Brazilië: 1ère wereldwijde energie-puisssance in 20 jaar

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Brazilië: 1ère wereldwijde energie-puisssance in 20 jaar




par jean63 » 24/05/06, 14:40

Bron ==> Associated Press 24/05/2006 13:58 uur

Brazilië wordt "de grootste energiekracht ter wereld" in twintig jaar, belooft president "Lula"

De Braziliaanse president Luiz Inacio "Lula" da Silva zegt in een interview dat donderdag in "Le Monde" is gepubliceerd dat zijn land binnen "twintig of dertig jaar" dankzij "de grootste energiekracht op aarde" dankzij ontwikkeling van alternatieve energieën.

Het staatshoofd, vertrouwen in het vermogen van zijn land om ethanol en biodiesel te produceren, maakt zich daarom geen zorgen over de geopolitieke spanningen rond aardolieproducten. Op zijn Boliviaanse buurman die net gas heeft genationaliseerd, antwoordt hij dat "er ruimte is voor onderhandeling, als het gezond verstand de overhand heeft".

Hij herinnert eraan dat hij Evo Morales op de hoogte heeft gebracht van zijn instemming met deze nationalisatie. "Maar ik herinnerde me dat ook Brazilië is de belangrijkste klant voor Boliviaans gas, dat Brazilië evenveel afhankelijk is van Bolivia als Bolivia afhankelijk is van aankopen uit Brazilië en dat we daarom een ​​gemeenschappelijke noemer moesten vinden", zegt hij.

Bovendien verwerpt "Lula" ook het idee dat de ontwikkeling van de Latijns-Amerikaanse betrekkingen moet worden opgebouwd in tegenstelling tot de Verenigde Staten. "Wat we willen is niet afhankelijk worden van een macht of een groep van machten", zei hij." Meer en meer heterogene relaties consolideren de democratie over de hele wereld. "

De Braziliaanse president verwelkomt zijn Franse collega Jacques Chirac tijdens een staatsbezoek aan Brazilië op woensdagavond tot vrijdag. Het Franse staatshoofd reist vervolgens naar Chili. AP

lp / com / st

-------------------------------------------------- ------------

Niet zo gek Chirac ..... !!!! hij zal ze zien om contracten te sluiten door biobrandstoffen te kopen ... Ik droom? of is er enige waarheid?, bovendien liet Breton zich achter het stuur van een voertuig op ethanol rijden en belooft dat het tegen 2010 in tankstations in Frankrijk zal worden gevonden; het ruikt naar verkiezingsbeloften en ook om mensen de Clearstream-affaire te laten vergeten .. ??? !!!!!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76

Re: Brazilië: 1e wereldenergiemacht in 20




par geotrouvetout » 24/05/06, 15:43

jean63 schreef: Breton toonde zich achter het stuur van een voertuig op ethanol


Ik denk dat dit een publiciteitsstunt is voor Renault, want door kant-en-klare modellen voor dual-fuel te verkopen, hopen ze hun verkoop, technische werkloosheid en stopzetting van bepaalde assemblagelijnen te stimuleren vanwege niet-productie (het is noodzakelijk om de parken van nieuwe auto's).

GEO : Idee: .
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: Brazilië: 1e wereldenergiemacht in 20




par gegyx » 25/05/06, 14:51

jean63 schreef: Breton heeft laten zien dat hij een voertuig met ethanol bestuurt en belooft dat het tegen 2010 op tankstations in Frankrijk zal worden gevonden; het ruikt naar verkiezingsbeloften
Pfff! ...
Breton, rijdend, het gedrag van een auto testen: "er is geen verschil met een gewone brandstof, bovendien verbruikt hij minder ..." alsof de minister vroeger reed en betaalde het is brandstof!
Meneer "Renault" die eraan toevoegt dat de voertuigen al lange tijd klaar zijn om op organische brandstoffen te rijden ...
Het rapport, ook niet erg duidelijk voor de leek:
Ethanol, we praten dan over biobrandstof, die in alle auto's wordt gestopt ...
Ethanol in benzine, oké.
Ethanol in GO, ik zie het alleen in plantaardige olie, om diester te maken ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Re: Brazilië: 1e wereldenergiemacht in 20




par lio74 » 25/05/06, 20:24

jean63 schreef:-------------------------------------------------- ------------

Niet zo gek Chirac ..... !!!! hij zal ze zien om contracten te sluiten door biobrandstoffen te kopen ... Ik droom? of is er enige waarheid?, bovendien liet Breton zich achter het stuur van een voertuig op ethanol rijden en belooft dat het tegen 2010 in tankstations in Frankrijk zal worden gevonden; het ruikt naar verkiezingsbeloften en ook om mensen de Clearstream-affaire te laten vergeten .. ??? !!!!!


Hallo iedereen!
gepruild ... dit is iets dat onder de elleboog blijft in het geval van een klap in CLEARSTREAM-stijl : Lol: het ding dat schijnt in de media om de stront eronder te verbergen !!!

serieus, ze moeten beginnen (onze door de politiek rotte olie) met alle media-interventies op olie, alcohol en water ... mensen beginnen zich dit toch te realiseren !!!

in een gesprek, gisteravond, kreeg ik snel te horen dat er een wetsvoorstel gaande is om biobrandstoffen in Frankrijk te "legaliseren" (en controleer hun $$) ... en daar lees ik dit bericht: Chirac ga naar Brazilië ...

om terug te komen op het artikel in Le Monde, het verbaasde me niet toen ik de verboden zone voor de maand november 2005 zag: olie in Fr en ethanol in Brazilië. We leren dat ze sinds de jaren '70 (na olieschokken) onderzoek naar ethanol hebben gelanceerd en nu rollen de helft van de voertuigen (ongeveer 2 miljoen) !!!!
we zeggen, hier zijn 3 landen in sterke ontwikkeling China India Brazilië, dat afhankelijk van hun groei er 50 tot 200 jaar olieverbruik op aarde blijft, het is Brazilië dat de chic voor iedereen zal bezuinigen en surtt in de Verenigde Staten : Cheesy:
@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 26/05/06, 00:13

Hallo iedereen!
gepruild ... dit is het soort ding dat onder de elleboog blijft in het geval van een CLEARSTREAM-stijl blaas het ding dat medisch schijnt om de shit eronder te verbergen !!!


...... dat is het precies !!!!

Chirac wil een plons maken voor zijn vertrek: sterke banden smeden in industriële samenwerking met Brazilië (als dat er maar snel toe zou kunnen leiden dat we snel op 100% ethanol rijden zoals de Brazilianen met Renault flex-motoren ...) =>

lees het artikel
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 27/05/06, 13:26

jean63 schreef:...... dat is het precies !!!!

Chirac wil een plons maken voor zijn vertrek: sterke banden smeden in industriële samenwerking met Brazilië (als dat er maar snel toe zou kunnen leiden dat we snel op 100% ethanol rijden zoals de Brazilianen met Renault flex-motoren ...) =>

HET IS DUIDELIJK ... lang leve de flex !!! in Brazilië hebben ze precies dezelfde auto's als wij :pijl: alleen de injectie-chip die verandert :!:

Het aanpassingsvermogen is vergeleken met pantone enorm eenvoudig :!: :!:

en dan is tenminste de invoer van alcohol minder gevaarlijk dan aardolie :pijl: als er een risico bestaat dat vis alcoholisch wordt als de boot zinkt : Lol: : Lol: :!:

het is fijn om te weten dat de oliesuprematie van de staten binnenkort zal worden platgedrukt door Brazilië.
@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/05/06, 13:40

lio74 schreef:Het aanpassingsvermogen is vergeleken met pantone enorm eenvoudig :!: :!:


ja maar de één verhindert de ander niet ... integendeel ...
0 x
μDriver
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 29/04/06, 16:43
Plaats: Waterloo




par μDriver » 27/05/06, 16:25

Interessante link: alcohol conversie, aardgas.
http://www.jpinjection.com.br/conversao ... /index.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 27/05/06, 20:03

μDriver schreef:Interessante link: alcohol conversie, aardgas.
http://www.jpinjection.com.br/conversao ... /index.htm

merci : Cheesy:

:pijl: voor econologie
nou nee, gelukkig anders hoe zouden onze pantones in de winter draaien : Lol:
alcohol als brandstof moet in Frankrijk aankomen !!
en dan hebben we niet het riet, maar we hebben biet, raapzaad en anderen ...

anders werkt de suikerrietdestillatie-industrie erg goed :pijl: grote opbrengst van de omzet omdat het zijn eigen afval verbruikt om energie te voeden en zelfs de nieuwe cartiers van verzamelaars en arbeiders!

maar ze beginnen veel GGO's te testen ... het is niet slecht voor de motor en we consumeren het niet als voedsel, maar het is goed voor naburige ecosystemen :?

een ander debat: de uitbuiting van bepaalde verzamelaars die gemiddeld bij 40 ° C werken en niet noodzakelijk met de bescherming die door de werkgevers wordt geboden !!!

@ + L; o

PS: er is zeker de link op de site voor de verboden zone van november of december. 2005 :pijl: ga eens kijken :!:
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/05/06, 20:49

lio74 schreef:PS: er is zeker de link op de site voor de verboden zone van november of december. 2005 :pijl: ga eens kijken :!:


Weet je zeker dat je niet verwart met de Capital-show: https://www.econologie.com/hvb-dans-capi ... -2631.html

Anders zou ik deze verboden zone willen vinden ....

Met betrekking tot bio-ethanol in Brazilië was hier de "goede" speciale gezant beschikbaar: https://www.econologie.com/le-petrole-es ... -2781.html (2e deel, het 1e bevindt zich op de HVB)
Dernière édition par Christophe de 17 / 12 / 11, 09: 19, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten