snelle terugkeer van 19 symposium COPRAE in TOULOUSE

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 10

snelle terugkeer van 19 symposium COPRAE in TOULOUSE




par rpsantina » 16/11/05, 22:10

Het 19e colloquium van COPRAE (regionale permanente raad van milieuverenigingen) vond vandaag plaats rond het thema hernieuwbare energiebronnen.

Op het programma hadden we:
- Een presentatie van het Franse energiebeleid door M. PINCE uitinstituut voor de ontwikkeling van duurzame hulpbronnen
- Een presentatie van de installatie van windparken door M. NEAU uit Ontwerpbureau ABIES
- Een gepassioneerde en fascinerende presentatie van stookolie van de heer LAMBERT, vice-president vanFrans instituut van pure plantaardige oliën
- Een presentatie van de constructie van groene aarde door M. COLZANI van Earth Center
en tot slot een gezamenlijke presentatie over zonnetransport en brandstofbesparing door:
- De heer KOECHLIN, president vanPhoebus Ariege Association (met name de organisatie van voertuigrally's op zonne-energie)
- Mijnheer MEGRET, universitair hoofddocent aan de Paul Sabatier University, president van TIM UPS-INSA (deelnemen aan de SHELL eco-marathon)

Ik waardeerde vooral de presentatie van de heer LAMBERT evenals de interventie op onbewerkte grondconstructies.
Ik moedig iedereen aan die zich volgend jaar kan bevrijden om deel te nemen.
Ik heb het thema voor volgend jaar echter niet opgemerkt ... : Oops:

Wat betreft HVP heb ik enkele documenten verzameld. Ik zal de ontslagen controleren voordat ik ze online zet.

Goedenavond iedereen
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
coprae
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/02/06, 18:10

Themabijeenkomst op Pure Plantaardige Oliën




par coprae » 20/02/06, 18:24

De Coprae (regionale permanente raad van milieuverenigingen) organiseert opnieuw een ontmoeting met Jacques Lambert van het Franse Instituut voor zuivere plantaardige oliën over Zaterdag 11 maart van 14 tot 00 uur in het Maison de l'Environnement in Midi Pyrénées (17, rue de Tivoli in Toulouse) na de algemene vergadering die zal plaatsvinden van 00 tot 14 uur.

Dit is een gelegenheid om verder in het debat te gaan.

Gratis Entree : Cheesy: maar registratie is vereist (om toegang tot de kamer te garanderen) van Nelly Ferrou, Coprae milieuprojectmanager op 05.34.31.97.38 of per e-mail coprae@club-internet.fr

Onze volgende conferentie vindt plaats op woensdag 11 oktober in de Sénéchal-hal (Toulouse) en het thema is "de toekomst van de landbouw".
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 223-gasten