Hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par C moa » 08/05/19, 14:57

Bonjour à tous,
Het is lang geleden dat ik op de forummeer vanwege gebrek aan tijd dan bij gebrek aan verlangen. Ik twijfel er niet aan dat hij altijd dynamisch en interessant is. Ik heb mezelf de afgelopen jaren vrij geïnspireerd: ik heb opgezet sinds een minituin lui en mini-aquaponics in mijn tuin (3 m² / 2 kg forel ...).

Ik heb speciaal een project opgezet op basis van het werk van Dc LAIGRET en ik ben erg blij om aan te kondigen dat het werkt !!

Aangezien dit is waar alles begon (er is meer dan 10 jaar, het verjongt ons niet!), Ik geef je wat info in (bijna) een voorbeeld:

Dat is meer dan 3 jaar dat ik met een arts in de microbiologie werk. Sinds 2 jaar worden we vergezeld / gehost door het laboratorium van IMT Atlantic, waar we onze experimenten uitvoeren en we hebben uitstekende resultaten.

Nou, we gebruiken niet dezelfde bacteriën (het kan niet worden gevonden) of dezelfde inputs, of dezelfde methode ... en daarom produceren we geen ruwe olie, maar ik denk dat je geïnteresseerd zult zijn om te weten dat we olie produceren. waterstof volledig koolstofvrij, hernieuwbaar en verplaatsbaar van het afvalwater dat zou moeten.
Productiepotentieel is belangrijk, bacteriën werken goed en snel. Dit zijn onze resultaten:
- Starttijd van het proces: een paar uur;
- Biogasproductie: 80% in minder dan een week;
- Waterstofconcentratie: 90%.

We hebben nog veel werk te doen op industriële schaal, maar we zijn ervan overtuigd dat we met 3 jaren alles zullen hebben om een ​​industriële piloot te bouwen die 1 t waterstof per dag kan produceren.

Ik vertel je voorlopig niet meer, ik neem aan dat je vragen hebt.

Goede dag iedereen,
2 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par sicetaitsimple » 08/05/19, 15:13

C moa schreef:Ik vertel je voorlopig niet meer, ik neem aan dat je vragen hebt.


Ja, wat is de hoofdlijn van het proces?
PS: Ik zag de claims van het patent van Dr. Laigret (overlijden in 1966), maar zoals meestal zegt het helemaal niets over de praktische manier waarop het werkt.
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par C moa » 08/05/19, 15:21

We nemen rioolwater of industrieel proceswater geladen met organische stof en cultuur in onze bacterie. Het krijgt een kleine booster (een metabolische precursor) en de bacteriënkolonie groeit en produceert gasmengsel bij 90% waterstof en 10% CO2.

Industriewater kan koken water voor industrieel cateraars water wast een zuivelfabriek, niet-verbruikbare renderers bloed (test), papierpulp processen waterplanten (testwell) .
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par phil53 » 08/05/19, 15:45

Super interessant, ik hoop dat je binnenkort meer kunt zeggen.
Ik kan niet wachten.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par sicetaitsimple » 08/05/19, 15:51

C moa schreef:We nemen rioolwater of industrieel proceswater geladen met organische stof en cultuur in onze bacterie. Het krijgt een kleine booster (een metabolische precursor) en de bacteriënkolonie groeit en produceert gasmengsel bij 90% waterstof en 10% CO2.

Industriewater kan koken water voor industrieel cateraars water wast een zuivelfabriek, niet-verbruikbare renderers bloed (test), papierpulp processen waterplanten (testwell) .


Dus meer een proces van beheersing van waterverontreiniging (industrieel, agro-alimentair, zelfs huishoudelijk) met beperkte productie van waterstofvolume dat een proces gericht op de productie van energie was?
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par C moa » 08/05/19, 15:58

Aanvankelijk was ons doel om waterstof te produceren, maar we realiseerden ons dat het eigenlijk een manier was om afvalwater te zuiveren, dus laten we zeggen dat we beide zullen doen. Dit zal de eliminatie van energie-intensieve items zoals bubbling in RWZI voor actief slib mogelijk maken.

Qua prestaties hebben we nog steeds werk aan het versnellen en optimaliseren van de conversie, maar zeggen dat de volumes afhankelijk zijn van de beschikbaarheid van de ingangen. Omdat ze tegenwoordig in industriële hoeveelheden beschikbaar zijn, kan men zich ook een hoeveelheid industriële productie voorstellen.

We stellen ons voor om 100 000 t waterstof per jaar te produceren in de loop van de tijd.
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par C moa » 08/05/19, 16:00

phil53 schreef:Super interessant, ik hoop dat je binnenkort meer kunt zeggen.
Ik kan niet wachten.

Aarzel niet om vragen te stellen, want ik weet niet echt wat u zou kunnen interesseren. Er is niet veel "dat ik moet verbergen".
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par sicetaitsimple » 08/05/19, 16:10

En wat zijn de voordelen ten opzichte van "klassieke" methanisering?
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par C moa » 08/05/19, 16:20

sicetaitsimple schreef:En wat zijn de voordelen ten opzichte van "klassieke" methanisering?


Ik zou zeggen dat we niet concurreren met anaerobe spijsvertering, het zijn twee complementaire processen. Om eerlijk te zijn, denken we dat we het afval van anaerobe spijsvertering kunnen terugwinnen om onze waterstof te maken. je moet dat nog testen, maar het zit in de leidingen.

Laten we anders in termen van verschil / voordeel de volgende dingen zeggen:
1- We gebruiken afval of effluent dat niemand wil en dat niet in de anaerobe spijsvertering kan gaan;
2 - Ons proces start over een paar uur omdat we werken met een zuivere soort. Anaerobe vergisting maakt gebruik van een bacterieel consortium dat zijn evenwicht moet vinden om optimaal te zijn. Het kost ongeveer 1 jaar om dit allemaal te laten plaatsvinden (een paar maanden met seeding)
3- We produceren onze gassen in een paar dagen wanneer 30 op 40 dagen nodig is voor metha
4- Onze biogas is zuiverder, omdat het pure 90% als biogas is nogal 50 / 60% en in het bijzonder hebben wij geen vervelende producten zoals H2S voorbeeld.

Wees echter overtuigd dat ik een voorstander ben van anaerobe spijsvertering.
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: hernieuwbare waterstof dankzij Dc LAIGRET




par sicetaitsimple » 08/05/19, 16:22

C moa schreef:We stellen ons voor om 100 000 t waterstof per jaar te produceren in de loop van de tijd.


Over welke perimeter, met andere woorden door wat en waar te behandelen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten