Clio DCi + Plantaardige olie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
antho86
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 06/04/14, 14:37

Clio DCi + Plantaardige olie




par antho86 » 07/04/14, 17:46

Hallo allemaal;
Ik heb moeite bepaalde dingen te begrijpen.
Ik neem mijn voorbeeld, ik heb een Clio 3 fase 2 uitgerust met een DCi 1.5l 86cv van 2009.

1) Kan ik plantaardige olie in een DCi doen?
2) Ik heb een directe injectie (omdat het een DCi is als ik geen onzin zeg), heb ik een speciale aanpassing van mijn motor nodig om op 30% gebruikte olie te kunnen draaien?
Verdraagt ​​een recente auto gebruikte olie?
Hoeveel moet u de gebruikte olie filteren?

Dank u bij voorbaat voor iedereen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: DCi + Plantaardige olie




par Flytox » 07/04/14, 18:29

Hallo antho86, welkom.

antho86 schreef:Hallo allemaal;
Ik heb moeite bepaalde dingen te begrijpen.
Ik neem mijn voorbeeld, ik heb een Clio 3 fase 2 uitgerust met een DCi 1.5l 86cv van 2009.

1) Kan ik plantaardige olie in een DCi doen?
2) Ik heb een directe injectie (omdat het een DCi is als ik geen onzin zeg), heb ik een speciale aanpassing van mijn motor nodig om op 30% gebruikte olie te kunnen draaien?
Verdraagt ​​een recente auto gebruikte olie?
Hoeveel moet u de gebruikte olie filteren?


1) Afhankelijk van de technologie van de motor, de injectiepomp, de sterkte enz ... kunnen we een bepaald percentage bepalen (van 0 tot 100%). Want dat zal u informeren over "Oliomobile", ze houden een overzichtstabel bij die zeer goed is gedaan, afhankelijk van uw motor enz ... die u een overzicht geeft van de essentiële of optionele wijzigingen en de verboden.

2) Pas op voor gebruikte olie van plantaardige of dierlijke oorsprong zoveel als u wilt, maar voor de motoraftapolie is het gereserveerd voor grote klootzakken die er niets om geven om het milieu te koken en de mensen die daar wonen .... Dit is een ecologische site hier : Mrgreen:

3) Filteren is 5 µm (orde van grootte). Hoe meer uw injectiepomp onder hoge druk werkt, hoe kwetsbaarder deze is en schone brandstof vereist.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
antho86
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 06/04/14, 14:37




par antho86 » 07/04/14, 20:11

Ok bedankt voor je advies.
Ik ga kijken naar de site die je me net hebt aanbevolen.
En ja, ik had het over plantaardige olie.
Merci.
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 118 gasten