Brandstof, metaalpoeder!!??

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Brandstof, metaalpoeder!!??




par PITMIX » 01/02/06, 21:10

Bonjour à tous : Cheesy:
Hier geef ik u wat informatie die mij interessant lijkt.
Metaalpoeder kan worden gebruikt in automotoren.
Dit systeem wordt momenteel gebruikt voor de booster-drijfgassen van de Ariane 5-raket.
Dankzij de productie van metalen nanodeeltjes, die sinds eind jaren negentig mogelijk is geworden, wordt de oxidatietemperatuur verlaagd tot 90°C in plaats van de 800°C die werd bereikt bij de eerste tests in de jaren tachtig.
De verbrandingstemperatuur is draaglijk geworden voor een motor waarvan de benzine tussen 900° en 1500° brandt. Bij het verbranden van ijzer komen geen CO2, NOX en andere problematische oxiden vrij. Bovendien komt er twee keer zoveel energie vrij als benzine. We kunnen dus twee keer zoveel kilometers afleggen met een volle tank die qua volume en gewicht gelijk staat aan benzine als we aluminium gebruiken. Bovendien is metaalbrandstof recyclebaar.
De nanodeeltjes kunnen bij 425°C worden gedeoxideerd met waterstof, er is dus sprake van ‘reductie’.
Natuurlijk zijn er nadelen, zoals de productie van waterstof. Nanodeeltjes worden slechts met een snelheid van enkele kilogrammen per dag geproduceerd en de productie ervan vergt energie. De algehele productie-, transport- en gebruiksresultaten blijven volgens de woordvoerder van de PSA-innovatieafdeling ongunstig.

Ik vind dat dit een belangrijke stap voorwaarts is voor onderzoek naar het vervangen van olie en een nieuwe weg om te verkennen.

De bronnen zijn afkomstig uit nummer 1061 van Sciences et vie.

Wat zeg je

Wist je dat?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6979
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2903




par gegyx » 01/02/06, 22:42

Nog een "goed idee", niet erg milieuvriendelijk, dat daarom alle kans heeft om in de toekomst ingeburgerd te raken, aangezien het werd besloten en uitgevoerd door industriële monopolies.
Over de vele geïnduceerde ziekten zullen we er uiteraard later over praten!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 01/02/06, 22:52

Nou, ik geloof er niet echt in en dit vat het goed samen: "De algehele productie-, transport- en gebruiksresultaten blijven ongunstig volgens de woordvoerder van de PSA-innovatieafdeling."

Dus beperkt tot bepaalde zeer specifieke toepassingen (raket zoals vermeld, maar ook raketten...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 01/02/06, 23:28

Oké pit!
Probeer je het op je krat en vertel je ons of het werkt? : Cheesy:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/02/06, 00:11

Dag
Ik heb 2 jaar in een fabriek van Poudres metalliques du Québec gewerkt. De productie van staalpoeder vergt veel energie. In eerste instantie is het vloeibaar gietijzer dat door kleine gaatjes stroomt en door een hogedrukwaterstraal wordt besproeid.
vervolgens gedecanteerd en gedroogd in een oven, vervolgens geplet in een
In een grote cilinder met stalen kogels wordt dit poeder vervolgens ontkoold in een oven met een waterstofatmosfeer, vervolgens in brekers weer tot poeder vermalen, en uiteindelijk tussen stalen schijven doorgegaan, waar het de toestand van vluchtig stof krijgt.
Dit poeder wordt gebruikt om zelfsmerende legeringen en geperste onderdelen te maken zonder bewerking voor auto's. We kunnen legeringen maken met lood, koper en grafiet, enz.
Dit poeder is zeer explosief op transportbanden en emmerliften
moest onder een stikstofatmosfeer zijn
Ik zie geen toekomst in dit materiaal waarvoor meer energie nodig is om te produceren dan het heeft geproduceerd.
Om het te verbranden moet het heel fijn zijn, zelfs een hoop brandt als steenkool, het uiterst fijne poeder wordt gebruikt voor farmaceutische producten. (vitamine ijzer?)


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 02/02/06, 06:36

Dag
Nou, vertel me, het is niet allemaal even leuk.
Het lijkt mij dat waterstof niet beter is dan deze ontdekking, omdat het ook enorme energie kost voor de productie ervan. Het doel is om technologieën te vinden om onze afhankelijkheid van benzine te overwinnen en ik denk dat dit deel uitmaakt van een van de ideeën die moeten worden uitgebuit. Waarom niet?
Gegyx Ik begrijp niet wat je bedoelt met industrieel monopolie. Denk je echt dat een vindingrijke vakman erin zal slagen zich op de markt te vestigen door zijn idee zo uit te werken dat iedereen er gratis van kan profiteren? Kijk maar eens naar de huidige ontwikkeling van de Pantone-reactor!!! Geen industriële toekomst. Sommigen hebben het echter vele malen geprobeerd. We leven in een geïndustrialiseerde wereld, we moeten er gewoon aan wennen, dat is alles.
Zij zijn degenen die daarom over de financiële en politieke middelen beschikken...
Nu ben ik de eerste die oplossingen op individueel niveau probeert te vinden, maar om effectief te zijn zou iedereen hetzelfde moeten doen, maar dat is niet het geval...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 02/02/06, 09:07

Andre schreef:Om het te verbranden moet het heel fijn zijn, zelfs een hoop brandt als steenkool.


Wist u dat Rudolf Diesel's eerste tests met zijn "Dieselmotoren" werden uitgevoerd met steenkoolpoeder als brandstof?
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen

Re: Brandstof, metaalpoeder!!??




par Rulian » 02/02/06, 10:02

PITMIX schreef:Bovendien komt er twee keer zoveel energie vrij als benzine. We kunnen dus twee keer zoveel kilometers afleggen met een volle tank die qua volume en gewicht gelijk staat aan benzine als we aluminium gebruiken.

Ik had twijfels over de evolutie van de ernst van Science et Vie... helaas wordt het bevestigd: "equivalent in termen van volume EN gewicht". Ze vertellen ons dat metaalpoeders (in dit geval aluminium) een dichtheid hebben van dezelfde orde als de dichtheid van benzine... Mogen we lachen?
PITMIX schreef:Bovendien is metaalbrandstof recyclebaar.
De nanodeeltjes kunnen bij 425°C worden gedeoxideerd met waterstof, er is dus sprake van ‘reductie’.

En niet tevreden met het verbruiken van een maximale hoeveelheid energie om het poeder te produceren (bedankt voor de details André), er zal een maximale hoeveelheid energie nodig zijn om de deoxidatiewaterstof te produceren... Geweldige resultaten!!
Vooral omdat wat wordt geconsumeerd en gerecycled, het niet langer een bron is, maar een VECTOR van energie, net zoals de goede waterstofgrap. Energie wordt geleverd door productie-/behandelings-/recyclingprocessen. Dus waar is de nieuwe BRON??

En dan is het zo dat een metaaloxide heel goed gerecycled kan worden... als het ons lukt om het in te zamelen. Ze zijn van plan om bij elke uitlaatpijp een minion te plaatsen met een borstel om het metaaloxidestof op te vangen?

En metalen lichamen (oxides of niet) in heel fijn stof... Hadden ze niet genoeg asbest?
PITMIX schreef:Natuurlijk zijn er nadelen, zoals de productie van waterstof. Nanodeeltjes worden slechts met een snelheid van enkele kilogrammen per dag geproduceerd en de productie ervan vergt energie. De algehele productie-, transport- en gebruiksresultaten blijven volgens de woordvoerder van de PSA-innovatieafdeling ongunstig.

En bovendien is het jammerlijk onrendabel... Wat gaan ze niet doen om het onverbiddelijke te vermijden... de EnR's (geen geluk, het werkt niet goed met auto's...) Dit is duidelijk niet een van de hen.
PITMIX schreef:Ik vind dat dit een belangrijke stap voorwaarts is voor onderzoek naar het vervangen van olie en een nieuwe weg om te verkennen.

Ik merk dat hun ding nog geen twee minuten duurt en ik ben verbijsterd als ik zie dat de onderzoekers en ingenieurs hun tijd verspillen aan zulke onzin om de klant te laten geloven dat ze iets te goeds hebben.

Het is een schande !!

En S&V maakt zichzelf belachelijk door zulke artikelen over te brengen!! Ze zouden er goed aan doen hun leescommissie te 'desoxideren'... als ze die hebben. Wetenschapsjournalistiek mijn c..
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 02/02/06, 11:01

Wist u dat Rudolf Diesel's eerste tests met zijn "Dieselmotoren" werden uitgevoerd met steenkoolpoeder als brandstof?


Ik wist dat hij het met plantaardige olie had geprobeerd, maar dat! :schok:
En werkte houtskoolpoeder? de motor moet nog steeds verstopt raken...
Heb je bovenstaande link?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 02/02/06, 11:52

abyssin3 schreef:En werkte houtskoolpoeder? de motor moet nog steeds verstopt raken...
Heb je bovenstaande link?


Nou ja, het werkte....je moet terug naar de tijd...er was niet op elke straathoek een tankstation :D en de kolentankers waren de huidige tankers!

Enkele links:

1) http://forum.hardware.fr/hardwarefr/Dis ... 5794-3.htm

"op een 2-takt diesel is het mogelijk (tenminste als je geen aandacht besteedt aan efficiëntie en vervuiling), dankzij de lagere compressieverhouding, om zonder injectie te werken: er is een hotspot die de diesel ontsteekt (of poederkool) op ongeveer het BDP. Het wordt ook gewoonlijk semi-diesel genoemd, het patent ingediend door Rudolf Diesel omvat het principe van injectie na compressie van de lucht.
De mechanische basisinjectie is niet erg ingewikkeld, het is gewoon een zuigerpomp...
Dieselauto's (in ieder geval voor 70 jaar) zijn allemaal voorzien van brandstofinjectie."


2) http://www.autocadre.com/Rodolphe-DIESEL-news37.php

De bijgevoegde tekening toont een prototype dat tussen 1893 en 1897 in Berlijn door R. DIESEL werd gebouwd. De gebruikte brandstof is poederkool. (waarvan hier een afbeelding is)

Beeld

3) Het lijkt mij dat het onderwerp ook in dit document wordt genoemd: https://www.econologie.com/historique-de ... -2338.html
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 12: 42, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 78 gasten