Hoeveel vulstoffen van biobrandstoffen?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
iverson
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 10/10/06, 12:44

Hoeveel vulstoffen van biobrandstoffen?




par iverson » 10/10/06, 12:57

Dag

Ik moet een belangrijke taak voor de school vervullen en heb als thema gekozen voor de toekomstige energieën die de brandstof voor transport zullen vervangen.
Ik heb een snelle vraag voor biobrandstoffen. Ik heb onderzoek gedaan, maar dat lijkt me niet erg duidelijk ...
Ik dacht dat ik zei dat er op het niveau van biobrandstoffen 3 hoofdcategorieën waren:

- alcoholen
- De esters
- biogas uit methaan ??

Ik ben bijna zeker dat ik me niet zal vergissen voor de eerste twee, maar voor de 3ème heb ik enige twijfels ...?
Zijn er echt 3-vulstoffen?
Zou je me kunnen informeren?

Dank u bij voorbaat
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/10/06, 13:00

Biogas is per definitie al methaan in min of meer hoge concentratie (60% is een goed gemiddelde).

Biogas (behalve gebruikt als LPG maar niets is nog aanwezig behalve marginale actie) kan niet echt worden beschouwd als een brandstof ...

Door nadelen bent u de vloeibaarmaking van biomassa in uw vermelding vergeten ...

Anders zou dit samenvattingdocument u veel kunnen helpen: https://www.econologie.com/telechargement-2985.html
0 x
iverson
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 10/10/06, 12:44




par iverson » 10/10/06, 13:41

Bedankt voor deze informatie. Het is leuk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 10/10/06, 17:03

En de waterstof verkregen door kraken van water met zonnespiegels?
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 10/10/06, 17:07

Domme vraag zonder twijfel, maar maakt water deel uit van biomassa?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/10/06, 17:15

Cuicui schreef:En de waterstof verkregen door kraken van water met zonnespiegels?


Negatief, het is een hernieuwbare brandstof maar niet "BIO" omdat het niet afkomstig is van "leven" ...

Christine schreef:Domme vraag zonder twijfel, maar maakt water deel uit van biomassa?


A priori ja ... maar ik zie niet waar je vandaan komt ...
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 10/10/06, 17:30

Christophe schreef:
Cuicui schreef:En de waterstof verkregen door kraken van water met zonnespiegels?


Negatief, het is een hernieuwbare brandstof maar niet "BIO" omdat het niet afkomstig is van "leven" ...

Christine schreef:Domme vraag zonder twijfel, maar maakt water deel uit van biomassa?


A priori ja ... maar ik zie niet waar je vandaan komt ...


Maar precies, ik wilde zeggen dat water niet "levend" is, zodat de waterstof die door dit proces wordt verkregen - en de meeste andere - niet valt in de categorie van brandstoffen die zijn afgeleid van biomassa.
en daarom zijn uw twee antwoorden tegenstrijdig. Neen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/10/06, 17:51

Christine schreef:en daarom zijn uw twee antwoorden tegenstrijdig. Neen?


Volgens uw redenering JA : Cheesy: maar mijn 1ere-antwoord had gelijk :) nou ik denk ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/10/06, 21:40

Christophe schreef:[...]
Christine schreef:Domme vraag zonder twijfel, maar maakt water deel uit van biomassa?


A priori ja ... maar ik zie niet waar je vandaan komt ...
Neen.
La BIOmassa is het materiaal geproduceerd door levende dingen, typisch omvattende de 4-atomen van de levenden (C, H, O, N), en waargenomen in de vorm van gereduceerde moleculen.

Christophe, CNG niet LPG ... :onheil:


Om je vraag te beantwoorden, zoon van Iver, vind ik dat je moet beschrijven in de vorm van speciale kanalen:
- de sector oliehoudende zaden waaruit oliën worden verkregen (en mogelijk esters => Diester® of "biodiesel" voor de heer Toulemonde) om dieselmotoren te leveren,
- de sector "suikerplanten" (suikerplanten of granen) waaruit alcoholen (en mogelijk ETBE) worden gewonnen om benzinemotoren van brandstof te voorzien.

Vervolgens, van biomassa uit elke bron, maken verschillende transformaties, van de eenvoudigste (methanisering => "biogas") tot het meest gecompliceerde ("BTL" -proces voor het vloeibaar maken van de biomassa) het mogelijk om een ​​brandstof te produceren afgeleid van levende organismen, dus biobrandstof ...

Daar, als dat je kan helpen.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/10/06, 22:26

Houthakker schreef:La BIOmassa is het materiaal geproduceerd door levende dingen, typisch omvattende de 4-atomen van de levenden (C, H, O, N), en waargenomen in de vorm van gereduceerde moleculen.


1) Nou ...
H2O water is onderdeel van 4-atomen van de levenden ... en alle levende wezens bestaan ​​uit een deel van water ... vandaar mijn antwoord ...

Dan wordt de olie ook getrokken uit de levenden ... indirect ... maar hey vallen terug op dezelfde redenering (zonder interesse) als die welke bestond uit te zeggen dat alle energieën van de zon komen ...

2) Voui pour GPL ... Ik had liever gezegd: gasvoertuig (dat was wat ik in gedachten had of verwarring ...) .. Dan voorkomt niets doping, ongeacht wat een biogasmotor ... je hoeft niet zo boos te worden ...
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten