AdBlue SCR toegevoegd ureum tegen de Nox?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

AdBlue SCR toegevoegd ureum tegen de Nox?




par abyssin3 » 16/12/05, 18:43

Ik zag onlangs een artikel waarin stond dat sommige wagenparken op ureumbrandstof of misschien een additief reden. Deze brandstof zou dus eigenschappen hebben die het verbruik zouden verminderen ... vooral in de pantonreactor ...

Sommigen zeggen dat dit komt door de ammoniak die wordt gevormd uit ureum. De vraag die ik me dan stel is, hoewel ik weet dat ammoniumnitraat een ZEER wijdverbreid product is, of de toevoeging van ammoniumnitraat een effect zou hebben op het verbruik of op de brandstofkwaliteit?

Omdat ammoniumnitraat zeer explosief is, zou het alleen het octaangetal van de benzine verlagen en rammelen veroorzaken. Het is daarom uitgesloten voor een benzinemotor.

Aan de andere kant, voor diesel die zelf moet ontbranden, zou het helpen en daarom een ​​pro-cetane rol spelen, vooral met plantaardige olie. Op voorwaarde dat u niet een te grote dosis inneemt (ammoniumnitraat = brandstof voor raketten). :!: :!: :!:
Deze dosis kan heel goed vergelijkbaar zijn met aceton (bijv: 0.15%)

Heeft iemand ooit geprobeerd (ureum of ammonium, ammoniak of derivaat)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 16/12/05, 18:53

Ik heb het onderwerp ter sprake gebracht forum, maar heb je het over het opnemen in de tank?
https://www.econologie.com/forums/renault-21 ... vt892.html
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 16/12/05, 18:56

Weet je zeker dat de uree het verbruik vermindert?
Het is omdat er veel snelwegen omheen zijn, het is al in de fles.
Rest alleen nog om uit de tank te gieten. : Lol:

Ik denk niet dat het voor diesels werkt, als het dat deed
truckers zullen niet zoveel weggooien.

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 16/12/05, 20:09

Ik weet niet waar abyssin3 het over heeft, maar ureum wordt al een paar jaar gebruikt om NOx op te ruimen van uitlaatgassen van industriële en zware motoren.

De injectie vindt plaats in de uitlaatpijp en wordt daarom niet gebruikt tijdens de verbranding en nog minder gemengd met de brandstof ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 17/12/05, 17:26

Ik had inderdaad gehoord dat het een rol van verwijdering had ten opzichte van NOx, maar was opgenomen in de brandstof.
Aan de andere kant, als we de verbranding van ammoniak nemen, geeft dit 2NH4 + O2 = N2 + 2H2O
Dat is volkomen niet-vervuilend. Daarom vroeg ik me af over het gebruik van stikstofverbindingen als brandstof.
Dat gezegd hebbende, omdat sommige van deze verbindingen ZEER explosief (ammoniumnitraat) zijn, afhankelijk van welke er wordt gebruikt, konden we slechts een klein percentage gebruiken om het cetaangetal te verhogen. Te veel zetten kan ertoe leiden dat de motor naar de maan vertrekt ...

Maar voor andere stikstofverbindingen (ureum) kan het een grotere hoeveelheid zijn. In het artikel dat ik had gelezen, zuiverden ze ureum uit varkensurine voordat het werd opgenomen, omdat het in water zit, het vermengt zich niet met diesel. Daarom dumpen zoveel mensen langs de weg.

Ik zal proberen het artikel te vinden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 17/12/05, 17:57

C is goed ca: 2NH4 + O2 = N2 + 2H2O
Is dit een exotherme reactie?
Omdat zolang er zoveel te maken heeft met doping met ammoniakwater.
Vooral omdat ammoniak aanzienlijk goedkoper is dan alcohol.

Vooral als het langs de wegen wordt hersteld. mijn krat gaat
ruik de reekalf in de zomer. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 17/12/05, 18:27

Rectificatie is eigenlijk een spray, hier is het artikel:

"We wisten dat koeien, vanwege hun winderigheid, verantwoordelijk waren voor een niet te verwaarlozen deel van de methaanemissies in de atmosfeer; hun neven en schapen in de schapen kunnen de trend omkeren. Stagecoach South, een busmaatschappij van de Zuid-Engeland heeft net een voertuig voorzien van een originele brandstof met ... schapenurine om zijn stikstofoxide-uitstoot te verminderen. Uitgerust met een speciale tank, ureum (gezuiverde urine) ) wordt in het uitlaatgas gesproeid en vermindert de giftige uitstoot aanzienlijk. Ammoniak, een van de belangrijkste componenten van de nu kostbare vloeistof, zet stikstofoxide in feite om in stikstof en water, volkomen onschadelijk voor het milieu. Het is heel goed, maar de passagiers moeten nog steeds de lichte indruk hebben van reizen ... in een pissotiere "

In feite herinnert het me eraan dat sommigen urine verdund met de pantonreactor gebruiken, vandaar de productie van ureumdamp ...
Maar het gebruik van NH4 valt nog te bezien, waarom niet : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 18/12/05, 12:52

welkom
Mijn vlootpot is bijna leeg in de clio, dus ik ga erin plassen :P en ik hou je op de hoogte om te zien of het beter werkt dan met H2O; het is goed en ik moet morgen naar de vulkaan klimmen. : Lol:
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 18/12/05, 12:56

Houd ons op de hoogte! : Wink:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/12/05, 00:54

hi Zac
Als je een echte urinetest wilt doen
Neemt een kleine motorsteun vanaf het begin met een bubbler
probeer benzinewater en laat het op een gesloten circuit lopen, controleer de looptijd.
Herhaal de werking van urine en benzine door de tijd in een gesloten circuit te meten, u zult het verschil zien ...
Ik weet niet of het de zuurgraad van de vloeistof is?

Andre
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten