John Deere SVO is niet synoniem met ecologie!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse

John Deere SVO is niet synoniem met ecologie!




par lau » 25/11/05, 11:20

http://www.image-dream.com/membre/up/ta ... -huile.jpg

Edit door Christophe: afbeelding ontoegankelijk, als ik erop sta om onze image host te gebruiken is dat niet voor niets...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/11/05, 12:08

Interessant artikel dat eens te meer de samenzwering tussen motortanker en staatsbouwer bewijst....

Jammer dat de kwaliteit van de scan vrij laag is...

ps: in welke eend zat het?
Dernière édition par Christophe de 25 / 11 / 05, 14: 19, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 25/11/05, 13:07

Oké, het is een aardolie-plot ;-) maar ik zou nog steeds graag de resultaten willen weten op NOx- en deeltjesniveau enz. Als er sommigen zijn die ze hebben, ben ik geïnteresseerd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/11/05, 14:09

Ben vraagt ​​het aan John Deere BE :)

De toename waargenomen door JD in Nox (temperatuur + hoog) is in tegenspraak met de vervuiling van de motor (temperatuur + laag).... Het artikel beweert echter dat de 2 verschijnselen optreden bij de olie en zelf dus in tegenspraak zijn.. .

Aan de andere kant, op het viscositeitsniveau zijn we het uiteraard eens, maar het probleem is gemakkelijk te omzeilen....

Tot slot, over respecteren gesproken de "anti-vervuilings"-normen voor een motorfabrikant die uitsluitend met fossiele brandstoffen werkt (hij is Amerikaan dus...Kyoto kan het niet schelen) doet me zachtjes glimlachen...Ok HVB in een motor die er niet voor ontworpen is, is misschien niet ideaal, maar aangezien ze slimmer lijken, moeten ze gewoon een specifieke HVB-motor ontwikkelen!

Eslbett probeerde het met min of meer succes...Technologisch succes maar commercieel falen...pkoi?
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 25/11/05, 15:06

dit is een artikel gepubliceerd over de "landbouwvaucluse" in oktober.

Mijn scan was goed, aarzel niet om de afbeelding te vergroten..

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/11/05, 15:11

Vreemd voor mij is de weergave door op de link van je 1e bericht te klikken niet echt geweldig... met de 2e link is het veel beter, dank je :)

Ik kon de 1e kolom nu beter lezen...ahhh deze Amerikanen maken me aan het lachen (ook al zijn het Fransen die worden geïnterviewd) als ze praten over economie/ecologie:

"We hebben het verbruik (specifiek, neem ik aan) met 2 tot 5% verminderd... het verbruik van hun tractor neemt toe...(nou ja, de boer zou sneller moeten werken dus minder lang dus uiteindelijk kan er winst zijn...)

Het is een beetje zoals de hybride van 250 pk of het uitlaatturbinesysteem dat verloren energie terugwint maar alleen op hoog vermogen... Wat is het economisch belang?
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 25/11/05, 16:17

Het is waar dat de olie slecht brandt. Het heeft de neiging om een ​​"plakkerige, rubberachtige" laag op de muren achter te laten, zelfs als je het eerst opwarmt. Hallo de staat van de leidingen erna :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/11/05, 16:23

De olie brandt minder goed dan GO in motoren die ontworpen zijn om GO te verbranden, het is heel goed mogelijk maar als de motor goed is geoptimaliseerd (voorverwarmen en vervroegen) is het geen zekerheid... Veel oliegebruikers merken dat hun auto rookt minder en loopt soepeler na mod...

Maar kijk eens goed naar deze motoren: http://www.elsbett.com/ motoren die zijn ontworpen om olie te verbranden...

" Als pioniers op het gebied van plantaardige olietechnologie leggen wij ons al meer dan 20 jaar toe op de ombouw van dieselmotoren voor toepassingen met plantaardige olie. Met onze moderne ombouwsets bieden wij concurrerende, geperfectioneerde oplossingen om uw motoren op plantaardige olie te laten draaien. het voor een breed scala aan auto's, vrachtwagens of andere bedrijfsvoertuigen. Welkom in de wereld van plantaardige olietechnologie!"
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 25/11/05, 16:43

Van John Deere weet ik in ieder geval dat er momenteel een promovendus is aangenomen op het gebied van alternatieve brandstoffen (Ontwerpbureau in de buurt van Orleans).
De promovendus in kwestie werkt aan stookolie en....waterdoping door het SPAD-systeem!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 25/11/05, 16:46

bob_isat schreef:De promovendus in kwestie werkt aan stookolie en....waterdoping door het SPAD-systeem!!


Heel erg interessant....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten