Gerecycleerde plantaardige olie in diesel common rail ...

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Gerecycleerde plantaardige olie in diesel common rail ...




par Macro » 14/09/17, 10:21

Hallo allemaal... Dat was het, ik waagde de sprong... Ik paste een common-rail diesel aan op plantaardige olie... Het systeem is een relatief klassiek tweetanksysteem... Ik moest echter nogal ingewikkelde technische problemen oplossen .
- Het vinden van een elektrische pomp van 12V die in staat is plantaardige olie te verpompen met hetzelfde debiet als de originele pompen ondergedompeld in de tank, dat wil zeggen continu tussen 200 en 300 l/u.
- de hoeveelheden brandstof die op deze motoren worden geïnjecteerd, worden zeer nauwkeurig gecontroleerd op basis van de massale luchtstroom, de modi, de T° van de brandstof, de motor en een hele reeks andere parameters ... het vermogensverlies was behoorlijk groot. Op een 1T4 voertuig en slechts 105pk... Bovendien gebruik ik hem heel vaak met een grote aanhanger... Het was pijnlijk...
Dus met een hulp hebben we een kaart opnieuw gemaakt die de geïnjecteerde hoeveelheden in fct van de brandstoftemperatuur corrigeert (omdat zelfs als de calculo is ingesteld om de hoeveelheden ingespoten in fct van de brandstoftemperatuur een beetje te verhogen hij niet langer wist beheren voorbij 65 ° C of ik injecteer de HV bij 80 °) en we hebben de voorinjectie-voorschotten en die van de hoofdinjectie gecorrigeerd (ongeveer + 3 °).
Momenteel gebruik ik een "gemiddelde" kaart om met beide producten te kunnen rijden zonder dat het teveel rookt op diesel ... Maar het is de bedoeling om de capaciteit van de eprom van de computer te verdubbelen en dus 2 kaarten te hebben een quasi voorraad (ik zal mezelf sowieso niet een beetje extra koppel ontnemen) en een andere waarop ik zal schakelen als ik op HV loop en die 100% aangepast zal zijn aan dit product volgens de verschillende parameters brandstof, vooraf verhogen, hogere raildruk om beter spuiten mogelijk te maken en dus hetzelfde volume te injecteren (zie iets meer aangezien de pcm van de hv minder is dan die van de GO) tijdens het timen dan diesel in feite bestaat het uit een kan een moderne manier van werken behouden met dieselbrandstof en dichter bij een ouderwetse diesel komen met HV ...
De eerste duizenden KM's zijn nogal bemoedigend ... De auto gedraagt ​​zich goed het koppel met zware ladingen (grote trailer vol met puin) is waar het hoort en de geur van frituren tijdens normaal rijden is relatief beperkt ... daartegen kom ik in de stad op de gemiddelde manier waarop het nodig is om terug te gaan naar aardolie ... Heel veel onverbrande exemplaren die zich na een vertraging van enkele seconden manifesteren door blauwe rook ...

Kortom voor mij ... Het is een succes ... nog steeds te vervolmaken ... En nog in ontwikkeling ...

De ontwikkeling, element voor element, kostte me veel tijd... Daarom ben ik de laatste tijd een beetje afwezig...

Voila ... Als het de wereld interesseert, zou ik wat foto's kunnen plaatsen ..
Al een plan van het hydraulische netwerk... klassieker voor insiders... Afgezien van de twee drukregelaars.. Omdat de gebruikte hydraulische pomp tot 50 bar kan duwen... Er zijn niet veel dieselfilters die dit zouden ondersteunen en nog minder conventioneel brandstof leidingen...
SKMBT_C224e17072808160.jpg
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Recycled plantaardige olie in diesel ramp comune ...




par Flytox » 14/09/17, 12:30

Ja voor foto's :P
Niet begrepen hoe u 80 ° opwarmt in uw diagram.
Heeft u specificaties opgesteld voor vervuiling? Zoals je de realisatie beschrijft, is het aan deze kant nog steeds erg perfectioneerbaar.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Recycled plantaardige olie in diesel ramp comune ...




par Macro » 14/09/17, 13:50

In feite verwarm ik de HV alleen door de "modine" die eigenlijk normaal gesproken een koeler is voor de motorolie die ik op de filterhouder heb geënt. Bovendien heb ik in de tank een anti-ontdooikom aangepast die werkt door een venturi-effect op de terugkeer van het product dat warm terugkeert naar de tank, zelfs met de verdunning in 1H, de 40 liter tank werd deze zomer gevonden op 70 °. De hogedruk- en commonrailpomp verwarmt de brandstof enorm, die terug te vinden is op meer dan 110 ° (in diesel) ter hoogte van de retourunit (plaats waar de brandstof T ° sensor zit om de informatie terug naar de computer te sturen). Tijdens de opwarmfase van de motor, wanneer ik op diesel loop, zet ik de hydraulische pomp aan en de HV wordt verwarmd door de filterhouder de drukregelaar bij de uitlaat die de stroom van de pomp naar de tankretour giet ... foto's de installatie terwijl deze draaide (je zult zien dat alle leidingen niet noodzakelijkerwijs zijn aangesloten ...)
de tank
IMG_20170820_155314.jpg

de originele pomp een selespeed box-robotiseringspomp waaraan ik een koellichaam en een pc-ventillo heb gesleuteld
IMG_20170724_220713.jpg

Enkele weergaven van de motor
IMG_20161010_133820.jpg
IMG_20161010_133825.jpg
IMG_20161010_133832.jpg
IMG_20161010_133848.jpg

de bedieningsconsole ... Twee groene knoppen die het starten van de HV-pomp regelen
een sinaasappel die de twee input- en output-EV's voedt en die de originele GO-boosterpomp uitschakelt zodra je overschakelt naar HV
IMG_20170803_102428.jpg
IMG_20170803_102428.jpg (10.26 KB) keer bekeken 11815
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Recycled plantaardige olie in diesel ramp comune ...




par Macro » 14/09/17, 13:59

In termen van het perfectioneren van het ding in termen van verbranding ... Het kan alleen door de ontwikkeling van het Bi-mapping systeem gaan ... en het zal nog steeds behoorlijk empirisch zijn ... Omdat veel mechanische elementen en sensoren zullen limieten bereiken. De HP-pomp kan bijvoorbeeld niet meer dan 1450-balken verlaten, wat betreft de regeling van de voortgang ben ik afhankelijk van het aantal punten op het vliegwiel dat door de vliegwielsensor wordt gezien ...........
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Recycled plantaardige olie in diesel ramp comune ...




par Macro » 14/09/17, 17:12

Bevestiging van de verwarming op 80° (want tenzij ik mijn pc aansluit op de obd-aansluiting heb ik geen T°-bewaking) boordmeter op 90° voor de LDR
T ° genomen op het aluminium spruitstuk bij de uitlaat van de cilinderkop naar de 96 ° radiator op de aluminium aansluiting van de HV-filteruitlaat 86 ... bij de terugkeer naar de tank (na ongeveer 6m buis die onder de auto circuleert) 68 ° .. vertrek uit de 66 ° -tank die na 45mn van gebruik van de auto met ongeveer 35liter in de tank ... Goed, dit zijn metingen die met een infraroodkanon zijn genomen, de aflezing kan tussen twee materialen variëren, maar de I blijft op identieke materialen. .en touchdown ... Het is consistent ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Recycled plantaardige olie in diesel ramp comune ...




par Adrien (voormalig nico239) » 15/09/17, 01:53

Veel eenvoudiger koop je een 190D zoals de mijne (1800 €) en je hebt er niets mee te maken ....

Hij loopt op 100% koolzaadolie (bijvoorbeeld) daarnaast ruikt hij lekker....frietjes en de motor wordt heel soepel

Herstarten zonder brandstof met bediening van de handpomp gegarandeerd en getest door mij op 200 meter van het huis met een voorraad kookkoolzaad.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Recycled plantaardige olie in diesel ramp comune ...




par Macro » 15/09/17, 09:14

Nou als je wilt... Daar is ook het rundvlees met de kar erachter... Daarnaast kun je jezelf verwarmen door de mest te drogen..

Voor 1800 € .... Ik heb 2 alfa156 jtd van de generatie van mij ... Veel efficiënter, comfortabeler en veel gemakkelijker om op slechte wegen te rijden dan een oude 190 mercer-panzer .. En wanneer het nodig is om op diesel te rijden ... Het is 6.5l / 100 ... De Zalleumandeu ... Het is voor mijn vrouw en mijn kind ... En, voor de sterke% leeftijden zonder aanpassing ... Mijn kind probeerde in zijn oude golf 2TD ... Motor gespoeld in 50 000km bij HV 75% winters 90% zomer ... Koude starts veroorzaken onverbrande mensen die merken dat de kelen van segmenten verslijten die versleten zijn, ijzige cilinders , motor die olie eet, geeft niet onder druk en pis de olie snel door alle spionagewrichten .... het blok staat nog open in mijn werkplaats als je wilt komen kijken wat de schade is ...

En ik hou van het gemak .... Daarom hou ik van Italiaanse auto's ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Recycled plantaardige olie in diesel ramp comune ...




par Adrien (voormalig nico239) » 15/09/17, 12:48

Ah Alfa als je me aan de gevoelens neemt .... Beeld

Dat gezegd hebbende, serieus, als je een 156 jtd hebt voor € 900, met de juiste kilometerstand en in goede staat, wil ik echt eens nader kijken...

De enige die ik op de BC heb gevonden, is van 2005 tot 1500 € en 302 000 km

Beeld

Ik vond ook een 190 van 91 met 234 000 km bij 1900 €

Beeld

Dus samengevat een 156 jtd rond de 200 km en 000€ en die op verschillende en gevarieerde oliën loopt zoals de 900 die ik heel erg nauwlettend in de gaten houd Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Recycled plantaardige olie in diesel ramp comune ...




par Macro » 15/09/17, 13:29

de eerste 156 dateert uit 1997 van mij is een 1.9 105cv SW fase 1 uit 2001.Ik kocht hem in maart 2010 op 248000 km 1300 € met de voorkant om opnieuw te doen, ik heb de motor vorig jaar aangescherpt op 340 km daarna 000km gemaakt met mengsels van 90 tot 000% HV en vooral na 30km achterwege te hebben gelaten ... Motor die ik heb vervangen door een 65 gekocht tegen een lage prijs op lbc ... degene die je ons laat zien is een phase45000 ... normaal gesproken zijn ze een beetje meer "beoordeeld" ... Maar hey, het is zeker dat je niet dezelfde gemoedsrust zult hebben met de HV als met een Panzer Merco indirecte injectie en in-line pomp. .. ook al is de motor naar mijn mening zeer betrouwbaar .... Hun grote defect hangt samen met de complexiteit en met de optimalisatie van hun onderstel ... Deze auto's zijn alsof ze op rails rijden ... tegen de bewegende delen van ophangingen zijn van een kwetsbaarheid en uithoudingsvermogen ... Om te zeggen ontoelaatbaar beperkt ... En niet bijzonder gemakkelijk te veranderen ... Maar ik ... Je houdt ervan bi in mijn Italiaans ... Vandaag ... Ze zijn heel vaak, voor een groot deel, naar de breker gegaan voor een pmh-sensor heeft 180 ballen of een driehoekige silenbloc voor 000 € ...

Zie er precies hetzelfde uit ... 500 € : Mrgreen: en deze is luxe ... lederen dakstangen ...
https://www.leboncoin.fr/voitures/1181566742.htm?ca=7_s
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Recycled plantaardige olie in diesel ramp comune ...




par Macro » 15/09/17, 14:03

Macro schreef:de eerste 156 dateert uit 1997 van mij is een 1.9 105cv SW fase 1 uit 2001.Ik kocht hem in maart 2010 op 248000 km 1300 € met de voorkant om opnieuw te doen, ik heb de motor vorig jaar aangescherpt op 340 km daarna 000km gemaakt met mengsels van 90 tot 000% HV en vooral na 30km achterwege te hebben gelaten ... Motor die ik heb vervangen door een 65 gekocht tegen een lage prijs op lbc ... degene die je ons laat zien is een phase45000 ... normaal gesproken zijn ze een beetje meer "beoordeeld" ... Maar hey, het is zeker dat je niet dezelfde gemoedsrust zult hebben met de HV als met een Panzer Merco indirecte injectie en in-line pomp. .. ook al is de motor naar mijn mening zeer betrouwbaar .... Hun grote defect hangt samen met de complexiteit en met de optimalisatie van hun onderstel ... Deze auto's zijn alsof ze op rails rijden ... tegen de bewegende delen van ophangingen zijn van een kwetsbaarheid en uithoudingsvermogen ... Om te zeggen ontoelaatbaar beperkt ... En niet bijzonder gemakkelijk te veranderen ... Maar ik ... Je houdt ervan bi in mijn Italiaans ... Vandaag ... Ze zijn heel vaak, voor een groot deel, naar de breker gegaan voor een pmh-sensor heeft 180 ballen of een driehoekige silenbloc voor 000 € ...

Zie er precies hetzelfde uit ... 500 € : Mrgreen: en deze is luxe ... lederen dakstangen ...
https://www.leboncoin.fr/voitures/1181566742.htm?ca=7_s


Maar vergeet niet ... Je koopt geen alfa ... Je trouwt met ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten