Audi e-Diesel: hernieuwbare diesel met elektrische diesel geproduceerd in Aargau, Zwitserland

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Audi e-Diesel: hernieuwbare diesel met elektrische diesel geproduceerd in Aargau, Zwitserland




par Christophe » 11/11/17, 01:23

Het is 100% hernieuwbaar en CO2 neutraal ... 400 000L per jaar is niet zwaar, maar dat is het al ...

Maar we wilden geen diesel verbieden ??? : Cheesy:

Audi bouwt synthetische brandstoffabriek

Audi heeft Zwitserland en Aargau gekozen om een ​​fabriek voor de productie van synthetische brandstof op te zetten. De e-Diesel wordt geproduceerd uit een hernieuwbare energiebron.

Een Audi-complex produceert 400.000 liter synthetische diesel per jaar van 2019. Deze e-Diesel brandstof, gemaakt met hernieuwbare energie, laat conventionele motoren werken zoals met conventionele diesel. Het is echter neutraal in CO2. Het Duitse merk heeft ervoor gekozen om deze productie-eenheid op te zetten in Zwitserland, in Aargau. Het opent zijn deuren in 2018 om zijn eerste liters te produceren.

procédé

Elektriciteit wordt geproduceerd door een dam. Het wordt gebruikt voor elektrolyse waarbij waterstof en zuurstof in water worden gescheiden. De waterstof wordt omgezet met CO2 gewonnen uit de atmosfeer of uit organische verbindingen om koolwaterstoffen te produceren. Deze worden vervolgens verfijnd tot e-Diesel en wax (voor andere industriële verkooppunten). Bovendien kan de overtollige warmte worden gebruikt door huishoudens en omliggende industrieën.


Alternatief voor fossiele brandstof

Met dit complex verkent Audi een pad dat steeds meer wordt gevolgd door de auto- en aardolie-industrie: synthetische brandstofneutraal in CO2 en "gereinigd" van de meest schadelijke componenten van conventionele brandstoffen.


Audi fabriek biocarburant.jpg
audi-plante-biocarburant.jpg (45 Kio) Bekeken 7521 tijden

audi-e-diesel aargau.jpg
audi-e-diesel-aargau.jpg (57.04 Kio) 7521 keer bekeken


https://www.moniteurautomobile.be/actu- ... tique.html
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Audi's Re: e-Diesel: elektrische diesel hernieuwbare brandstof geproduceerd in Aargau in Zwitserland




par dede2002 » 11/11/17, 06:41

Ze zeggen niet hoeveel elektrische kWh zal worden gebruikt om deze 400'000 liters brandstof te maken ... :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Audi's Re: e-Diesel: elektrische diesel hernieuwbare brandstof geproduceerd in Aargau in Zwitserland




par Christophe » 11/11/17, 12:01

Enorme AMHA, ik denk dat de efficiëntie van de "put naar de tank" (hier van de meter naar de tank) minder dan 20% moet zijn ... vergeleken met de 85-90% efficiëntie (van de meter naar de batterij) van het opladen een elektrische auto.

Een ander soortgelijk proces produceert ethanol, we hebben er vorig jaar over gesproken: https://www.econologie.com/catalyseur-n ... 2-ethanol/ daar was de aangekondigde opbrengst 60-70% dus het Audi-proces kan hoger zijn dan 20% ... om te zien ...

Lees het debat dat vergelijkbaar zal zijn: biobrandstoffen / katalysator nano-spike-co2 water-stroom-ethanol-t14989.html

Eigenlijk denk ik dat Audi in dit project heeft geïnvesteerd om te laten zien dat we 'hernieuwbare' diesel kunnen maken en daarom druk kunnen uitoefenen, in een context waarin dieselmotoren het doelwit zijn van veel beleid, om door te gaan. om te produceren en verkopen wat hem echt geld oplevert: grote diesel ... : Cheesy:
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Audi's Re: e-Diesel: elektrische diesel hernieuwbare brandstof geproduceerd in Aargau in Zwitserland




par moinsdewatt » 11/11/17, 13:15

Christophe schreef:
Beeld


Deze foto dateert van ... november 2014.

zie het verleden: http://www.oleocene.org/phpBB3/viewtopi ... 47#p367647
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Audi's Re: e-Diesel: elektrische diesel hernieuwbare brandstof geproduceerd in Aargau in Zwitserland




par Christophe » 11/11/17, 13:43

Ok, dit is de "pilot" plant ... de industriële demonstrator dus ...
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Audi's Re: e-Diesel: elektrische diesel hernieuwbare brandstof geproduceerd in Aargau in Zwitserland




par dede2002 » 12/11/17, 11:25

Christophe schreef:Enorme AMHA, ik denk dat de efficiëntie van de "put naar de tank" (hier van de meter naar de tank) minder dan 20% moet zijn ... vergeleken met de 85-90% efficiëntie (van de meter naar de batterij) van het opladen een elektrische auto.
...


te vermenigvuldigen met de efficiëntie van de tank achter het stuur, of van de batterij achter het stuur ... : Wink:

Voor agrobrandstoffen ben ik voorzichtig met berekeningen die niet noodzakelijkerwijs alle elementen in aanmerking nemen, zoals bijvoorbeeld de energie van meststoffen, landroof, landbouwvervuiling, enz ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Audi's Re: e-Diesel: elektrische diesel hernieuwbare brandstof geproduceerd in Aargau in Zwitserland




par sen-no-sen » 12/11/17, 12:11

Mouai ... het feit dat dit toestel is gebouwd door een autofabrikant spreekt boekdelen ... wens om een ​​sector te bestendigen die aan het einde te snel gaat?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
greg1969
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/11/17, 08:27

Audi's Re: e-Diesel: elektrische diesel hernieuwbare brandstof geproduceerd in Aargau in Zwitserland




par greg1969 » 26/11/17, 08:46

Hallo,
Kleine vergelijking om aan te tonen dat synthetische diesel een zeer ... rokerig marketingidee is.

Synthetische diesel:
1) Waterelektrolyse: geschatte opbrengst 80%
2) omzetting van waterstof H2 in methaan CH4: geschatte opbrengst 80%
3) conversie van CH4 methaan naar synthetische diesel: Audi communicatie legt uit dat we warmte terugwinnen. Daarom geschatte uitvoerbare opbrengst: 50% maximum.
4) efficiëntie van een dieselmotor onder normale omstandigheden (stad, weg, snelweg): aanzienlijk minder dan 30%
Als ik al deze rendementen vermenigvuldig, krijg ik MINDER 10% rendement tussen elektriciteit en de wielen van de auto!
En ik tel niet alle CO2-impact van het aantal processen dat nodig is om deze brandstof te maken.

Huidig ​​gebruik in een elektrische auto:
1) efficiëntie van batterijlading: 80%
2) efficiëntie van de elektromotor: 95%
Door te vermenigvuldigen, krijg ik meer dan 70%

Conclusie, ik ben 7 keer efficiënter met elektrische auto's dan met auto's die synthetische diesel gebruiken.
Dit proces gaat niet verder dan het industriële prototype.
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Audi's Re: e-Diesel: elektrische diesel hernieuwbare brandstof geproduceerd in Aargau in Zwitserland




par Bardal » 26/11/17, 09:59

greg1969 schreef:Hallo,
Kleine vergelijking om aan te tonen dat synthetische diesel een zeer ... rokerig marketingidee is.

Synthetische diesel:
1) Waterelektrolyse: geschatte opbrengst 80%
2) omzetting van waterstof H2 in methaan CH4: geschatte opbrengst 80%
3) conversie van CH4 methaan naar synthetische diesel: Audi communicatie legt uit dat we warmte terugwinnen. Daarom geschatte uitvoerbare opbrengst: 50% maximum.
4) efficiëntie van een dieselmotor onder normale omstandigheden (stad, weg, snelweg): aanzienlijk minder dan 30%
Als ik al deze rendementen vermenigvuldig, krijg ik MINDER 10% rendement tussen elektriciteit en de wielen van de auto!
En ik tel niet alle CO2-impact van het aantal processen dat nodig is om deze brandstof te maken.

Huidig ​​gebruik in een elektrische auto:
1) efficiëntie van batterijlading: 80%
2) efficiëntie van de elektromotor: 95%
Door te vermenigvuldigen, krijg ik meer dan 70%

Conclusie, ik ben 7 keer efficiënter met elektrische auto's dan met auto's die synthetische diesel gebruiken.
Dit proces gaat niet verder dan het industriële prototype.


De opbrengsten die u aan deze verschillende stadia leent, zijn in feite heel ver verwijderd van de opbrengsten in industriële productie, wat het proces nog minder interessant maakt.

Wat me een beetje dwarszit bij dit soort onderzoek, is dat we heel goed weten hoe we een dieselmotor moeten bedienen met plantaardige oliën die eenvoudigweg worden gefilterd en gezuiverd en waarvan de natuurlijke oorsprong moeilijk te betwisten is ... Storen we ons aan deze complexe keten van kostbare transformaties in energie en investeringen. Natuurlijk kunnen we het principe van biobrandstoffen betwisten, maar het blijft iets interessanter dan deze "gasfabrieken".
0 x
balandar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 14/10/12, 23:26
x 1

Audi's Re: e-Diesel: elektrische diesel hernieuwbare brandstof geproduceerd in Aargau in Zwitserland




par balandar » 27/11/17, 00:06

hallo
hoe dan ook, de diesel is niet dood voor morgen al deze beleidsideeën om alles te verwijderen zullen niet al vasthouden ze waren van plan om het uit hun bizarre mandaat te doen, er is nog steeds water om onder de brug te gaan vóór de schrappingen en waarmee ze de vliegtuigen vliegen die ze gebruiken om te lopen op onze kosten waar ze niet over praten
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten