Rol met Ad Blue

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Rol met Ad Blue




par bleusideral » 10/01/19, 12:34

Hallo en gelukkig nieuwjaar 2019!
Ik heb een servicecaravaan citroen-jumper met een tank met AD-blauw, ik begreep het principe maar het is gereserveerd voor Euro-motoren 5, 6 met katalysator.
Kunnen we iets hacken op een voertuig (in mijn geval: een 2,8L CDI) dat geen katalysator heeft en rollen met ADblue?
Het doel is natuurlijk om vervuilende stoffen te verminderen ...
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: rollen met Ad Blue




par Christophe » 10/01/19, 13:13

AdBlue is om NOx te verminderen in een anti-Nox (stikstofoxide) -systeem en het is niet echt een katalysator ... een katalysator oxideert vervuilers, een anti-Nox-systeem zal ze verminderen!

Je zou een op Adblue gebaseerd anti-nox-systeem kunnen installeren, maar het kost je een paar duizend euro aan reserveonderdelen! : Cheesy:

Dus het antwoord is nee ...

Hier is informatie over technische anti-Nox-oplossingen: eat-minder auto / technologie-anti-nox-water-vs-egr-vs-scr-AdBlue-ureum-t14244.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: rollen met Ad Blue




par bleusideral » 10/01/19, 17:51

Slank, het is dan dood! Bedankt Christophe : Cheesy:
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: rollen met Ad Blue




par Christophe » 11/01/19, 14:15

Van niets, dit forum is daar voor! :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten