plantaardige olie wisselaar verstopt

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

plantaardige olie wisselaar verstopt




par Andre » 17/08/13, 21:13

Dag
Gisteren pech onderweg, het was meer 120 000km dan dat ik met de frituurolie loop, afgezien van de filtervervangingen, het reinigen van de zeeftank en olieleiding geen probleem.
de wisselaar is een kleine Ford automatische transmissie-olieradiator die in het LDR-circuit direct op de slang naar de radiator wordt geplaatst, goede efficiënte efficiëntie, zelfs te heet 70c tot 80c voor olie.
enige tijd merkte ik een temperatuurdaling bij de uitlaat van de wisselaar en een gebrek aan motorvermogen.
Normaal gesproken is de oorzaak een brandstoffilter dat begint te verstoppen. Na het vervangen van de twee filters, geen verandering
door het loskoppelen van de retour van de injectiepomp, zeer weinig debiet, zelfs geen in motortoerental.
Om eindelijk te beseffen dat het de wisselaar is die verstopt is.
Mijn vraag welk product effectief is voor het reinigen van de aluminium warmtewisselaar?
Ik circuleerde met een acetonpomp, dan zette ik 's nachts olie op de rem en spoel de wisselaar met auto-benzine en uiteindelijk hete diesel, het verbeterde maar maar het er is nog een beperking.

In mijn systeem passeer ik bij elke spoeling koude diesel in de wisselaar en hete diesel in de brandstoffilters die hun levensduur aanzienlijk verlengen.
wat ik van plan ben te doen is dat de leidingen van de wisselaar periodiek worden omgekeerd, om omgekeerde circulatie te maken.

Degenen die lang in frituurolie hebben geleefd, moeten soortgelijke problemen hebben gehad? Ik ben een methode of reinigingsproduct om deze verharde oliën op te lossen (een paar chocoladebruine stukjes zijn weggespoeld.)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36




par 1360 » 17/08/13, 21:22

Hogedrukreiniger (100 bar en meer) en zeer heet water (100 ° C en meer ...)

Niets kan het weerstaan ​​...

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 17/08/13, 23:04

Ik zou bijtende frisdrank zeggen. Dit is wat ik gebruik om schoon te maken
mijn friteuse en keukenfilters. Max 1 is als nieuw.
Vergeet niet om witte azijn te hebben om spatten te neutraliseren
op de huid.
In jouw geval zal ik tijdens een
's nachts.

Maar controleer vóór compatibiliteit met aluminium.

Ik denk niet dat frisdrank aluminium aanvalt, maar meer ontwikkeld dan ik
zal het aan u bevestigen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 18/08/13, 11:22

Konijn schreef:
Maar controleer vóór compatibiliteit met aluminium.

Ik denk niet dat frisdrank aluminium aanvalt, maar meer ontwikkeld dan ik
zal het aan u bevestigen.


Vermijd bijtende soda + Alu = afgifte van waterstof en de reactie kan behoorlijk gewelddadig zijn als het pure soda is.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/08/13, 16:06

Dag

de wisselaar kan niet worden verwijderd, het is noodzakelijk dat ik een oplossing van een vloeibaar product vind dat compatibel is met de injectiepomp (geen water)
omdat spoelen alleen met brandstof of olie kan worden gedaan
dit is een van de redenen dat ik lockeed olie en ook aceton gebruikte
de remolie gaf gemiddelde resultaten, herhaal misschien de handeling om de vloeistof langer te laten werken.
Ik moet nog steeds Gonk motorontvetter of carburateur, injector, ovenreinigingsproducten proberen? (Ik dacht aan een vloeibaar verfafbijtmiddel, maar ik ben aarzelend, het volledige spoelen vormt altijd een probleem, de in-line injectiepomp kan het aan, maar er zijn grenzen.)
Momenteel werkt het, maar in vergelijking met een nieuwe radiator is er een beperking.
de goede oplossing zou zijn om de wisselaar te verwisselen, maar terwijl ik ze bouw om in een aluminium doos te lassen, is het een behoorlijk veeleisende klus.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 19/08/13, 22:42

Je kunt een oplossing van witte azijn proberen met kookzout en bakpoeder (voedsel).
De verhoudingen zijn niet erg belangrijk, zeg voor 1 liter water, een klein glas azijn, een eetlepel zout, een kleine lepel bicarbonaat.
Het bicarbonaat kan verschillende keren worden aangebracht (het mengsel wordt bruisend).
Aangezien dit een beetje zoutzuur produceert, moet u het daarna grondig spoelen met water.

Deze mengeling van grootmoeder komt aan het einde van vol met min of meer vet vuil. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/08/13, 05:12

Dag
Flytox schreef:Je kunt een oplossing van witte azijn proberen met kookzout en bakpoeder (voedsel).
De verhoudingen zijn niet erg belangrijk, zeg voor 1 liter water, een klein glas azijn, een eetlepel zout, een kleine lepel bicarbonaat.
Het bicarbonaat kan verschillende keren worden aangebracht (het mengsel wordt bruisend).
Aangezien dit een beetje zoutzuur produceert, moet u het daarna grondig spoelen met water.

Deze mengeling van grootmoeder komt aan het einde van vol met min of meer vet vuil. :P


Spoelen met water is een beetje eng, omdat het rechtstreeks naar het brandstoffilter en vervolgens de injectiepomp gaat, ik heb liever een product dat ik kan spoelen, met diesel, benzine of lakverf lijkt me effectiever dan l 'aceton.
vandaag getest verfafbijtmiddel niet erg effectieve test evenals fornuisovenreiniger (te agressief met aluminium) de remolie was beter, en zelfs vraag ik me af of de resterende remolie die door de injectoren gaan is niet schoongemaakt verbetert de injectoren, het lijkt mij dat de motor zachter loopt bij stationair draaien.
Het blijft voor mij om het product ACdelco 1 - 992955 te testen die wordt verkocht als een penetrerende vloeistof (maar zeer effectief voor het reinigen van carburateurs.
Om de effectiviteit van de geteste producten te zien, circuleer ik bij het spoelen met een pomp hete diesel in een lus met een retour naar een glazen pot om de hoeveelheid deeltjes te zien die eruit komen.
Voor zover ik heb begrepen, is het niet nodig om te zoeken naar een product dat deze gestolde vetten oplost, het product moet de deeltjes uit de wisselaar verwijderen. en je moet de pomprichting meerdere keren omkeren.

Andre
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 20/08/13, 16:03

Hi Andrew!


Ik zou een dunnere lak proberen, vermengd met een antiwrijving om te voorkomen dat de injectiepomp beschadigd raakt.

Alcohol kan ook en minder schadelijk zijn voor kunststoffen als deze zich in de leidingen of de pomp bevindt.

In meer!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 26/08/13, 10:07

Ik heb ooit een water-olie-wisselaar "a modine" aangesloten die wordt gebruikt om normaal de motorolie te koelen tussen het blok en het filter dat ik had aangepast om de HV voor het filter te verwarmen ... het is een model in staal ging door met bijtende soda, zonder effect, aan de andere kant kookte ik het 30 minuten in een snelkookpan en eenmaal erg heet stuurde ik het een grote uitbarsting van perslucht ... er kwam een ​​mooie stapel uit van vuiligheid ... anders circulatie van terpentine (kerosine) warm (30 °) het verzacht de kleverige afzettingen van gedroogde olie ... bovendien zelfs als er terpentine in zit ... de mercedes zal niet terugdeinzen ..Na de operatie, installeer een voorfilter om eventuele rotzooi op te vangen die er later uit zou kunnen komen .. Maar je moet stil zijn ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/08/13, 16:17

Dag
Macro schreef:Installeer na de operatie een voorfilter om eventuele rotzooi te oogsten die achteraf los zou komen ... Maar je moet stil zijn ...


Bedankt voor de informatie.
Ik recirculeerde ze opnieuw met remolie en hete smurrie 60c geproduceerd om de motoren te reinigen, het is een goede verbetering.
Ik ga een grof voorfilter installeren, ik had het originele kleine Mercedes-voorfilter verwijderd, dat werkt met koude olie en te veel restricties veroorzaakte.
Het circuit is klep naar 4 richtingen olietank-dieseltank vervolgens direct in de mechanische lagedrukpomp vervolgens in de wisselaar, filtert vervolgens 10 micron en vervolgens 5 micron. Met het opnieuw verwarmen na elke 70c hete dieselzuivering blijven de filters lange tijd doorlatend.
het probleem van gedeeltelijke colamtage van de warmtewisselaar bestaat al lang, maar het werd nog erger toen ik op de bodem van de tank voor plantaardige olie aankwam (niet bedrogen dat de dieseltanks ook een goede dosis afzetting hadden) jaar blaas ik de olietoevoerleidingen, diesel
Ik zou zeggen dat voor elke 1500 liter olie die wordt verbruikt, de perslucht door de brandstofleidingen stroomt.

Andre
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten