Brandstofomzetreacties kit E85

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
maffia41
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 01/10/06, 12:48

Brandstofomzetreacties kit E85




par maffia41 » 01/10/06, 12:54

hello,
iedereen praat over bio-ethanol (e85, flexfuel), wat een goede zaak is, minder vervuiling, lagere prijzen.....Ik zag het een tijdje geleden in kapitaal- of verboden gebieden (in Brazilië) dat je voor 200 dollar kon modificeren uw huidige auto zodat deze e85 accepteert. maar nu kan ik dit artikel niet meer vinden en het stoort me echt. Na vruchteloos onderzoek vraag ik me af of iemand weet waar we deze kit voor aanpassing kunnen krijgen?
merci d'avance
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 01/10/06, 12:58

Er bestaat niet zoiets als een set van $ 200!! Behalve misschien in Brazilië...

In de downloads van de site hebben we enkele video's, waaronder de speciale correspondent over biobrandstoffen: https://www.econologie.com/le-petrole-es ... -2780.html

Aarzel niet om te gebruiken https://www.econologie.com/forums/search.php

Anders is het onderwerp E85 hier uitgebreid besproken:
https://www.econologie.com/forums/carburant- ... t2371.html
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 13: 06, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 04/10/06, 11:45

Een TF*-journalist belde me gisteren om erachter te komen of ik "verkopers" van E85-kits kende... Ik zei hem uiteraard nee (en dat zo'n kit behoorlijk ingewikkeld was op een modern voertuig)...

Dit onderwerp interesseert daarom veel mensen... dus zou kk1 weten of dergelijke kits verkrijgbaar zijn in Frankrijk (of in Europa?)? :?
0 x
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 04/10/06, 13:00

Hallo, wat zijn precies de verschillen tussen een normale motor en flexfuel, afgezien van het feit dat deze laatste in staat is om het verschil tussen de 2 brandstoffen automatisch te detecteren terwijl het voldoende was om zoals LPG "een knop in te drukken" en 2 tanks lol

Is de bio-ethanol anders in dit geval minder agressief als deze wordt vergast?
voor de vergaste wat dacht over de montage die ik hier al op heb gezien forum die eruitzag als een kleine koolhydraat met een weerstand...
of een pantone-assemblage?

hier heb je een fijne dag..
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 04/10/06, 13:15

Als de gebruikte brandstof constant is (benzine of E85), is het niet zo moeilijk... waar het lastig wordt, is als het percentage ethanol varieert...

Ik ben er nooit in geslaagd een samenvattend rapport te vinden over de verbranding van ethanol (in tegenstelling tot dat van plantaardige oliën waar veel rapporten beschikbaar zijn...) en dat is niet omdat ik niet heb gezocht (maar zeker niet genoeg : Oops: ): https://www.econologie.com/forums/combustion ... t2007.html
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 04/10/06, 13:29

de wijziging gebeurt via een TUNE-box, die alleen de parameters van de computer verandert: ja, een geschikte motor kan alcohol verbranden, werkt op elke elektronische benzine-injectie (dus ook motorfietsen).
de oorsprong van de dieselmotor was olie,
de oorsprong van de benzinemotor was alcohol.

je kunt gemakkelijk olie maken, maar alcohol is iets ingewikkelder... en schadelijk voor het milieu (water, pesticiden, transport, fermentatie van broeikasgassen, destillatie-energie, hertransport enz...).

U kunt de injectieparameters ook zelf wijzigen, zonder deze dure box aan te schaffen, door de diagnoseaansluiting van het voertuig vast te leggen en de injectiegegevens aan te passen, die eigendom zijn van de voertuigeigenaar (bedankt emule).
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 04/10/06, 13:30

ik heb een goede publicatie in het Engels als je wilt (over e85-verbranding)

dus Jonule, heb je injectieparameters gevonden op emule?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 04/10/06, 16:39

Oh? Ik had alleen in het Frans gezocht... Eh ja, dan zou ik dat graag willen :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 04/10/06, 16:41

jonule schreef:U kunt de injectieparameters ook zelf wijzigen, zonder deze dure box aan te schaffen, door de diagnoseaansluiting van het voertuig vast te leggen en de injectiegegevens aan te passen, die eigendom zijn van de voertuigeigenaar (bedankt emule).


Heb je de emule-link? : Cheesy:
0 x
azimuth
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 07/11/05, 04:12




par azimuth » 04/10/06, 20:30

niet alleen verkoopt de KIT
maar het verkoopt ook alles wat je nodig hebt om thuis je eigen bio-ethanol te maken...

a priori is het systeem gemaakt voor maïs.... Maar ik zal uitzoeken of het geschikt is voor suikerriet, aangezien ik op de eilanden ben...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 83-gasten