Brandstof gemaakt van plastic

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2

Brandstof gemaakt van plastic




par Lapin » 07/03/06, 10:42

Brandstof gemaakt van plastic

Verslag gisteravond uitgezonden op de Belgische RTBF-tv Het lijkt zo simpel dat we ons afvragen waarom niemand er eerder aan heeft gedacht.
Let op de visionairs, fortuin, koop het patent en de rechten om openbare stortplaatsen te exploiteren. Nu wij ook
wij hebben benzine.

Ik heb het rapport bij yousendit ingediend, maar het duurt maar 7 dagen
Als een liefdadigheidsinstelling het op een minder bederfelijke plaats zou kunnen bewaren, zou dat mooi zijn.

http://s37.yousendit.com/d.aspx?id=3OA8 ... KQIHTWGGSW

Er is nog een krantenartikel over hetzelfde onderwerp, maar ik moet wel
ga er weer eens mee aan de slag.
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 07/03/06, 11:03

Mijn kleine konijntje,

Ik heb er een tijdje geleden al over gehoord, maar het lijkt erop dat degenen die brandstof maken uit afval een moeilijker leven hebben dan degenen die het uit olie halen en dat de dingen dan langzaam werken, een beetje zoals het maken van gerecyclede olie.
Sommigen maken zelfs brandstof uit lijken van dieren, plantaardig afval, enz. (Biomassa naar vloeistof)
Wat betreft CO2 weet ik niet of het goed is, aangezien in dit geval de CO2 die wordt uitgestoten afkomstig is van olie... Wat betreft de hoeveelheid plastic, hoeveel vertegenwoordigt dat? waarschijnlijk minder dan de hoeveelheid olie die als brandstof wordt gebruikt.

Maar uiteindelijk is het beter om plastic als brandstof te gebruiken dan plastic flessen een paar duizend jaar in de natuur te laten staan ​​of te verbranden (=gratis CO2)...

En dan kan het nuttig zijn voor oliegebruikers die volharden in het gebruik van flessen van 1 liter :onheil: : de liter in de tank en de verpakking die moet worden gerecycled tot brandstof... houd het simpel :schok:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79305
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Brandstof gemaakt van plastic




par Christophe » 07/03/06, 11:48

Konijn schreef:Ik heb het rapport bij yousendit ingediend, maar het zal maar 7 dagen duren als een liefdadigheidsinstelling het op een minder bederfelijke plaats zou kunnen bewaren, dat zou leuk zijn.


Nou, ik zou het zeker zien in de sectie 'films en documenten' :)
Anders ja, de informatie is destijds niet zo nieuw, het was een Indiase technologie, lijkt mij...

ps: Ik heb het betreffende onderwerp gevonden, het dateert van april 2004 (2 jaar!! Het voelt alsof het gisteren was!!) https://www.econologie.com/forums/l-inde-pou ... vt118.html

Ik verplaats het onderwerp naar alternatieve brandstoffen
Dernière édition par Christophe de 29 / 01 / 15, 18: 07, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 07/03/06, 16:33

De 2 technieken lijken niet hetzelfde te zijn, wat verklaart
dat ze allebei gepatenteerd zijn.
In degene waarover ik je vertel lijkt het erop dat het slechts een
eenvoudige destillatie en het verkregen product is direct bruikbaar.
Aan een econoloog, als u wilt dat ik het rapport ergens neerleg
stuur mij het adres.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten