De witte diesel !!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon

De witte diesel !!




par Obelix » 28/11/05, 08:47

Hallo iedereen,

Witte diesel, emulsie van water en diesel met een lage impact op het milieu, maakt het mogelijk om de vervuiling van fijne deeltjes met 50% te verminderen in vergelijking met traditionele diesel. Het gebruik van deze diesel vereist geen transformatie van de motoren. De stad Rome zal een jaar lang 105 bus- en 150-afvalpersen op witte diesel testen.
(Bron: AMBASSADE DE FRANCE IN ITALIË - VIGIE ENVIRONNEMENT N ° 80 - maart 2003)

Wie weet een beetje beter ??

A@
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 28/11/05, 09:30

Deze emulsie bevat 10% water en kan worden gebruikt zoals in een dieselmotor zonder deze te hoeven wijzigen.

GECAM = witte diesel
ULSD = het moet een normale diesel zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 28/11/05, 11:21

Persoonlijk heb ik al een "huis" -emulsie van water in de GO geprobeerd met oppervlakteactieve stoffen om het water in suspensie te houden. Ik kwam op ~ 6% water in de GO (= 3L / tank). En op een motor met indirecte injectie.
Conclusies:
- rijden: geen / weinig verschil, misschien een beetje meer vissen maar dat is alles ...
- vervuiling: ik heb het niet getest, maar volgens deze studies moet het minder zijn geweest.
-conso: ongeveer identiek: geen verschil> 5%.

de problemen:
- je moet veel rijden, omdat de emulsie een bepaalde levensduur heeft en het water de neiging heeft zich op te hopen op de bodem van de tank ...
- water kan verschillende problemen veroorzaken: corrosie, met name van de injectiepomp; vorst: -s, enz ...

Ik stopte uit angst voor mijn injectiepomp waar veel vraag naar is (hvb). Ik geef de voorkeur aan doping met water, ik vind dat het een meer "schone" benadering is (in technische zin).
Dat gezegd hebbende, het voordeel van de emulsie is dat je het niet kunt zien of traceren, in tegenstelling tot een motorwijziging, die moeilijker te verbergen is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 28/11/05, 13:13

Ik geef toe dat ik het verschil met aquazole niet zie ( https://www.econologie.com/par-elf-l-aqu ... es-72.html ) ... Aan de andere kant is de melkachtige witte diesel behoorlijk intrigerend ... Ik weet niet waarom, maar het doet me denken aan het synthetische bloed van de Japanners ... Trouwens, waar komt dit melkachtige uiterlijk vandaan ??? Wat zijn dan de extra kosten in vergelijking met een conventionele diesel?

Maar hey doping met water doet het beter ... denk ik ...
Dernière édition par Christophe de 16 / 09 / 08, 16: 25, 1 keer bewerkt.
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 28/11/05, 13:32

Dag
Er is (nog?) Aquazol gebruikt voor bussen bijvoorbeeld:
"Aquazol
Alternatieve brandstof gevormd uit een homogene emulsie: 13% water + 85% diesel. Het wordt gestabiliseerd door een reeks niet-giftige organische en petroleumadditieven (2 tot 3%) die het mogelijk maken de fysisch-chemische eigenschappen van het product gedurende de gehele industriële cyclus goed te behouden.
Gebruik en voordeel: geen investering, maakt het mogelijk om het stikstofoxidegehalte te verlagen, deeltjes te verminderen en de opaciteit van de dampen te verminderen. (Luchtbehandeling) "
Maar het probleem blijft het leven van deze emulsie ...
Michel
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 28/11/05, 14:11

econology schreef:[...]
Aan de andere kant is de melkachtige witte diesel behoorlijk intrigerend ... Ik weet niet waarom, maar het doet me denken aan het synthetische bloed van de Japanners ... Trouwens, waar komt dit melkachtige uiterlijk vandaan ??? [...].


Het is het pastis-effect!

==> http://www2.cnrs.fr/presse/journal/2022.htm
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 28/11/05, 14:24

Aaah ja dat heb ik tijdens de laatste discussie gelezen :) Toch schokt het me om melk in de motor te stoppen ...:D : Roll:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/11/05, 21:40

Hallo,
Het doet me denken aan wat hydraulische olie, het was de basis rode kleur waaraan je water kon toevoegen en het kreeg de kleur van melk, nog een bruine olie die wordt gebruikt voor snijgereedschap, hetzelfde wat het goed mengt met l, water
voorheen voegden de oude monteurs een beetje in de radiator toe, als extra smering van de (belloseal) van de waterpomp.
Het was ook de eerste hydraulische olie in de DS 19 in 1958.

De meeste oliën die mengbaar zijn met water worden wit als melk, maar drinken het niet; ze worden op de lange termijn ranzig als oude boter.

Andre
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 28/11/05, 21:49

Andre het is een echte encyclopedie, je zou er Google op moeten kunnen gebruiken, er zouden uren interessante meetresultaten zijn :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 29/11/05, 11:04

De meeste oliën die mengbaar zijn met water


In feite zijn ze oorspronkelijk niet, maar ze voegen oppervlakteactieve verbindingen toe (gevonden in menahers) om emulsie met water mogelijk te maken. Afhankelijk van de kwaliteit van de oppervlakteactieve stof (anionisch, enz.), Kan de emulsie langer of korter meegaan.

Het is precies dit principe dat wordt opgenomen in aquazool, waarvan de oppervlakteactieve stoffen - waarvan de exacte samenstelling onbekend is - tot 2% van het volume (enorm) vertegenwoordigen om de emulsie zo stabiel mogelijk te maken. Maar als je weet dat oppervlakteactieve stoffen een aanzienlijke impact hebben op het milieu ... :?

Degene die ik in diesel had geprobeerd (om een ​​"zelfgemaakte" aquazole te maken) was die van Mattchem, bedoeld voor boten, en waarvan de prijs niet buitensporig is:
http://www.mattchem.fr/home.php

Het werkte redelijk goed met diesel, maar had een groot gebrek aan het maken van een wit neerslag met plantaardige olie, wat een goed deel van mijn tank vertegenwoordigt.
Een oppervlakteactieve stof kan dus water emulgeren met de ene olie, maar niet met een andere, dus pas op voor onverwachte mengsels ... tenzij u een geschikte, weinig vervuilende oppervlakteactieve stof, enz. Vindt.
Waterdoping houdt dit voordeel van het feit dat er geen extra product en brandstof nodig is ET om het verbruik te verminderen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten