Dieselolie + supermarkt?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
YVV
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 04/04/05, 18:45
x 1

Dieselolie + supermarkt?




par YVV » 30/03/06, 18:33

Ik heb video's gezien waarin jongens tot 25% supermarktolie mengen met de diesel in de tank. dus het is mogelijk. Het probleem is dat ze blijkbaar hun olie ruim voordat ze bij het benzinestation aankomen, erin doen. dus vanaf deze plaats waar bijvoorbeeld 10l colsa- of zonnebloemolie wordt bijgevuld van de supermarkt naar het tankstation voor het vullen van de rest van de tank van 30l diesel, gaat er een bepaald aantal km over, of de aanwezigheid van De olie is zeer overheersend in de tank. Is dat niet een beetje riskant? Is het niet beter om de overdracht direct naar de pomp te doen, zodat vervolgens met het dieselspuitpistool alles goed gemengd en dus gemengd wordt?
Om
Yv
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 30/03/06, 18:38

U kunt probleemloos op 100% olie rijden!!

Om alles te weten te komen, ga naar de partnersite van econologie, dit zijn de pluspunten op het gebied van HVB:
www.oliomobile.org
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 30/03/06, 19:19

Ik hou van “geen probleem” :schok:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 30/03/06, 21:07

Laten we zeggen dat het afhangt van de motortechnologie (indirecte injectie type oude Peugeot GRD SRD motoren, SDI van VW of Skoda,... of directe injectie recente DCI-, TDCI-, HDI-motoren) van de injectiepomp (de Bosch houdt beter stand dan de Lucas of de Rotodiésel).

Om de injectiedruk te verhogen moeten de injectoren worden gereset, omdat olie stroperiger is dan diesel.

Voor 100% zijn er wel wat aanpassingen nodig om op diesel te kunnen starten en bij warme motor over te kunnen schakelen op olie.

Kortom, alle aanpassingen zijn goedkoop, minder dan € 1500 volgens wat ik op oliomobile lees.

Aan de andere kant brengt het kopen van olie in supermarkten het probleem van flessen met zich mee. Bij het liter voor liter kopen moet je rekening houden met de vervuiling van plastic flessen. Het is beter om olie te vinden in blikken van 5 liter.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 31/03/06, 10:01

ex-oceaan, zijn er zeelieden die op hun boten op olie lopen?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 31/03/06, 10:26

Ik weet het niet. Bovendien zouden boten, omdat ze grote hoeveelheden brandstof verbruiken, grote hoeveelheden olie nodig hebben, en dit zou niet onopgemerkt blijven.

Anders liepen de matrozen die ik ontmoette niet op olie : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 31/03/06, 10:45

lau schreef:ex-oceaan, zijn er zeelieden die op hun boten op olie lopen?


Hallo Lau en anderen

Ja, ik zoals in AL mijn voertuigen (sinds 1984); rotatiepompen 75/100; in-line pomp 100/100 gefilterd gebruikte frituurolie.

Met een Pantone verbetert het het koppel en de stille werking.

Als ik zeker ben van mijn olietoevoer verhoog ik de injectorinstelling met 30 bar, anders raak ik niets aan, maar verlies ik wel een beetje vermogen.
Als u uw instellingen verhoogt, kunt u niet langer puur GO rijden zonder mechanisch risico.
@+
zac

PS: mijn indénor uit 1967 op de boot werd "gepantoniseerd" voordat Pantone zijn patent indiende : Lol: (rond 1975/78 weet ik niet precies, het was mijn grootvader die het deed) bij 27000H :P en toch heeft hij alles gegeten (drainolie, aceton etc...... en ik weet niet alles van opa's testen)
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 31/03/06, 16:29

Maar om op 100% te rijden, moet het makkelijker voor je zijn, Zac. Waar jij woont, is het gemiddeld ~25°C. Hier daalt de temperatuur in de winter tot ongeveer 0°C, maar in de zomer kan de temperatuur met indirecte injectie en een Bosh PI meer dan 30% (pure olie) bevatten. Maar overwaarderen is nog steeds beter...
0 x
Avatar de l'utilisateur
YVV
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 04/04/05, 18:45
x 1




par YVV » 31/03/06, 17:40

Goed gedaan jongens, vooral Zac.... Ik zou jullie heel graag willen ontmoeten, zodat jullie mij dit allemaal persoonlijk kunnen laten zien. Ik heb een Renault Traffic-diesel en ik zal hem zelf moeten pantomiseren... toch een beetje bang door de omvang van de taak. Blijkbaar heb ik jouw kennis niet...
maar goed, dat is helemaal geen antwoord op mijn initiële vraag.
kan ik mijn tien liter supermarktolie (2x5l) discreet in mijn bijna lege tank gooien, zeg maar 1 of 2 terminals voor het tankstation. dan naar het station rijden (dus met veel olie in de tank) en diesel tanken die alles goed mengt met de druk van het pistool?
omdat ik me kan voorstellen dat het beter is om de manipulatie niet direct voor het benzinestation uit te voeren?
Om
Yv
0 x
We zijn allemaal broeders. Sommigen meer dan anderen ....
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 31/03/06, 23:24

: Mrgreen:
Het maakt me niet uit, ik doe de olie niet bij het tankstation, maar op de parkeerplaats van de supermarkt, of in mijn straat, en het kan me niet schelen, ik ben een provocateur, ik wil laten zien dat het werkt .

Hoe dan ook hebben we op Europees niveau het recht om op plantaardige olie te draaien.
Alleen in Frankrijk vallen ze ons daarmee lastig.
: Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten