Hynoca (waterstof zonder koolstof), VitrHydrogen

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Hynoca (waterstof zonder koolstof), VitrHydrogen




par thibr » 20/11/18, 20:38

Heb je hiervan gehoord?
https://www.lesechos.fr/pme-regions/innovateurs/0301967457894-vitry-le-francois-teste-la-production-dhydrogene-a-partir-de-biomasse-2203458.php
In Marne gaat het VitrHydrogen-consortium vanaf 2019 waterstof produceren door middel van een innovatief kraakproces van biomassa. Dit project, geselecteerd als onderdeel van de PIA, vertegenwoordigt een totale investering van 5,4 miljoen euro, waarvan 50% gefinancierd door Ademe.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Hynoca (waterstof zonder koolstof), VitrHydrogen




par izentrop » 21/11/18, 19:39

Door de links omhoog te gaan, komen we hier uit https://blogrecherche.wp.imt.fr/2016/03 ... e-dechets/
De keten om afval om te zetten in diwaterstof begint bij een natuurlijk proces: methanisering. In een zuurstofarme omgeving breken micro-organismen ons afval af en geven een gas af, een mengsel van koolstofdioxide (CO2) en methaan (CH4). Het is dit mengsel dat "biogas" wordt genoemd...
"Het biogas wordt vervolgens gezuiverd van zijn vervuilende minderheidsverbindingen zoals waterstofsulfide en normaal gesproken moet de CO2 worden geëlimineerd, maar het bijzondere van het Vabhyogaz-proces is om af te zien van deze kostbare stap", legt Didier Grouset uit. De chemicus vult aan: "In plaats daarvan brengen we het methaan-kooldioxidemengsel direct onder een druk van 15 bar tot 900°C door waterdamp in te brengen, en dat alles op een nikkelgebaseerde katalysator". Methaan en water reageren zo tot koolmonoxide (CO) en het felbegeerde diwaterstof (H2). Deze reactie wordt voltooid door de reactie bij 200°C van de CO met de resterende waterdamp, om weer diwaterstof en CO2 te vormen. De geproduceerde waterstof komt dus zowel uit het afval als uit het water dat heeft gereageerd...
"Vandaag hebben de partners een prototype dat in staat is om 10 kg zuivere diwaterstof per dag te produceren", specificeert de onderzoeker. Genoeg om elke dag een handvol Kangoo waterstof-elektrische voertuigen te bevoorraden, die dagelijks meer dan 200 km zouden afleggen. Didier Grouset erkent dat dit "laag blijft in vergelijking met de toekomstige behoeften", en dat een productie-eenheid "vanaf 100 kg diwaterstof per dag interessant, dat wil zeggen economisch rendabel wordt".

Energiebalans van dit alles? Dit onderwerp is al besproken in het onderwerp "waterstoftrein" lijkt mij.

Ik heb het gevoel dat het verschil de persoon is die het zal financieren met belastingen op huishoudelijk afval en hypothetische koolstofbelastingen??
0 x
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60

Re: Hynoca (waterstof zonder koolstof), VitrHydrogen




par yves35 » 22/11/18, 00:28

bonsoir,

Ik heb het gevoel dat het verschil de persoon is die het zal financieren met belastingen op huishoudelijk afval en hypothetische koolstofbelastingen??

dit project vertegenwoordigt een totale investering van 5,4 miljoen euro, waarvan 50% gefinancierd door Ademe.

bovendien zie ik niet echt het nut in om een ​​"arm" gas, dat waarschijnlijk in een motor kan worden verbrand zoals het is, om te zetten in een "edeler" gas, maar dat grote problemen oplevert bij het gebruik ...


yves
1 x
genegeerd: obamot, janic, guygadebois... lucht, lucht. We zijn (nog) niet op Qanon Ben, als in feite
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Hynoca (waterstof zonder koolstof), VitrHydrogen




par izentrop » 22/11/18, 01:12

Ik ben het met je eens dat het de meest logische en eenvoudigste optie is, maar als ik COXNUMX-belasting zeg, is dat omdat
Bevestiging van milieuprestaties is
een van de verwachte doelen. Het project zal met name
valideer de algehele energie-efficiëntie (85% tussen
binnenkomende energie en procesproducten
HYNOCA®). De vermindering van de uitstoot van broeikasgassen
kas is ook een belangrijk onderdeel van de winst
gezocht (doelstelling minder dan 0,3 kgeCO2/kgH2 tegen
10 kgeCO2/kgH2 momenteel door de processen van
methaanstoomreforming). https://www.ademe.fr/sites/default/file ... rogene.pdf
Worden de doelen gehaald? en uiteindelijk zijn het onze belastingen die ADEME financieren.

Rijdt de waterstoftrein al terwijl we niet weten of dit proces efficiënt en rendabel is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Hynoca (waterstof zonder koolstof), VitrHydrogen




par GuyGadeboisTheBack » 22/04/23, 17:00

Screenshot 2023-04-22 op 16-55-05 Le Canard enchaîné N°5345 19 april 2023.png
Screenshot 2023-04-22 om 16-55-05 Le Canard enchaîné N°5345 19 april 2023.png (463.38 KiB) 1370 keer geraadpleegd
1 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten