Beoordelingen van het boek Biogas - praktische handleiding

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Beoordelingen van het boek Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 23/02/16, 11:09

Hallo,

Ik wilde weten of iemand dit boek voor advies had gekocht. De man die het blijkbaar schreef wel een biogas scrubber te rijden met zijn auto en in deze self-help-modus. Het interesseerde me omdat ik een CNG-voertuig, heb ik toegang tot organische stof en CNG-station is te ver!
dank u voor uw feedback.
bonne journée
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: boekbespreking Biogas - partique manual




par Christophe » 23/02/16, 11:56

Welkom hier.

Ik heb dit boek niet kent.

Je hebt een CNG-voertuig aan u of GPL? Want het is niet hetzelfde technologisch ...
0 x
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 27/02/16, 22:12

Hallo,

Ja, ik heb een CNG Berlingo. Ik ken het verschil. Dus bestelde ik het boek! Ik zou terugkomen als ik had gelezen.
goedendag.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par Christophe » 27/02/16, 22:18

That!

Dus je hebt een beroemde (en onbegrepen) CNG compressorstation in huis?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par chatelot16 » 27/02/16, 22:29

Als u een recensie van een boek wilt moet je een duidelijke verwijzing te geven

comprimeren van het methaan om een ​​tank te vullen heeft 200 bar is geen grap ... een boek zal niet genoeg zijn
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par Christophe » 27/02/16, 22:32

Dit is geen grap, maar het werd een paar jaar geleden op ware grootte getest door GDF ... met een commerciële fout koken lijkt het mij :(
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par chatelot16 » 27/02/16, 23:29

Technisch gezien is het niet onmogelijk! grote compressor bestaan, en geen fysieke beginsel verboden om kleine compressor te maken ... het probleem is dat er niemand in de handel en het zal alles op te bouwen!

het materiaal gdf probeerde te verkopen was de methaan GDF comprimeren al schoon genoeg om problemen vertonen ... bio methaan er het probleem van het zuiveren meer: ​​de minste onzuiverheid gas zal corrosie te maken in de stalen tank is 200 bar met explosiegevaar

er zijn grote nieuwe schoonwatertank met kunststof en koolstofvezel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par Christophe » 27/02/16, 23:33

Dit artikel date..de 2005 !! Dit maakt 11 jaar als volgt: https://www.econologie.com/c3-gnv-au-gaz ... s-912.html
Maar het was een "commerciële" flop ...

De Citroën CNG C3 opgeladen door de Natural Gas.

Trefwoorden: CNG, gas, aardgas, C3, Citroën, opladen, compressie, thuis

Overtuigd van de voordelen van aardgas als brandstof, Citroën werkt samen met Gaz de France aan het ontwerpen van een bi C3 werkt met gas. U kunt tanken bij huis, in je eigen garage! Van de lente 2005.

De afgelopen vier jaar, PSA heeft reële inspanningen om het milieu te beschermen gemaakt. Eerste klap, het roetfilter die converteert sinds concurrentie. Als de twee groep merken ten goede komen, wordt dit accessoire vooral geassocieerd met Peugeot, die trekt al het fruit op het beeldvlak.

Om niet achter te blijven, heeft Citroën dit jaar veel gepraat over zijn C3 Stop & Start, die bij rood licht zijn motor kan uitschakelen. Ter vergelijking: zijn C3 1.4 Natural Gas-studie, die ook werd tentoongesteld op het autosalon van Parijs, wekte veel minder belangstelling van het grote publiek. Komt het door een verwarring tussen CNG en LPG? Toelichtingen.

Sluit uw C3 de muur compressor en CNG vullen begint. En dit thuis.

NGV (Natural Gas Vehicle) verschilt van de LPG (liquefied petroleum gas) door zijn staat: aardgas voor de eerste vloeistof uit de raffinaderij voor de tweede. CNG is eigenlijk het equivalent ingebed in uw auto propaan of butaangas je gebruikt om te koken (herbruikbare flessen of in een netwerk).

CNG is geen nieuwe brandstof. Meer 400.000 voertuigen zijn in Italië, Europees kampioen op het gebied vastgesteld. Dit verklaart de aanwezigheid van de Fiat Multipla Natural Power catalogus rollen gas. Frankrijk is nu al de derde plaats na Duitsland behoort dankzij bus vloten en de straat onderhoud voertuigen omgezet naar CNG.

belangrijkste troef CNG: het verlaagt ongeveer 20% CO2 emissies ten opzichte van benzine en stoot geen zwavel oxides of lood.

Een ander punt niet te vergeten in Frankrijk, waar het distributienetwerk is niet erg ontwikkeld op onze wegen, kan CNG gemakkelijker te verkrijgen zijn dan de GPL. Hoewel er veel minder stations aanbieden van CNG als LPG, maar vol CNG kan worden gedaan vanaf een binnenlandse bron. Daarmee zeggen dat de CNG C3 zal concurreren met uw kachel!

Naast de klassieke brandstof deur, een tweede vulpijp voor gas.

Gaz de France, heeft Citroën partner inderdaad geleverd om te komen installeren van een specifieke compressor in de garage van de koper van elke C3 Natural Gas. Dit aanbod werd eerder gereserveerd voor zakelijke klanten. Het gas wordt gecomprimeerd tot 200 bars vijftig liter tank ondergebracht in de bodem van de kofferbak van de auto.

Eerste voorwaarde, dus, hebben een eigen kamer waar u kunt slapen zijn kleine Citroën! Tweede voorwaarde: abonneren op zijn GDF agentschap. Derde voorwaarde: overweeg inpluggen zijn C3 de avond om zeker te zijn om de volgende ochtend een uitgebreid hebben. Omdat de belasting verzoek een paar uur toch.

Net als zijn groene kleur, dit C3 1.4 is bedoeld om klanten meer en meer milieubewust te voldoen. Zijn autonomie in CNG, variërend van mode en 200 300 km, is deze auto de eerste plaats bedoeld voor dagelijks gebruik op korte ritten. Op straffe van het hebben om over te schakelen naar de super unleaded mode.

Toch is het waar dat Citroën toont het moment bijzonder Avard informatie niet verstrekken van informatie zo cruciaal als het werkelijke verbruik en de uiteindelijke verkoopprijs, ongeacht of de fiscale steun aan dergelijke voertuigen. Een standpunt dat de inconsistentie van het beleid van opeenvolgende regeringen op dit gebied weerspiegelt.
0 x
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 28/02/16, 22:13

Ik geef toe dat deze stations zijn eigenlijk niet bekend. Ik opnieuw vinden van een vreemdeling te slapen in zijn auto in het station. Hij had geen CB en wachtten voor iemand 5h bereidheid om hem de hare te maken tegen vloeibare ...
Kortom, ja ik heb een 50kms over, maar het is een heel gedoe. Er zijn veertig in Frankrijk (http://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv-france/)
Vandaar het idee van het maken van jezelf zijn gas.
Ik zal meer op dit verhaal 200 compressie bars vertellen wanneer ik het boek ontvangen.
goedendag.
0 x
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 28/02/16, 22:15

Voor chatelot16 is het boek in kwestie "Biogaz- Manuel Pratique" door Jean Pbhilippe Vallat
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten