De vloek van schaliegas

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
moulino51
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/02/12, 01:50
Plaats: Op het land in de buurt van Reims
x 3

De vloek van schaliegas




par moulino51 » 29/01/13, 10:46

rapport over Arte:

De Arte-keten uitgezonden op dinsdag 29 januari om 20 uur Lech Kowalski's documentaire “The Curse of Shale Gas” waarin de schadelijke effecten van schaliegas aan de kaak worden gesteld, een nieuwe energie die door industriëlen wordt verkocht als schoon en gemakkelijk te exploiteren.

bron: http://www.actu-environnement.com/ae/news/reportage-arte-malediction-gaz-schiste-17634.php4#xtor=ES-6


GS
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/01/13, 11:01

0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/01/13, 23:00

bedankt voor het wijzen op deze show ... het is de omweg waard

de kelder zit vol vervuilende mineralen, maar is stabiel en de waterlichamen zijn drinkbaar

door rommel te sturen om het gas eruit te krijgen, hebben we niet alleen de vervuiling van het verzonden product, maar van alles wat de bodem bevat en wat oplosbaar wordt met de wasmiddelen

schaliegas is de rijkdom van gas voor een paar jaar en algemene vervuiling voor een paar eeuwen

we leren ook dat de gasexploitanten liegen over de hoeveelheid beschikbaar gas... tien keer minder dan verwacht

Ik ben bang dat het tien keer minder dan verwacht kan worden teruggewonnen door te boren, en dat het veel stommer verloren zal gaan door het hele oppervlak van de grond, alleen maar om het broeikaseffect te creëren.
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 29/01/13, 23:55

Gasland is een rotgroene linkse propagandafilm.
Truthland wordt gefinancierd door het gat in de grondindustrie.

Tussen de twee moet de waarheid ergens zijn, maar moeilijk te vinden.

Persoonlijk zou ik graag willen weten wie er gelijk heeft : Mrgreen:

PS: olifant, uitstekend je artikel.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 13/01/15, 13:29

0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten