Doe wat olie!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Lapi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 18/06/04, 16:27

Doe wat olie!




par Lapi » 02/09/04, 09:56

Ik zag aan beide kanten
mensen die hun tij keren
met verschillende plantaardige oliën
en uw keuze, verschillende smaken
een auto met gefrituurde smaak
gebakken vis
en meer
maar wat interessant is, is dat een man
was 100% aan het draaien
met kosten ongeveer 300 euro
en bijgevolg een verbruik van 8 liter na zijn verklaringen 3,5
liters
waarom dit idee niet bestuderen
hierop een +
0 x
Philflam
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 09/03/04, 11:56




par Philflam » 11/09/04, 08:17

Hallo, Lapi,

als je de details hebt, interesseert het ons ...
0 x
Lapi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 18/06/04, 16:27




par Lapi » 11/09/04, 09:06

welkom
hier is wat ik heb gevonden
http://membres.lycos.fr/operationtournesol/util.htm
de verklaringen zijn eenvoudig
u moet weten dat olie net zo duur is als diesel
en er is een vereniging die zorgt voor het maken van uw olie
http://www.roulemafleur.free.fr/index.htm
hierop een +
0 x
dge
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 24/07/04, 13:15




par dge » 14/09/04, 10:21

Dit weekend (12/09) ben ik naar het ecofestival in het centrum geweest. de vereniging "Roule ma fleur" die aanwezig zou zijn was er niet. :(
Aan de andere kant was er een jonge boer met zijn Misubshi uit de jaren 80 die draaide op 100% zelfgeproduceerde zonnebloemolie. ook zijn tractoren rijden op deze brandstof.

Een kleine dieselbus, een eenvoudige T-aansluiting en twee kleppen stellen hem in staat om van de ene brandstof op de andere over te schakelen. Dit systeem is vooral handig voor de winter, want als hij stopt met zonnebloemolie als het koud is, is het erg moeilijk voor hem om de volgende dag opnieuw op te starten.

Op individueel niveau is hij erg blij met zijn systeem. Maar als het wijdverbreid zou worden, wat zouden dan de gevolgen zijn? Het is duidelijk dat een intensieve teelt van zonnebloemen om brandstof te maken catastrofale gevolgen zou hebben voor het milieu. Volgens "Roule ma fleur" geeft de berekening echter de volgende resultaten: Voor een gemiddeld dieselvoertuig (6 tot 7 liter per 100) dat 100% op olie rijdt, heeft men 1 hectare nodig om 12500 km af te leggen. Daar begrijpen we al snel dat als alle diesels op plantaardige olie zouden lopen, waren we nog niet klaar met rijden langs zonnebloemvelden op de vakantieroute.

Persoonlijk woon ik op het platteland en ik word verleid door de ervaring. Zoek een of twee boeren, richt een vereniging op, koop een breker en... rol mijn bloem. Maar goed, als het wijdverbreid wordt, ben ik bang dat het gek wordt. Ik kan me al transgene zonnebloemen voorstellen gevuld met chemische meststoffen zover het oog reikt :wacko:
0 x
Lapi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 18/06/04, 16:27




par Lapi » 28/09/04, 09:42

welkom
heb je afgelopen zaterdag naar inter geluisterd
ze hadden het erover en zeiden dat het zou kunnen gebeuren in het noorden waar de landbouw in verval zou raken
en tegelijkertijd banen opleveren
a+
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 17/08/06, 22:41

Ik vond het leuk om naar een heel oud onderwerp te zoeken.
Pas op Andreas! De concurrentie komt uit het zuiden...
---------

Een rapport (voor wat het waard is) over het gebruik van frituurolie op voertuigen in de VS
op FR2, 20u nieuws:
http://jt.france2.fr/20h
Klik op BIOBRANDSTOFFEN
in het rechtermenu.
---------
Met 24l begrijp ik dat hij minder wil consumeren...
Positief punt in de VS: we zeggen dat we niet afhankelijk willen zijn van externe producenten, dat we vaderlandslievend zijn, en we rollen in frituurolie... en we hebben geen last van de belastingdienst!
:? In Frankrijk, zelfs met een driekleur op de vier hoeken van de auto, weet ik niet of het goed zou werken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/08/06, 22:49

en dan, je kunt je voorstellen, zal de teelt van zonnebloemen zo winstgevend zijn, dat we geen tarwe, koeien, aardappelen, ... meer zullen verbouwen.

we zullen kunnen rijden, maar we zullen moeten verhongeren! : Lol:

hoe dan ook, "de" oplossing bestaat niet, maar

een beetje oordeel
economie hier,
isolatie daar,
telefoon in plaats van te bewegen,

we zullen uiteindelijk minder consumeren in afwachting van beter :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 18/08/06, 15:58

Als je niet uitgerust bent en niet weet wat je met de restjes moet doen, is het niet eens de moeite waard om erin te investeren als je minder dan 30 ha hebt.

sterk overunity-systemen; ondertussen: fiets fiets!
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/08/06, 16:13

Punaiz dat is onderwerp opgraven!
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/09/06, 05:42

Dag
Nou dat is het, de zonen lopen al een paar jaar in olie, de vader stapte erin en begon, hoewel ik de assemblages op de jetta voor de zoon deed, nam ik een beetje ervaring mee, en zoals ik wilde om een ​​probleem op te lossen om in 100% te werken en het is arachideolie (het bevriest gemakkelijk) maar het heeft een goede geur.
in de zomer is het relatief eenvoudig als je bepaalde regels volgt om geen mechanische problemen te krijgen (vorig jaar hadden we er enkele) in het begin werkten we met kleine verhoudingen
en dan meten we niet meer en nadert het 80% en meer olie, een koele nacht en dan begint het, een overhaaste filtratie.ect..

Ik heb eigenlijk een buitenboordmotortank van 25 liter in de vrij dikke, volledig stalen kofferbak geplaatst, ik heb deze aangepast voor de onder druk staande tank met een uitlaat op de turbo (de olie is dik om door een kleine 3/8 leiding naar voren te komen,
Ik heb de originele 80 liter tank behouden voor diesel
Ik heb twee koelvloeistofverwarmers gemaakt
Ik zal uitleggen waarom in een specifieke post
Ik heb de retour naar de tank geëlimineerd om een ​​brandstoflus te maken in een kleine tank van 1 liter,
Ik start altijd op diesel en wanneer de motor 80c bereikt, volgt de olie langzamer 60c. Ik stap over op de olie en het duurt niet lang voordat deze stijgt tot meer dan 70c (de thermometer stopt daar)
en we rijden, met de panton maakt hij een motor die nauwelijks naar olie ruikt in de uitlaat Vreemd met olie diesel mengsels hij rook meer olie dan 100% olie. 6 km voor aankomst stap ik over op diesel.
De uitdaging is om het te laten werken bij relatief koude temperaturen, niet in het hart van de winter, het is -25. Het zou meedogenloos zijn om met margarine te willen werken.
Weliswaar op een lange reis is het te doen, maar je moet deze boter in ieder geval kunnen overbrengen en vooral pompen, de mooie kleine vetpompen lopen niet door de straten (vaan- of tandwielpompen, lopen naar heeft een zekere vloeibaarheid)
Wat ik deed met verschillende des (olieachtig), ik gebruikte de hete retour om een ​​sifonpomp (venturi) te maken om koude olie op te halen en in de lus te brengen.
Ik heb een ander principe van wisselaar gemaakt met twee thermostaten of gebruik in ieder geval de grote leiding die naar de radiateur gaat, in plaats van de afleiding op de verwarming te zetten.. wat bij vol vermogen het nadeel heeft van oververhitting van de motor. (alles wat op de radiator wordt omzeild, gaat niet door de radiator)


maar wat interessant is, is dat een man
was 100% aan het draaien
met kosten ongeveer 300 euro
en bijgevolg een verbruik van 8 liter na zijn verklaringen 3,5
liters


Het is niet de constatering dat ik met een panton in beide gevallen het verbruik en hoger maakte met olie dan met diesel


Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten