België: rijden op belastingvrije olie!!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel

België: rijden op belastingvrije olie!!




par Bibiphoque » 11/04/06, 16:22

Hallo,
Tijdens het zoeken op de JPP-site dit artikel uit de Belgische pers gevonden : Cheesy: (Het laatste uur)
http://www.dhnet.be/dhinfos/article.phtml?id=146905

PS zal het waarschijnlijk moeten kopiëren omdat ik denk dat het niet lang online blijft.
Het is cool, wat dacht je van hetzelfde initiatief in Frankrijk? : Mrgreen:
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 11/04/06, 19:24

Geweldig ... moet je naar de site van Petit gaan om info te lezen die meer dan 1 week oud is op econo?

Vullen met raapzaadolie legaal in België sinds 3 april 2006 - door Christophe op 03/04/2006: 12:02

FRANCHISEER DE IK DROOM! : Cry:
Morgen stop ik met alles... wat heeft het voor zin dat je niet eens de moeite neemt om te lezen... :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 11/04/06, 19:51

Econology schreef:Geweldig ... moet je naar de site van Petit gaan om info te lezen die meer dan 1 week oud is op econo?

Vullen met raapzaadolie legaal in België sinds 3 april 2006 - door Christophe op 03/04/2006: 12:02

FRANCHISEER DE IK DROOM! : Cry:
Morgen stop ik met alles... wat heeft het voor zin dat je niet eens de moeite neemt om te lezen... :|


welkom

huil niet grote goeroe : Lol: In Frankrijk zijn de belastingen procentueel, dus als u de olie niet koopt, betaalt u niet : Lol:.

Ik zal zien of ik betaald krijg om de olie te verwijderen, misschien geeft de staat me wat geld. : Idee:

Het zal vast niet werken, maar wat ga ik me amuseren door de leren ringen van de indirecten kwaad te maken. :P

@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 11/04/06, 20:49

1) Zac er zijn tijden dat ik moeite heb om te begrijpen wat je zegt, maar hey... het moet zijn omdat je een eilandbewoner bent... : Cheesy:

2) Om terug te komen op het onderwerp: deze wet heeft ALLEEN betrekking op koolzaadolie en indien gekocht ZONDER tussenpersoon.

In België dus geen sprake van olie uit de supermarkt in je auto doen... laat staan ​​gebakken aardappelolie...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 11/04/06, 21:09

welkom

als we meer humor kunnen hebben : Cry:

@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 11/04/06, 23:32

En hoe maken ze onderscheid tussen gefrituurde olie, olie erin
fles en olie gekocht op de boerderij?
: Lol:

En de installatie voor 1500 € wat is dit ding, is het niet om toekomstige gebruikers te ontmoedigen?
als deze regeling de volgende verkiezingen overleeft, is het niet nodig
niet lang meer voor een aanpassing aan koolzaadolie
moet worden geïnstalleerd door een erkend vakman.
Met de LPG-installatie hebben ze bij ons het kunstje al geklaard.
500 € huisinstallatie, we gingen naar 2000 €.

Desalniettemin is het nog steeds goed nieuws.
Ik zal nagaan of het gebruik van koolzaad is voorbehouden aan producenten of gebruikers van dieselmotoren.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 12/04/06, 09:00

Econology schreef:Geweldig ... moet je naar de site van Petit gaan om info te lezen die meer dan 1 week oud is op econo?

Vullen met raapzaadolie legaal in België sinds 3 april 2006 - door Christophe op 03/04/2006: 12:02

FRANCHISEER DE IK DROOM! : Cry:
Morgen stop ik met alles... wat heeft het voor zin dat je niet eens de moeite neemt om te lezen... :|

Hallo,
Sorry voor de duplicaat, ik had je bericht niet gezien : Cry: : Cry:
Het klopt dat de forum is minder leesbaar sinds de laatste migratie... (LOL, hij heeft de vogelgriep niet opgelopen!)
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 12/04/06, 09:12

Onmogelijk om op 100% koolzaadolie te rijden met een Peugeot of Citroën HDi motor:

Toch hebben niet alle voertuigen gelijke toegang tot deze biobrandstof. Terwijl VW's gemakkelijk converteerbaar zijn, geldt hetzelfde niet voor Peugeots en Citroëns. Het is het type injectiepomp dat door de fabrikant wordt gebruikt dat de aanpassingsmogelijkheid bepaalt. Meer in het algemeen kunnen common-rail- of HDI-motoren met zeer hoge druk niet worden omgebouwd omdat hun zeer nauwkeurige computer een bepaalde brandstofviscositeit vereist. Voordat u contact opneemt met een installateur, neemt u in ieder geval best contact op met uw monteur die een eerste diagnose kan stellen van de haalbaarheid.


......en je moet 2000 tot 2500 euro betalen voor aanpassing om het voertuig uit te rusten (het gebeurt in België, maar het voegt zich bij het rapport dat vorige week in de Elzas in een speciale correspondent is gemaakt; zie onderwerp in ecologie)

bron: http://www.dhnet.be/dhinfos/article.phtml?id=146903
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 12/04/06, 09:43

Bibiphoque schreef:Hallo,
Sorry voor de duplicaat, ik had je bericht niet gezien : Cry: : Cry:
Het klopt dat de forum is minder leesbaar sinds de laatste migratie... @+


Maar ik heb het NIET over FORUM MAAR VAN DE SITE....
het nieuws is wat er op de 1e pagina verschijnt... Ik zie niet hoe ik het moet doen + zichtbaar... :|
https://www.econologie.com/
en voor het nieuwsarchief: https://www.econologie.com/news.php?lng=fr
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 13/04/06, 10:21

Hallo,
Ah!, ok, ik begrijp het, ik kom eigenlijk direct bij de forum, zonder de site te doorlopen : Cry: Ik schaam me !! : Cheesy:
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten