De auto Biogas

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11

De auto Biogas




par jonule » 30/08/13, 14:45

Omdat ik het onderwerp "elektrische auto: vervuilend?" niet wil vervuilen, open ik hier een klein onderwerp over de biogasauto.

De koolstofneutrale energiebron, goedkoper aan de pomp dan diesel (door de WHO geclassificeerd als kankerverwekkend) en die geen fijne deeltjes uitstoot, is biogas. Wat is het nut van deze bio-methaan? 1000 is schadelijker dan CO2 in termen van broeikaseffect, in plaats van het gas de vrije loop te laten, gebruiken we het in een voertuig in plaats van fossiele brandstof. De productie ervan, zoals een maag, produceert ook kunstmest.

niet te verwarren met de CNG die wordt gedistribueerd door GDF, dat een fossiele brandstof is, sommige netwerken bevatten een% biogas uit de methanisatie van afval, dat elke dag wordt geproduceerd.
thuis (waarvan er een compressor moet worden aangesloten om thuis bij te tanken). we spreken dan van Gnv of bioGnv, afhankelijk van.
LPG komt van de productie van aardolie tijdens de raffinage, het is ook een fossiele brandstof, dus een broeikaseffect.

Ik post enkele links die ik interessant vind, van mijn kant is het een CNG-voertuig dat me zou interesseren, wetende dat het aandeel van biogas in CNG altijd zal groeien. er zijn ook 100% biogasnetwerken:
"
ly had 31 / 12 / 2009 23 000 voertuigen op aardgas in Zweden. Ze halen hun voorraden uit 104-stations en verbruikten vorig jaar 67 miljoen m³ aardgas (NGV). Dit volume is 16% gestegen vergeleken met 2008, maar een groter cijfer is dat binnen deze hoeveelheid NGV ook het aandeel biogas toeneemt. 27%, zodat 65% van het in Zweden verbruikte CNG van hernieuwbare oorsprong is. Het is vaak biogas uit de methanisatie van organisch afval, en sommige stations benadrukken dit door puur biogas te verkopen, niet gesneden met aardgas van fossiele oorsprong.
"
http://www.moteurnature.com/actu/uneact ... s_id=25381

het zal duidelijk zijn, het gaat er niet om op CNG van fossiele oorsprong te werken, maar om een ​​CNG te gebruiken die biogas bevat en dit van + tot +. En dit is opnieuw een politieke wil ...

dus waarom wordt biogas gemeden in Frankrijk? met zoveel afval, landbouw en shit! =)
http://www.moteurnature.com/actu/uneact ... s_id=26344

de tijd van de C3 is een beetje voorbij sinds:
Beeld
http://www.moteurnature.com/GPL-LPG-GNV ... ssiles.php

tankstations:
http://www.gnvert-gdfsuez.com/fr/gaz-na ... mplissage/

de ExpoBiogaz-beurs (in fev2013 in Lyon):
http://www.afgnv.info/Les-inscriptions- ... _a234.html

andere bronnen van artikelen:
http://www.moteurnature.com/biogaz-biom ... elable.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 30/08/13, 15:59

je hebt het goed gedaan Jonule : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/08/13, 16:31

Ik kon geen gegevens vinden over de tijd om te "comprimeren" en een tank te vullen.

De "kleine compressoren" die bij de C3 werden geleverd, duurden enkele uren ...

Nu produceren de meeste anaërobe vergistingsstations elektriciteit en warmte (warmtekrachtkoppeling).

Dit zal dus hetzelfde probleem opleveren van "arbitrage" tussen toepassingen: we zullen niet in staat zijn om elektriciteit te produceren om het aandeel van kernenergie te verminderen, en om auto's, voertuigen, bussen te leveren ... !!! Er zal niet genoeg "biomassa" zijn [die voornamelijk wordt gebruikt om ons te voeden ... hout wordt gebruikt voor hout en verwarming ... daarom het vermogen van de natuur om zonne-energie snel om te zetten in chemische energie heeft enkele fysieke beperkingen! Zelfs als het veel efficiënter is dan zonneboilers!]

(Let op, ik heb niets tegen biomethaan! Zie: https://www.econologie.com/forums/bio-methan ... 12512.html )
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/08/13, 18:36

de kleine compressor die lang geleden door gdf werd geleverd, was langzaam

het is mogelijk om het sneller te doen met een grote buffertank die al met de juiste druk is gevuld: het enige wat u hoeft te doen is een kraan openen en het is net zo snel als het tanken met benzine

het probleem is de veiligheid van de tanks bij 2 bar, de minste corrosie is catastrofaal

het is gemakkelijk om het gas van de metahnizer naar een warmtekrachtmotor te brengen: om het gas samen te persen en de tanks te vullen zonder corrosie is een veel ernstiger zuivering vereist

Ik denk dat het beter is om schoon methaan uit GDF samen te persen in voertuigen en methanisatiegas te gebruiken in generatorsets die dit ruw gezuiverde gas gemakkelijk accepteren.

wederom pleiten de geldende voorschriften niet voor de juiste oplossing: het comprimeren van methaan uit gdf is juridisch ingewikkeld

een boer die het methaan uit zijn methanizer wil comprimeren, wil het misschien doen zonder het iemand te vragen

het gevaar van corrosie van stalen tanks is ernstig! bij 200 bar zijn het echte bommen

met koolstofvezel tanks kan het minder zorgen maken, en bovendien is het lichter ... helaas is het duurder,
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 31/08/13, 09:18

chatelot16 schreef:
tanks bij 2 bar


Ik denk dat je bedoelde: 200 balken ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 31/08/13, 11:22

veronderstel je! het is jammer dat ik geen berichten kan bewerken ... het is altijd de volgende dag dat ik dit soort fouten zie
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 31/08/13, 12:49

Ben het eens met je bericht.

De moeilijkheid: speel persoonlijk of speel collectief!

"Ik ben neutraal in dit of dat" - een sterke verleiding [beste bewijs van wat ik elders op PV heb ontwikkeld, van toepassing op mezelf!]

OU

een 'smart grid' waarin iedereen 'injecteert' tegen lagere kosten en herstelt wat het meest geschikt is, waarbij het totale saldo nul is ...

Dus ja, biomethaan is corrosief en "vervuild" (in het bijzonder door H2S, zeer corrosief, ook voor roestvrij staal !!!!). En erg ingewikkeld om op te ruimen voordat het in het netwerk wordt geïnjecteerd. Vandaar draconische normen. Technisch verantwoord als we het netwerk, kleppen etc. niet willen aantasten.

En ja, het is niet gemakkelijk om op te slaan / te vervoeren in een individueel voertuig ...

En het beste is nog om het te valoriseren door middel van warmtekrachtkoppeling, in een vaste "gecontroleerde" installatie ... Deze energie zal ergens het verbruik van aardgas vervangen - in het geval van het voorbeeld dat ik elders beschrijf, de verkochte warmte staat toe om geen aardgas te verbruiken. Deze energie is dus indirect beschikbaar in de vorm van schoon aardgas! Op voorwaarde dus van "collectief spelen" en "globaal" redeneren ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/09/13, 09:59

iedereen heeft het recht om zijn mening te hebben over de kwestie van het gebruik van biogas, van mijn kant is het verplicht in Zweden als biobrandstof, het is uitgebreid in Duitsland en bijna onbestaande in Frankrijk!
als het nodig is om zijn mening te geven, dan zal ik voor 1000 keer meer installaties van dit type zijn!
in feite maken de warmtenetwerken die door deze groepen worden gecreëerd (zonder de opnieuw ingeschakelde elektriciteit te tellen) het mogelijk af te zien van elektrische (nucleaire) kachels, enz.
biogas is corrosief, andere ook, maar tegenwoordig bestaat filtratie, je moet het weten! =)

je moet weten dat de biomassa die dit gas gebruikt voornamelijk afval is! we eten er niet mee, het neemt zelfs deel aan het dieet, omdat we de verstrekte kunstmest later kunnen verspreiden!
behalve dat deze natuurlijke meststof (nogmaals, organisch en niet-chemisch) zijn 1000 methaan keer niet slechter liet dan CO2 om de atmosfeer te verwarmen.

wanneer ik nu alle vrachtwagens zie die hun lading mest / stro-mengsel afleveren, die de boeren wijselijk hadden gerangschikt in de vorm van een vuile heuvel die het landschap bederft en die stinkt, omdat ze vol gas zijn en vliegen aantrekken ... mmmh het ruikt naar vooruitgang!

we kunnen ons afvragen: wat kost het om ze in een methanizer te brengen? investering voor de planeet?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/09/13, 12:36

Word niet moe van het prediken van een overtuigd [zie: https://www.econologie.com/forums/bio-methan ... 12-30.html

Het blijft dat als we uitgaan van een aanbetaling (die allesbehalve onbeperkt !!!) is, de vraag rijst over de gebruikswijze:

a) 1-route: ik produceer mijn biogas, ik voer een warmtekrachtkoppeling; warmte wordt gebruikt - in het geval beschreven voor de warmwaterbehoeften van een fabriek; elektriciteit wordt in het netwerk geïnjecteerd; waar het kan worden gebruikt, met name om elektrische voertuigen vooruit te rijden

b) 2-route: ik produceer mijn biogas; Ik comprimeer het (niet zonder moeite en aanzienlijk energieverbruik!); Ik verbrand het in mijn thermische auto; die behalve de inzittenden in de winter alleen de atmosfeer verwarmt; voor de hele samenleving zal de waardering slechter zijn ...

Dit is slechts mijn gedachte. Dit is wat ik bedoel in mijn gedachten: 'collectief spelen' (dat wil zeggen: rekening houden met alle behoeften op een bepaald gebied en optimiser ; het woord "collectief", dat ik gebruikte in verband met voetbal, is jammer omdat het aan het communisme doet denken ...). [In het voetbal draagt ​​de centrale verdediger die zelden scoort bij aan de overwinning!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/09/13, 13:22

zolang er in Frankrijk olieverwarming is, is het beter om olieketels te vervangen door methaanketels en de olie aan voertuigen over te laten

het gebruik van methaan in voertuigen die zware tanks vereisen, is duur; het is eigenlijk alleen winstgevend voor bussen die een redelijk kortsluiting maken en vaak vol raken om tevreden te zijn met een niet te grote tank

omgekeerd heeft het sturen van biomethaan naar het gdf-netwerk geen grote nadelen

er is maar één probleem: kwaliteitscontrole: goede gaszuivering is mogelijk: ten tijde van gasfabrieken die gas maakten door kolen te destilleren wisten we hoe we schoon gas konden maken zonder goed zuivering was het zo corrosief als biogas ... maar het was een gasfabriek! met veel personeel om alles te laten werken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten