.80 euro per liter. Maar het levert geen druppel biobrandstof op. Medewerkers rijden de chauffeurs terug die hun groene brandstof claimen en nodigen hen uit om terug te komen ... meerdere maanden.

Omdat wat - onbedoeld natuurlijk ... - heeft nagelaten Total en minister Breton te specificeren, is dat de E85 niet op het punt staat te zinken. De vergunning voor het in de handel brengen is niet afgegeven en de prijs van biobrandstof en de belasting ervan zijn niet eens vastgesteld.

Bretons kabinet zweert dat er een misverstand was en dat de pers de informatie verkeerd heeft weergegeven ...

Le Canard voegt eraan toe dat Bercy en Total elkaar in ieder geval goed begrepen voor hun communicatie. Het is het ministerie van Economische Zaken dat Total een uitzonderlijke ontheffing had verleend om een ​​tank van het station met biobrandstof te vullen, juist op het moment dat de camera opereerde. "En toen deze klaar was, vroeg de Douane ons om de biobrandstof te pompen en de tank leeg te maken, aangezien het verboden is om hem te verkopen, geeft de oliegroep toe" ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 19/10/06, 12:53

Geen wonder ...

Duurzame ontwikkeling 0 - Totaal 1 ... zoals gewoonlijk eigenlijk toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/10/06, 13:43

Het feit dat een persoon het nu niet kan kopen, is geen nieuw feit: in Bretons toespraak bij de levering van het Prost-taskforce-rapport werd duidelijk aangekondigd dat de belasting van E85 zou worden onderzocht "voor het einde van het jaar"en dat het ethanolactieplan zou starten"van 2007"...

Degenen die dit niet hebben begrepen, moeten leren lezen ... : Roll:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 19/10/06, 14:25

kan een houthakker zijn,
maar al deze enscenering is nog steeds groot alles wat propagandalimiet is en het ligt bij de consument, Total zou de durf kunnen hebben om de weergave van de prijs te verwijderen en zelfs helemaal niet weer te geven.
Echt van tdc.
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
leplo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/06, 20:11




par leplo » 19/10/06, 14:31

Houthakker schreef:Het feit dat een persoon het nu niet kan kopen, is geen nieuw feit: in Bretons toespraak bij de levering van het Prost-taskforce-rapport werd duidelijk aangekondigd dat de belasting van E85 zou worden onderzocht "voor het einde van het jaar"en dat het ethanolactieplan zou starten"van 2007"...

Degenen die dit niet hebben begrepen, moeten leren lezen ... : Roll:


Ja, maar dat verhindert niet dat als hij ons wilde laten kussen, het succesvol is, toch?

En toen was ik mij persoonlijk, net als mijn omgeving, niet bewust dat er een actieplan "onderweg" was. Wat me amuseert, gezien de toon waarmee deze show werd gespeeld, van: Hep! Kijk, we zijn niet verouderd, blijven voortdurend achter bij de rest van Europa ... Oké, ik spreid me een beetje uit.

De Ieren hebben 9 pompen geopend, zij ... De Engelsen staan ​​voor de deur, evenals de Belgen, dus ik spreek geen Duits.

Ik geef aan dat ik bijna nooit de geketende eend lees, maar daar was het de moeite waard om het deze keer te kopen, ik denk dat ik het zal inlijsten voor mijn kleinkinderen.

Weliswaar is er de TGV, maar goed om "legaal" groen te rijden
we kunnen altijd wachten, dit is de boodschap die moet worden bewaard.

Heilige Breton gaat!

Het zou me aan het lachen maken als ecologie een schijnvertoning was, maar het lijkt erop dat de tijd opraakt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
vttdechaine
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 162
Inschrijving: 23/03/06, 16:01
Plaats: Oost-Frankrijk in de buurt van Zwitserland




par vttdechaine » 19/10/06, 14:40

Ik heb de "flits" gedigitaliseerd met onze minister die een van de laatste turboproblemen doorliep. Ik zal het binnenkort doorgeven. We zullen er over een paar maanden om kunnen lachen als we het vertrappelde project zien en onze "gelukkige" ministers die in oktober 2006 volstroomden! :onheil:
0 x
Marty
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 19/10/06, 14:43

Houthakker schreef:ethanol actieplan ... (...) Degenen die niet hebben begrepen dat moeten leren lezen ... : Roll:


Het hangt allemaal af van wat we bedoelen, niet "actieplan" ... is het in het veld of in de paprasserieën?

Hoe lang duurt het om een ​​bio-ethanolfabriek te bouwen?

De installatie van pompen, het netwerk, certificering van producenten, distributeurs, de verkoop van flexauto's ... enz enz enz ... het duurt maanden ... Zie tientallen maanden ...

Aangenomen dat de procedures voor E85 zijn goedgekeurd op 1 januari 2007 ... zal het zeker niet 1 februari zijn dat we de eerste E1-pomp zullen zien ...
0 x
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France




par Bougonnator » 19/10/06, 17:17

Gewoon een gedachte uit de post die ik begon te typen en die zelfcensuur doorbracht: het is niet de moeite waard om zo hoog te gaan en op te scheppen zulke hoge studies te hebben gedaan om verstrikt te raken in doe zo'n clowning.
Wat wordt de volgende farce van onze "lieve" politici, van alle kanten? De race naar het Elysée op een elektrische scooter?
Stel dat we ervoor stemmen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/10/06, 21:21

Op dit moment doen degenen die schreeuwen met de roedel maar één ding: een proef van intentie!

"Wacht maar af ..."zoals onze beste vijanden zeggen, de Grote Bretons ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 19/10/06, 21:26

Bougonnator schreef:Stel dat we ervoor stemmen!


Voor die ... bedoel je? : Cheesy:

+1/2 alleen voor Lumberjack ... want door het te laten gebeuren, kunnen we snel bij het "ergste" komen ...
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten