Citroën: druk op biodiesel

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Citroën: druk op biodiesel




par Christophe » 09/08/06, 11:26

Terwijl de situatie op het gebied van biobrandstoffen in Frankrijk nog steeds geblokkeerd is, gaat deze dankzij Franse bedrijven vooruit in Groot-Brittannië. Citroën en Totaal.

Het is een initiatief van Citroën Engeland. De werkvoertuigen van medewerkers op het hoofdkantoor van Citroën in het Verenigd Koninkrijk zullen nu worden aangedreven door een mengsel van 70% diesel / 30% biodiesel. De vermelding “Deze Citroën rijdt op bio-diesel” op de C4 op deze pagina is dan ook een beetje overdreven, deze auto rijdt slechts gedeeltelijk op biologische brandstof, maar waarschijnlijk komt dit omdat de fabrikant geen enkel risico wilde nemen. Een HDI-diesel zoals die van een C4 kan waarschijnlijk een mengsel verdragen met maximaal 20% ruwe plantaardige olie, of maximaal 50% biodiesel, maar de fabrikant raadt niet meer dan 30% aan om de prestaties of betrouwbaarheid van de auto niet te bederven. . Engelse journalisten zullen ook de gelegenheid hebben om dit te controleren, aangezien de auto's die aan de pers zullen worden toevertrouwd (voor de tests van de autojournalisten) zullen worden aangedreven met dit mengsel van 70% diesel / 30% biodiesel.

Het resultaat: http://www.moteurnature.com/actu/uneact ... ws_id=1318
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 09/08/06, 12:00

het is grappig, Citroen is een Frans merk, ze hadden het initiatief kunnen hebben om het in Frankrijk te doen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 09/08/06, 12:02

Ik vind het leuk wat ze aan het einde van het artikel zeggen:
"een woordvoerder van de Confédération Paysanne, Olivier Lainé, uit Seine Mritime, werd vorige week door de douane gearresteerd omdat hij in een voertuig had gereden dat op ruwe plantaardige olie reed. Hij werd zes uur lang vastgehouden door agenten van deze regering en kreeg een boete voor het gebruik van niet-geautoriseerde brandstof Terwijl heel Europa overschakelt op biobrandstoffen, en Frankrijk voor het Europese Hof van Justitie wordt gesleept omdat het er niet in is geslaagd Richtlijn 6/2003/EG inzake biobrandstoffen in Franse wetgeving om te zetten, is de situatie van het land niet alleen schandalig als het gaat om biobrandstoffen. de omgeving..."
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 09/08/06, 12:27

abyssin3 schreef:het is grappig, Citroen is een Frans merk, ze hadden het initiatief kunnen hebben om het in Frankrijk te doen...


Renault verkoopt al twintig jaar Flex-voertuigen in Brazilië... en het zal bijna dertig jaar later zijn als het ze in Frankrijk verkoopt... (gepland voor 20, toch?)

Dit volgt economische en niet ecologische logica...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/08/06, 13:23

Het lijkt mij logisch dat het Citroën Engeland is die dit lanceert: ik heb Engelse klanten gehad, die zijn eerlijk gezegd gierig.
dat gezegd hebbende, ze hebben er belang bij om het te laten werken, en als het gaat om het aanvragen van garantiewerk, zijn ze kampioenen.

We moeten niet vergeten dat we niet meteen de ideale oplossing zullen vinden om het zonder olie te doen, maar als we beetje bij beetje:

eilanden
stop met het verwarmen van de gangen van openbare gebouwen
zorgt voor efficiënte regelgeving
gaat gedeeltelijk over met plantaardige olie
zet alle vaste toepassingen over op elektriciteit (dus nucleair)
installeert zonnecollectoren en windturbines
denk aan je bewegingen
zonne-frame
produceert lichtere, beter geprofileerde voertuigen
injecteert waterstof in motoren of rust ze uit met Pantone,
etc .....

uiteindelijk zullen we vooruitgang boeken
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 09/08/06, 17:34

De laatste paragraaf van het Nature Engine-artikel bekoelde me nog steeds erg:
natuurmotor schreef:Wij dromen van totale marktvrijheid, waar iedereen hernieuwbare energie, biobrandstof, elektriciteit of biogas kan produceren, verkopen en gebruiken. Tot wanneer zullen we de macht van de actoren behouden?


Totale marktvrijheid, we zien wat dat de VS oplevert. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een paar waarborgen. Tussen “niets mag” en “iedereen doet wat hij wil” zit nog een marge!!!
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 88-gasten