Cellulosische ethanol

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Cellulosische ethanol




par moinsdewatt » 07/11/15, 20:20

DuPont heeft zijn cellulose-ethanolfabriek ingehuldigd, de grootste in de VS.
Productiecapaciteit van 30 miljoen liter per jaar uit maïsstengels.
Het zal nodig zijn om 375,000 ton van deze maïskolven te behandelen.
De fabriek kostte $ 225 miljoen.


Graven in de wetenschap van cellulose-ethanol

5 november 2015 Willie Vogt

De dag voor Halloween was een grote dag voor Nevada, Iowa. Dat is de dag waarop DuPont officieel zijn nieuwe cellulose-ethanolfabriek opende. Belangrijke hoogwaardigheidsbekleders waren aanwezig van de staat en het bedrijf om deze historische dag te vieren.

De fabriek van DuPont, de grootste van het land, zal bij volledige capaciteit 30 miljoen liter ethanol per jaar produceren uit maïsstro. Jan Koninckx, global business director, Advanced Biofuels, DuPont, legt uit dat de brandstof van deze fabriek zal worden gemaakt waarbij "90% minder broeikasgas wordt gegenereerd dan bij de productie van benzine."

Beeld

Koninckx merkt op dat de ceremonie plaatsvond voorafgaand aan de officiële opening van de fabriek. Tijdens het media-evenement en de rondleiding verwees hij naar de fabriek in Nevada als "serie nr. 1", wat betekent dat DuPont iets geheel nieuws doet en het proces in de loop van de tijd geleidelijk zal opstarten. "De fabrieken twee, drie en vier zullen in de toekomst sneller opstarten", zegt hij, wijzend op DuPont's inzet voor biobrandstoffen.

Hij voegt eraan toe dat het in de 213-jarige geschiedenis van het bedrijf veel planten online heeft gebracht. “We weten hoe we een plant online moeten brengen, er is altijd een zekere mate van onzekerheid bij een eerste plant. We verwachten dat de eerste verschepingen van biobrandstof in 2016 zullen beginnen.”


http://farmindustrynews.com/biofuel/dig ... ic-ethanol


... Ze stroomden toe om de faciliteit te zien die naar verwachting elk jaar 375,000 ton maïsstro zal verwerken (ongeveer een halve ton baal per minuut) om ongeveer 30 miljoen gallons ethanol per jaar te produceren.
............

http://www.iowafarmertoday.com/news/cro ... 23a91.html

....Thee Plant van $ 225 miljoen produceert cellulose-ethanol uit maïsschillen - de niet-kerneldelen van maïsplanten.

Beeld

http://www.forbes.com/sites/williampent ... nt-online/
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/11/15, 11:51

Ik durf me de vervuiling niet voor te stellen die wordt veroorzaakt door een fabriek die GGO-maïsbijproducten verwerkt die het risico lopen glyfosaatresiduen of andere rotzooi in de atmosfeer vrij te laten komen...

En natuurlijk om brandstof te maken voor verbrandingsmotoren...
Uiteindelijk, als deze ethanol gebruikt zou worden voor brandstofcellen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 08/11/15, 15:48

Citro schreef:Ik durf me de vervuiling niet voor te stellen die wordt veroorzaakt door een fabriek die GGO-maïsbijproducten verwerkt die het risico lopen glyfosaatresiduen of andere rotzooi in de atmosfeer vrij te laten komen...

En natuurlijk om brandstof te maken voor verbrandingsmotoren...
Uiteindelijk, als deze ethanol gebruikt zou worden voor brandstofcellen...


hi Citro
dat is goed, ik wed dat deze plant werkt met Ethanol!
kop of munt?
: Mrgreen:
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/11/15, 16:06

Logischerwijs is het "principe" gebaseerd op:

- eerst een hydrolyse van cellulose [cellulose is een vrij eenvoudig polymeer van glucose:"Cellulose is een koolhydraat dat bestaat uit een lineaire keten van D-glucosemoleculen"]

[vóór - "1e generatie ethanol" - deden we hetzelfde met een ander polymeer van glucose, dat was zetmeel - dat we ook konden eten maar dat heel gemakkelijk te hydrolyseren was: eigenlijk een beetje speeksel, en het zetmeel wordt "van nature" omgezet in glucose]

- als je eenmaal glucose hebt, fermenteer je het met de juiste gisten en heb je ethanol [nogmaals, iets dat elke cider- of wijnproducent goed weet].

Tot zover het principe. Het is eigenlijk biochemie. Erg makkelijk.

Echt, ik denk dat de chemicus gewoon de juiste enzymen gebruikt, in fermentoren.

Maar ach, geen paniek met GGO's, emissies, etc...

Er is, wat echt is, een probleem algemeen rond de productie van ggo-maïs. En de energiebalans van deze "intensieve" producties: kunstmest, machines, enz... Sommige zijn voor, andere tegen...

Maar als dat eenmaal is gebeurd, zal de verbouwde maïs, het opgeraapte graan, het hydrolyseren/vergisten van een residu, het suikerriet, niet veel verschil meer maken.

Nee, als je op zoek bent naar de "grote fout" van dit systeem, dan is het dat voor een agronoom zoals ik, de stok bedoeld is om terug te keren naar de bodem, om tal van organismen (bacteriën, schimmels...) te voeden, om te worden omgezet in humus, die de bodem "stabiliseert"... Door deze hulpbron op deze manier te benutten, "behandelen" we [van het werkwoord "melken"] de grond een beetje meer... bodem, en, vanaf de geringste helling, verhoogd risico op erosie. Overigens, minder stabiel, minder "van nature rijk", zal de daling van het humusgehalte een verhoging van de doses kunstmest vereisen... Met andere woorden, aan de ene kant winnen we ethanol, aan de andere kant zal de energiebalans van de landbouw ongetwijfeld nog wat meer verslechteren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/11/15, 16:34

Ik ben het eens met je mening...

Maar fabrikanten hebben het antwoord:
Meststoffen, pesticiden en andere inputs waarvoor veel olie nodig was voor hun productie.

Zonder natuurlijk de essentiële GGO-zaden te vergeten... Om genetische vervuiling toe te voegen aan chemische vervuiling.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Cellulose-ethanol




par moinsdewatt » 18/11/17, 20:31

Enerkem start commerciële productie van cellulose-ethanol in Edmonton (Canada)

Frederic DOUARD 19 september 201

Enerkem, producent van biobrandstoffen van de tweede generatie, gevestigd in Montreal, Quebec, kondigde op 15 september 2017 aan dat het net was begonnen met de commerciële productie van cellulose-ethanol. De innovatieve fabriek van Enerkem in Edmonton, Alberta, is 's werelds eerste fabriek op commerciële schaal die cellulose-ethanol produceert uit gemengd niet-recyclebaar en niet-composteerbaar gemeentelijk afval.

Beeld
Enerkem-fabriek in Edmonton, foto Merle Prosofsky

Het bedrijf produceert en verkoopt bio-methanol sinds 2016, voordat het de productie uitbreidde om cellulose-ethanol aan te bieden met de installatie van een methanol-naar-ethanol-conversie-eenheid eerder dit jaar.

« We zullen nu geleidelijk de productie in Edmonton verhogen, terwijl we ons voorbereiden op de bouw van onze volgende faciliteiten, zowel lokaal als internationaal. », verklaarde Vincent Chornet, President en CEO van Enerkem.
........................

https://www.bioenergie-promotion.fr/529 ... -edmonton/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten