Ecologen tegen biobrandstoffen

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Ecologen tegen biobrandstoffen




par Christophe » 09/10/06, 18:01

Het begon opnieuw (cf. hier ) :onheil: We zullen de duidelijk extremistische toon "waarderen" of nog erger ... Kortom, dat is goed voor het imago van "ecologen" terwijl ik mezelf beschouw als een deel ervan ...

"Bio" brandstoffen die niet groen zijn

Het gebruik van ethanol, plantaardige olie of welke "biobrandstof" dan ook is niet, maar absoluut niet ecologisch. Een hoeveelheid van dit zogenaamde "groene" goud is namelijk afkomstig van velden met suikerriet, bieten, granen, koolzaad, zonnebloempitten of palm, die uit het tropisch regenwoud zijn gehaald.

Gebruik vervolgens kippenvet, de laatste schakel in de voedselketen is een puinhoop en is het regelrechte dementie.

Moeten we zullen moeten miljarden kippen wonen in kleine kooien, zodat ze beter kunnen voeden en brandstof voor onze auto's?

Waarom mensen niet vragen hun kratten met biodiesel uit hun eigen vet te rollen?

Beeld Michel Walter voor het Heilige Land in oktober 7 2006.


http://terresacree.org/biodiesel.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/10/06, 20:00

Hmmmm .... : Roll:

Het is enigszins verstandelijk beperkt Michel Walter in kwestie, of hij doet het op doel te trollen te creëren?

Beets, zonnebloem en verkrachting gevangen op het regenwoud, het kan aan boord ...
Palmolie, hij heeft gelijk.
Voor kip begreep hij er niets van, het is (als het haalbaar is?) Het gebruik van een bijproduct dat als "afval" wordt beschouwd (met uitzondering van het feit dat de kip NIET de laatste schakel in de keten is aangezien het een prooi is , geen roofdier ...)

Hoe dan ook, wat is deze site? Wie weet dat?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 09/10/06, 20:38

Het deed je niet een telefoontje van mijn lieve Houthakker gezicht? : Cheesy:

Deze site wat is het? Ben Groenste eerder een website van radicale ...

Waardoor de amalagame is snel gemaakt met econologic .... dus we alles ... en dat is wat mij pijn doet :(
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/10/06, 21:42

Christophe schreef:Het deed je niet een telefoontje van mijn lieve Houthakker gezicht? : Cheesy: [...]
Je blijft meer gemeten, ik denk dat het beter is ... : Wink:

Ik bezocht deze site en blijkbaar zou het goed zijn Gebruik vet kippen om brandstof te maken, wetende dat het land enorm product. Dit is de recycling van afval!

Het is nog steeds een beetje anders dan de toespraak "We doden dieren om op te rijden"die alle neu-neus die op de site hebben gereageerd, opnemen ... : Roll:

Het enige dat mogelijk is, is een drift van de kweekomstandigheden om meer vet aan de dieren produceren, maar ik geloof het niet, het zou niet effectief noch energie noch economisch kosten ...

Ik weet niet zeker of "mensen" dit type site kunnen verwarren met simplistische ideologie en extremistische fraseologie met Econology, tenminste als ze genoeg tussen hun oren hebben om na te denken en 5 minuten te snuffelen ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais

Re: milieuactivisten tegen biobrandstoffen




par bout » 09/10/06, 23:02

Houthakker schreef:Beets, zonnebloem en verkrachting gevangen op het regenwoud, het kan aan boord ...


hier is afhankelijk van de redenering:

Het regenwoud werd gebruikt om suikerriet te maken,

Toen kwam deze suiker gedeeltelijk in Europa, (meer concurrerend, multinationaal, enz ...)

Gevolg: Europa: te veel suiker, dus quota (quota = minder gezaaide bieten, daarom vervangen door: zonnebloem, koolzaad ...)

Hoewel het een beetje simplistisch, is het gemakkelijk te begrijpen dat zonnebloemen en koolzaad hebben de plaats van het bos genomen.

Logisch gezien, als we meer bos kappen, dan is het noodzakelijk om gewassen te maken om de wereld te voeden, noodzakelijkerwijs zullen prijzen het cijfer breken.

Maar goed, de techniek, de genetica is er ook voor iets, het gaat sneller dan de vermenigvuldiging van de bevolking

we zijn zo bang voor hongersnood
bijvoorbeeld suikerbiet potentiaal per hectare meer dan verdubbeld 1950

maar ondertussen landbouwprijzen : Arrowd:

Hoewel het waar is dat het maken van de brandstof met landbouwproducten in de kansen kan verhogen, is het duidelijk dat hier niet de ontbossing zal vertragen

Kleine troost voor milieuactivisten: een deel van deze ontbossing wordt vervangen door onze braaklegging (10% van het landbouwareaal)

Ik hoop toch dat er meer ontbossing ons niet dwingen om% braak 100 :onheil:

Omdat het precies hetzelfde is als met het textiel dat naar China ging (goedkoper om te produceren in een land of sociale wetten ... weet je ...)

suikerriet is nog steeds duur maand hier
In Europa, zelfs als de bieten kwam vrij om snoep fabrieken product is suiker duurder dan rietsuiker in Europa

Waarom mocht textiel?

te verkopen 380 A TGV ....
Het is alsof de textielarbeiders hun baan hadden verwisseld om personeel aan te nemen van A 380 etc ...

bout
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 09/10/06, 23:07

Houthakker schreef:Ik weet niet zeker of "mensen" dit type site kunnen verwarren met simplistische ideologie en extremistische fraseologie met Econology, tenminste als ze genoeg tussen hun oren hebben om na te denken en 5 minuten te snuffelen ...


De toekomst zal ons vertellen ... Ik heb er geen vertrouwen in dit punt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: milieuactivisten tegen biobrandstoffen




par bham » 10/10/06, 10:09

Christophe schreef:Het begon opnieuw (cf. hier ) :onheil: We zullen de duidelijk extremistische toon "waarderen" of nog erger ... Kortom, dat is goed voor het imago van "ecologen" terwijl ik mezelf beschouw als een deel ervan ...


Zelfs als deze toespraak inderdaad extremistisch is, en je 'maatje' Walter een beetje 1e graad, spelend op het sensationele, drukt het niettemin het soort drift uit waar je naartoe dreigt te gaan, om een ​​beetje winst te maken, om niets te verliezen van onze auto comfort.
Zeker als je ziet wat mensen kunnen doen bullshit dergelijke zijn (spreken van kip, ik denk dat in de productie van diervoeder dat de maldie gekkekoeienziekte veroorzaakte), kunnen we het ergste verwachten. Het probleem van dierlijk vet, pluimvee of andere is geen probleem, de overgrote meerderheid van de bevolking vleesetende en het best deze vetten behandeling om brandstof te verbranden in plaats van cement ( hoewel? wat zijn wij branden in cement na ?? : Lol: ).
Het probleem is dat, in plaats van de vloer op manieren om het verbruik van onze voertuigen te beperken, zullen we proberen om een ​​deel van onze olie te vervangen uit de plant of dier. En dan natuurlijk alle excessen mogelijk zijn, want we hebben een gesubsidieerde brandstof. Volgens een vriend, biologie leraar, de vervaardiging van ethanol kost niets, want het is een natuurlijk proces van ontbinding (u kunt bevestigen :? ). We moeten natuurlijk doen de installaties. Maar voor ethanol fabrikanten, is het een goed koopje zoveel als u de installatie van windturbines om elektriciteit te verkopen aan EDF zijn. Dus we kunnen ons voorstellen dat voor het oppompen volumes ethanol gesubsidieerd, alle schema zal goed zijn, inclusief de aankoop van Braziliaanse of Chinese ethanol (weet) naar 3 voor wederverkoop in het kader van de staat met een goede benef .
Het ideaal zou daarom zijn dat door het gebruik van hernieuwbare energiebronnen een systeem van duurzame ontwikkeling wordt ingevoerd dat transparant is en respect voor het milieu en de mens biedt, in tegenstelling tot dit systeem van buitensporig kapitalisme.
0 x
Avatar de l'utilisateur
vttdechaine
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 162
Inschrijving: 23/03/06, 16:01
Plaats: Oost-Frankrijk in de buurt van Zwitserland




par vttdechaine » 10/10/06, 17:23

Christophe schreef:
Houthakker schreef:Ik weet niet zeker of "mensen" dit type site kunnen verwarren met simplistische ideologie en extremistische fraseologie met Econology, tenminste als ze genoeg tussen hun oren hebben om na te denken en 5 minuten te snuffelen ...


De toekomst zal ons vertellen ... Ik heb er geen vertrouwen in dit punt ...


Ik geloof dat de extremisten vaak worden gecatalogiseerd embleem.
Econology heeft al een aantal sterren won met maanden voorbij en ontwikkeling (duurzame?). Geen risico in mijn mening.

Voor Bham: de mannen zijn homonivores voor mij en niet voor carnivoren. :P (Ik zei hetzelfde voor jaar).

Ten opzichte van de Walter zei iets niet zo nep (maar hij niet de armen weten ... :| ):
Waarom mensen niet vragen hun kratten met biodiesel uit hun eigen vet te rollen?

Wat op zichzelf niet onmogelijk zou zijn. In onze huizen aan het einde van de afvoer van afvalwater (wastafel, gootsteen, bidet ... maar niet de toiletten) zijn er soms "vetafscheiders" die het mogelijk maken om een ​​deel van het vet dat uit ons dagelijks leven komt, dagen te behouden. Gek idee, maar wie weet, als het morgen mogelijk zou zijn om het terug te krijgen en te behandelen om ermee te kunnen rijden?
0 x
Marty
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/10/06, 17:26

vttdechaine schreef:Wat op zichzelf niet onmogelijk zou zijn. In onze huizen aan het einde van de afvoer van afvalwater (wastafel, gootsteen, bidet ... maar niet de toiletten) zijn er soms "vetafscheiders" die het mogelijk maken om een ​​deel van het vet dat uit ons dagelijks leven komt, dagen te behouden. Gek idee, maar wie weet, als het morgen mogelijk zou zijn om het terug te krijgen en te behandelen om ermee te kunnen rijden?


Sommige zuiveringsinstallaties herstellen van de drijvende vet om biogas ca maken ... Het is duidelijk dat nog steeds erg zeldzaam ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/10/06, 21:10

vttdechaine schreef:[..] Ten opzichte van de Walter zei iets niet zo nep (maar hij niet de armen weten ... :| ):
Waarom mensen niet vragen hun kratten met biodiesel uit hun eigen vet te rollen?
[...]
Ik hield van het gebruik van menselijk vet gemaakt door Tyler Durden in "Fight Club" ... : Cheesy:

Dat is een goede bron van het aanbod: liposuctie centers! 8)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten