Experimenteel project in de binnenlandse dieselmotor warmtekrachtkoppeling

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Experimenteel project in de binnenlandse dieselmotor warmtekrachtkoppeling




par chatelot16 » 06/10/12, 14:47

hallo

Ik was geïnteresseerd in de eencilinder dieselmotor, gekopieerd van Lister, gemaakt in India... en die helaas niet langer gemakkelijk verkrijgbaar lijkt
https://www.econologie.com/forums/je-cherche ... 12036.html

het lijkt erop dat veel lichtere Chinese generatoren de plaats volledig hebben ingenomen... voor warme landen is luchtkoeling praktischer, maar helaas is warmteterugwinning voor warmtekrachtkoppeling niet mogelijk

Ik bestudeer al heel lang allerlei soorten motoren en ik begin mijn ideeën te krijgen om te profiteren van alles wat ik heb gezien

het doel is om een ​​zeer massieve motor te maken die volkomen stil is als er een goede uitlaat is... om iets heel gemakkelijk te demonteren te maken, met zeer eenvoudige onderdelen die gemakkelijk te vervaardigen zijn

de vraag is om in te schatten hoeveel mensen werkelijk geïnteresseerd zijn

er komt een dieselversie voor stookolie of plantaardige olie... en een benzineversie, voor aardgas, methanisering of vergasser

Het is de gasversie die mij het meest interesseert, maar de dieselversie heeft het voordeel dat hij alleen kan worden gebruikt zonder dat er een gasinstallatie in de buurt is.

de uitlaat met waterwarmteterugwinning zal deel uitmaken van de motor en zal niet het wankele ding zijn dat vaak het zwakke punt is van vaste motoren: daarom kan de motor overal worden geïnstalleerd zonder risico op lekkage

het vliegwiel zal de rotor zijn van een langzame dynamo die is aangepast aan lage snelheid dankzij een groot aantal polen: er zal niet het grootste deel van een riem naar de afzonderlijke dynamo zijn
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/10/12, 14:54

prachtig moeilijk project!!!

Het zou nodig zijn om het project van a toe te voegen ultrafijn roetfilter, effectief, niet te duur, te installeren op alle vrachtwagens en auto's ter wereld.

Persoonlijk zou ik ermee instemmen om hiervoor meer dan 1000€ te betalen voor mijn auto, die totaal ontbreekt.

De potentiële markt is enorm, gezien het aantal sterfgevallen per jaar veroorzaakt door deze deeltjes!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/10/12, 15:35

voor deeltjes is het veel eenvoudiger: koolstofdeeltjes zijn geen chemische vervuiling die gevaarlijk is voor de planeet: het is alleen gevaarlijk vanwege de opeenhoping van dieselvoertuigen in de stad

voor een vaste motor met warmteterugwinning uit de uitlaat is er sterke condensatie en een groot deel van de deeltjes zit vast in het condenswater dat op zwarte inkt lijkt... bovendien is het ook zwart als het op gas loopt... proof dat koolstofdeeltjes niet het monopolie van diesel zijn

de uitlaat zal via een schoorsteen zijn, altijd beter geplaatst dan de uitlaat van vrachtwagens en bussen in de stad!

als dit systeem wordt gebruikt ter vervanging van een olieketel is het goed mogelijk dat de uitlaatgassen schoner zijn dan de rook uit de ketel
Dernière édition par chatelot16 de 06 / 10 / 12, 15: 45, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/10/12, 15:38

voor de vervuiling van voertuigen zou het nuttig zijn om systemen op de markt te brengen die aanpasbaar zijn aan voertuigen die er niet over beschikken... moeilijk voor auto's, maar mogelijk voor vrachtwagens... maar dat is een ander onderwerp, en dat zou de moeite waard zijn om een ​​ander onderwerp te openen
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 06/10/12, 17:18

dedeleco schreef:prachtig moeilijk project!!!

Het zou nodig zijn om het project van a toe te voegen ultrafijn roetfilter, effectief, niet te duur, te installeren op alle vrachtwagens en auto's ter wereld.

Persoonlijk zou ik ermee instemmen om hiervoor meer dan 1000€ te betalen voor mijn auto, die totaal ontbreekt.

De potentiële markt is enorm, gezien het aantal sterfgevallen per jaar veroorzaakt door deze deeltjes!!!


Tsssk...Ook ik heb een rode draad! : Cheesy:

http://www.youtube.com/watch?v=FZG6mCXbWTs
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: dieselmotorproject




par Flytox » 06/10/12, 20:59

chatelot16 schreef:hallo

Ik was geïnteresseerd in de eencilinder dieselmotor, gekopieerd van Lister, gemaakt in India... en die helaas niet langer gemakkelijk verkrijgbaar lijkt
https://www.econologie.com/forums/je-cherche ... 12036.html

het lijkt erop dat veel lichtere Chinese generatoren de plaats volledig hebben ingenomen... voor warme landen is luchtkoeling praktischer, maar helaas is warmteterugwinning voor warmtekrachtkoppeling niet mogelijk

Ik bestudeer al heel lang allerlei soorten motoren en ik begin mijn ideeën te krijgen om te profiteren van alles wat ik heb gezien

het doel is om een ​​zeer massieve motor te maken die volkomen stil is als er een goede uitlaat is... om iets heel gemakkelijk te demonteren te maken, met zeer eenvoudige onderdelen die gemakkelijk te vervaardigen zijn

de vraag is om in te schatten hoeveel mensen werkelijk geïnteresseerd zijn

er komt een dieselversie voor stookolie of plantaardige olie... en een benzineversie, voor aardgas, methanisering of vergasser

Het is de gasversie die mij het meest interesseert, maar de dieselversie heeft het voordeel dat hij alleen kan worden gebruikt zonder dat er een gasinstallatie in de buurt is.

de uitlaat met waterwarmteterugwinning zal deel uitmaken van de motor en zal niet het wankele ding zijn dat vaak het zwakke punt is van vaste motoren: daarom kan de motor overal worden geïnstalleerd zonder risico op lekkage

het vliegwiel zal de rotor zijn van een langzame dynamo die is aangepast aan lage snelheid dankzij een groot aantal polen: er zal niet het grootste deel van een riem naar de afzonderlijke dynamo zijn


Goed project! 8) 8)
U kunt uw idee verfijnen, in principe welk vermogen uw motor heeft, toerental, enz...

Wil je iets repareerbaar / "onderhoudbaar" maken in een land "zonder industriële middelen" etc...

Is het een puur commerciële aanpak of min of meer altruïstisch?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/10/12, 03:33

niets kan zonder middelen in stand worden gehouden

als je het hebt over landen zonder industriële hulpbronnen, denken we aan Afrika: ik heb meer werk gezien in autogarages in Ivoorkust dan in Frankrijk

als ik het heb over een onderdeel dat gemakkelijk te maken is, betekent dat bijvoorbeeld een vrij dik bronzen lager, dus gemakkelijk te bewerken... en niet een dun lager met een ingewikkelde vorm waardoor het originele onderdeel essentieel is

Dit betekent dat een zeer grote kopbout strak genoeg moet worden vastgedraaid om elke koperen of aluminium plaat als koppakking te gebruiken.

Ik heb dit soort idee al heel lang in gedachten en ik dacht erover om zoveel mogelijk onderdelen uit de huidige automotoren te halen... helaas worden recente motoren steeds bizarder, met onderdelen die steeds vaker worden gebruikt. moeilijk te installeren hergebruik... en de oudere motoren zijn te zeldzaam om op te rekenen... de oude motoren zullen dus alleen als model dienen, maar de meeste onderdelen zullen nieuw zijn

kracht ? tussen 2 en 5 kW

snelheid ? de ervaring zal leren bij welk toerental de output het beste zal zijn: het zal zeker sneller zijn dan de lijst: ik hoop 1500 rpm

directe injectie? Ik houd niet van de huidige HDI-motoren met verbrandingskamer in de zuiger: die oververhit de zuiger en dwingt je ingewikkelde zuigers te maken: het maakt de zuiger zwaarder, wat een bewegend onderdeel is dat zo licht mogelijk moet zijn. het probleem van de kamers in de zuigers wordt hier goed weergegeven
https://www.econologie.com/hvp-rapport-d ... -3043.html

de verbrandingskamer is veel beter in de cilinderkop... wij bekritiseren indirecte injectie ricardo comet omdat deze minder goed rendement geeft dan directe injectie: je hoeft alleen maar de diameter van de doorgang naar de cilinder te vergroten om directe injectie dichterbij te krijgen

mijn project heeft een verbrandingskamer die wijd open staat richting de cilinder, en met een halve bol die niet wordt gekoeld door de cilinderkop, om het warmteverlies te verminderen: het zal daarom werken met de goede oude injector en klassieke injectiepomp, en het zal heel goed werken bij olie

de verbrandingskamer zal aan de zijkant van de cilinderkop verwijderbaar zijn (een beetje zoals de hete bal van Franse bedrijven) het zal gemakkelijk zijn om de bal te verwisselen om de compressieverhouding te veranderen

de eerste versie zal een eenvoudige enkele cilinder zijn... de volgende zal 3 afzonderlijke functiecilinders hebben: 1 compressorcilinder, met luchtkoeling voordat de hoofdcilinder wordt gevoed, en een expansiecilinder om alle energie terug te winnen

Het lijkt op een turbo, alleen hebben de zuigers een beter rendement dan de turbines: de expansiezuiger recupereert veel meer energie dan de compressorzuiger verbruikt.

Deze cilinder- en zuigercompressor en regelaar werken op een lagere druk dan de hoofdzuiger, ze zullen daarom lichter zijn
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/10/12, 10:23

Hallo Chatelot,
Waarom wil je deze motor bouwen?
Het blijft ingewikkeld...
Heb je deze link gezien waar we je deze motor voor 500 dollar aanbieden?, maar je moet er 20 stuks kopen.
Ik stel een groepsaankoop voor.
En maak vanuit deze kern, die hetzelfde doel heeft (WKK), een goed project.
http://french.alibaba.com/product-free/ ... 01247.html
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/10/12, 12:09

de vraag is om in te schatten hoeveel mensen werkelijk geïnteresseerd zijn


Om er een te kopen, neem deel aan het ontwerp/ontwikkeling, zoek verkooppunten????

als ik het heb over een onderdeel dat gemakkelijk te maken is, betekent dat bijvoorbeeld een vrij dik bronzen lager, dus gemakkelijk te bewerken... en niet een dun lager met een ingewikkelde vorm waardoor het originele onderdeel essentieel is

Dit betekent dat een zeer grote kopbout strak genoeg moet worden vastgedraaid om elke koperen of aluminium plaat als koppakking te gebruiken.


Geafrikaniseerd, thiersmondized uitstekend! Je weet dat je primaire anti-mercantiele zaken doet! : Mrgreen: :P 8) 8) 8) 8) 8)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/10/12, 16:18

Flytox schreef:Geafrikaniseerd, thiersmondized uitstekend! Je weet dat je primaire anti-mercantiele zaken doet! : Mrgreen: :P 8) 8) 8) 8) 8)


het is niet voor de derde wereld, het is voor onderontwikkelde landen zoals wij

500 euro per motor is vandaag de dag niet duur, maar de Indiërs zullen, net zoals de Chinezen, hun product de komende tien jaar niet blijven verkopen: het heeft geen zin om rond een motor te bouwen die we over een paar jaar te duur zullen vinden. jaar. jaar

terwijl er tegenwoordig machinewerkplaatsen en gieterijen in Frankrijk op klanten wachten

als ik 20 x 500 euro = 10 euro in Indiase motoren slik, handel ik alleen... als de kwaliteit niet goed is, kom ik in de problemen....

voor 500 euro zou ik er een hebben gekocht voor een ervaring... maar is het echt nuttig, ik heb al vendoeuvres... Frans bedrijf... clm/junkers... hanomag... slanzi... bernard... viallis...citroen

het zwakke punt van de relatief moderne motoren die ik in generatoren gebruikte, Bernard en Slanzi, is dat de details niet sterk genoeg zijn, om het te licht te maken: cilinderkop niet sterk genoeg om een ​​stevige uitlaatpijp aan te bevestigen

Ik wilde een compressor en een regelaar proberen, gemaakt van een ander blok dat met een riem is gekoppeld aan een bestaande motor... maar nee, de bestaande motor ziet zijn vermogen bijna verdubbelen, dus zal het niet volhouden... het is noodzakelijk om de compressie te verminderen verhouding, vergroot daarom het volume van de verbrandingskamer: onmogelijk bij alle motoren die ik heb, en ook niet mogelijk bij de Indiase motor

Ik dacht ook aan het gebruik van een moderne viercilindermotor, waarbij de ene een enkele cilinder als motor heeft en de andere als compressor en regelaar gebruikt... helaas heb je, om goed te werken, verschillende cilinderdiameters nodig: de aanpassing in een bestaand blok zal vereisen dat een groot aantal aanpassingsstukken uiteindelijk duurder zijn dan helemaal opnieuw beginnen

je hebt een heel vreemde nokkenas nodig, zoals een viertaktmotor voor de motorcilinder, en zoals een stoommachine voor de expansiecilinder: bij een klassieke motor is de nokkenas klein, goed gehard en schuurt over de duwers... bij Voor mij , de duwers zullen een rollende rol hebben: het is veel omslachtiger maar gemakkelijker te maken: dit was gebruikelijk bij oude motoren

Door het aparte compressor- en expandersysteem kunt u hetzelfde vermogen verwachten als de tubo-compound-dieselmotor, alleen verkrijgbaar in hoog vermogen, en tegen een veel lagere kostprijs dan een eenvoudige turbo

Ik denk dat dit systeem een ​​toekomst heeft voor een voertuigmotor, maar het ontwerp van een lichte motor voor een voertuig is veel ingewikkelder dan een vaste motor waarbij je hem alleen maar zwaar hoeft te maken om hem sterk te maken.

een cursus die duidelijk het voordeel laat zien van gescheiden compressie en ontspanning
https://www.econologie.info/share/partag ... JaoHuX.pdf
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten