Ethanol op basis van brood

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
freeman
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 31/08/05, 11:43

Ethanol op basis van brood




par freeman » 22/08/06, 16:01

Hallo allemaal,

Ik zag in een autobladartikel dat een team dat meedeed aan de Shell Eco-Marathon racete met ethanol gemaakt van gerecycled brood. :schok:
Heeft iemand meer info?
Het recept? : Cheesy:
...

Wat denk jij?

Artikel ook op de site LE QUOTIDIEN AUTO zoek naar Shell Eco-marathon 2006, voor nog een paar stukjes.htm

Freeman 8)
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 22/08/06, 16:18

Heel interessant: eindelijk een effectieve terugwinning van de vele afvalstoffen die door onze samenleving worden geproduceerd...
Alsjeblieft link naar de pagina voor luie mensen die te lui zijn om te zoeken.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 22/08/06, 18:12

heel interessant ...

maar de journalisten die het artikel schreven, hebben het verprutst :D hij verwarde het octaangetal en het alcoholgehalte van alcohol
Zuivering van ethanol zal worden gedaan door destillatie, maar produceert slechts 95 ethanol (d.w.z. het octaangetal, de hoeveelheid brandstofmengsel die kan worden gecomprimeerd voordat het vanzelf ontbrandt)".



ethanol heeft een octaangetal van 106, aan de andere kant is het waar dat het bijna onmogelijk is om door destillatie boven de 95° alcohol te komen na een chemische behandeling...

in ieder geval is een op alcohol omgebouwde motor zeer comfortabel met 20% van de vloot op ethanol, dus een titel van 80°

het enige geval waarin alcohol zeer zuiver moet zijn (98° mini) is als het wordt gemengd met benzine
als de alcohol lager is dan 98° mengen de twee producten zich niet en scheiden ze zich in twee verschillende lagen
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 23/08/06, 09:17

Zuivering van ethanol zal worden gedaan door destillatie, maar produceert slechts 95 ethanol (d.w.z. het octaangetal, de hoeveelheid brandstofmengsel die kan worden gecomprimeerd voordat het vanzelf ontbrandt)".


Er is nog iets dat interessant zou zijn om te weten, het is de algehele energiebalans van deze oplossing: NRJ gebruikt voor destillatie / NRJ hersteld door ethanol....
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 23/08/06, 10:23

We hadden het er al (een beetje) over gehad op de forum...mijn mening is meer dan gemengd!!

Ethanol-biobrandstof die rechtstreeks uit tarwe of suiker begint, is economisch al niet winstgevend ... dus degene die begint met brood waarvoor energieverslindende handelingen nodig zijn ("malen", meel transporteren, brood bereiden, brood bakken. .. enz. enz.) Ik denk dit opbrengst zakt iets meer...

Wat betreft het recupereren van broodresten, nee, maar een paar bezwaren/opmerkingen:

1) in een "evenwichtige" samenleving zou voedselverspilling niet moeten bestaan... In dit verband en voor de goede orde hebben we zojuist gekocht een broodtrommel. Ik denk dat het zichzelf in minder dan 2 maanden heeft terugverdiend!! Ik raad iedereen deze aankoop aan!

2) hoe zit het met de borg van "oud" brood?

3) zou het niet beter zijn om een ​​consumeerbaar voedingsmiddel anders te waarderen dan in energie? De bedelaar die je kent?

eerlijk een leuk aankondigingseffect om mensen alles te laten geloven...Het verbaast me niet dat het de shell is die dit project ondersteunt...

Beeld
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 23/08/06, 10:47

Christophe schreef:in een "evenwichtige" samenleving zou voedselverspilling niet mogen bestaan...


Dat zijn we het over eens, helaas, we zijn in een samenleving waar
  • landbouwoverschotten worden vernietigd,
  • supermarkten gieten bleekmiddel op onverkocht voedsel zodat niemand het eet,
  • composteren is marginaal

Kortom, het is lang geleden dat ik niet meer geloofde dat het gezond verstand was dat onze planeet leidde.

Christophe schreef: De bedelaar die je kent?

Nou nee, ik persoonlijk, ik weet het niet en ik heb niet veel op gogol kunnen vinden over dit onderwerp, afgezien van een begraafplaats en genealogie. Heb je een link of wat extra uitleg?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 23/08/06, 11:00

targol schreef:Er is nog iets dat interessant zou zijn om te weten, het is de algehele energiebalans van deze oplossing: NRJ gebruikt voor destillatie / NRJ hersteld door ethanol....

er is ongeveer 2250 kj nodig om 1 liter water volledig te verdampen, d.w.z. ongeveer (2250/3600) 625 wh en ongeveer 10 keer minder voor alcohol (200 kj/kg) bij het destilleren van een alcoholische oplossing die slechts 15° heeft als het destillatierendement zou zijn perfect, we zullen alleen alcohol verdampen en geen druppel vlotter, dus het vereist ongeveer 50 wh per verkregen liter alcohol (opbrengst 100%)
maar als we rekenen op een opbrengst van 5% voor de destillatie (ik ben opzettelijk pessimistisch) is het 1kwh uitgegeven om 1l ethanol te verkrijgen die zal voorzien door 6kwh te verbranden

om tegen lagere kosten te distilleren, kunt u een distillatie doen onder vacuüm, zonne-energie of door de ongebruikte delen van de planten te verbranden die zijn gebruikt om de grondstof voor de alcohol te produceren (stro van tarwe, maïs of suikerriet)
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 23/08/06, 11:39

Afval recupereren is altijd leuk denk ik...

Ik heb 3 maanden geleden een e-mail gestuurd naar de leraar die het project begeleidt, om het recept te hebben, maar hij heeft nooit geantwoord :frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 23/08/06, 12:05

het recept is niet al te ingewikkeld...

1) Maal het brood en meng het met water

2) je voegt enzymen of gekiemde gerst toe

3) je wacht tot het zetmeel verandert in fermenticide suikers

4) je voegt gist toe en je doet alles in een afgesloten tank met een bubbler aan de uitlaat

5) als het borrelen stopt (3/4 dagen) filter je alles en destilleer je

makkelijk toch?!

hier is het grote overzicht van hoe te werk te gaan degenen die niet van koken houden, onthouden zich... : Lol:

als je moeite hebt met het vinden van enzymen of gekiemde gerst, kun je altijd een dag op dieet gaan en dan naar voedseladvertenties kijken als je aan het kwijlen bent, gewoon in je broodsoep spugen (speeksel zit vol met enzymen) : Mrgreen:

zoals wat spugen in de soep kan worden gebruikt om energie te maken... : Idee: : Lol:
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 23/08/06, 16:15

bob_isat schreef:Afval recupereren is altijd leuk denk ik...

Ik heb 3 maanden geleden een e-mail gestuurd naar de leraar die het project begeleidt, om het recept te hebben, maar hij heeft nooit geantwoord :frons:


Ja voor de taxatie maar het beste is om ze niet te maken nee? Er is vermijdbaar afval en brood, primaire voedselbron is er een van!

Voor het niet-antwoord, normaal is het patent met shell... : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten