India zou carburer kunststof

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Moira
x 17

India zou carburer kunststof




par Moira » 16/03/04, 10:11

Bonjour!

Dit artikel is gisteren verschenen in "Libé". Ik bezorg het je:

India zou carburer kunststof
Pierre PRAKASH

Op het eerste gezicht, het verhaal heeft alles wat een sprookje. In een klein laboratorium in het centrum van India, zou een onbekende professor chemie een manier om plastic afval om te zetten in benzine hebben gevonden. Geen verlies, geen vervuiling, en brandstof klaar, alles voor de bescheiden som van 0,13 euro per liter benzine product. Dit verhaal is toch waar is. De spectaculaire ontdekking van Alka Zadgaonkar, een professor aan een kleine universiteit in de stad Nagpur, is inderdaad getest en gevalideerd door de Indian Oil Corporation (IOC), een van de grootste olie-India's bedrijven. "Het proces moet worden geoptimaliseerd, maar het werkt", zegt Niranjan Raje, directeur van het filiaal onderzoek en ontwikkeling van IOC.

geheime ingrediënt. Een kleine revolutie, omdat tot op heden niemand heeft de effectieve manier om zich te ontdoen van 150 miljoen ton plastic geproduceerd elk jaar over de hele wereld gevonden. Gepatenteerd door de World Intellectual Property Organization, zou de uitvinding in het bijzonder voorzienigheid voor India, die met een dagelijkse productie van meer dan 9 000 ton, overspoeld met kunststofafval. Hoewel de uitvinder heeft door verschillende buitenlandse bedrijven benaderd, ze weigert om zijn patent te verkopen, te zeggen dat "de uitvinding eerst moet worden gebruikt om [zijn] eigen land." "Als India dit proces wordt gebruikt op de helft van zijn afval plastic, niet alleen de vervuiling te beperken, maar daarnaast het elke dag zou kunnen profiteren van 2,5 miljoen liter meer brandstof," berekent ze.

"De methode is effectief met elk type plastic, verzekert de vrouw van 40 jaar. Plastic zakken, PVC pijp of zelfs waterdicht: alles kan worden gebruikt. Een kilo afval geeft een kilo brandbare materialen, waarvan driekwart brandstoffen. "Het proces is verrassend eenvoudig. Kortom, is het voldoende om het afval te verwarmen bij een temperatuur van 350 graden met een kleine hoeveelheid koolstof en bewaarde geheim ingrediënt. In een reactor gedurende drie uur, ze ontstaan ​​in de vorm van vloeibare brandstof (80%), gas (15%) en kolen residuen (5%). De vloeistof bevat 40% tot% benzine, diesel ongeveer 60%, en de rest van kerosine en smeermiddelen 25. Het gas kan direct worden gebruikt in de keuken, en steenkool residuen eenvoudig herbruikbaar door thermische of metallurgische industrie. "Zo transformeren we 100% van het afval 100% van de bruikbare producten voor particulieren of de industrie", zegt Umesh Zadgaonkar, echtgenoot van de uitvinder, chemicus maar ook in verband met het project.

Hoe werkt de wetenschapper daar? "De plastics en brandstoffen zijn beide koolwaterstoffen, zegt ze. Het enige verschil is dat de ketenmoleculen langer voor plastic. Dus ik toegepast op een manier om die keten te breken tot kleinere segmenten te krijgen. "Gelanceerd in 1995 vinden, heeft de methode haar eerste resultaten sinds 1998 geproduceerd. En wat was aanvankelijk een hobby voor een gepassioneerde wetenschapper, kon nu een industriële realiteit geworden. Onder de indruk van de resultaten, de olie ministerie van plan te nemen om een ​​pilot plant te maken met een capaciteit van vijf ton per dag, om te zien of het proces zodanig levensvatbaar grote hoeveelheden. Een bedrag van 1,4 miljoen werd toegewezen aan het project, dat is in afwachting van een definitieve groene licht van de overheid wetenschappers. De kunststof zal worden verstrekt door de stad Nagpur, blij om een ​​manier om zich te ontdoen van zijn afval. Op zichzelf is dit een kleine stad in centraal India geproduceerd enig effect 60 ton plastic per dag.

Refining. Als veelbelovend als het is, de methode van het paar Zadgaonkar is helaas niet perfect. De brandstoffen zijn inderdaad niet direct voor voertuigen. "Zij moeten worden verfijnd, zegt Niranjan Raje, maar het is voor gebruik tegen zodanig voor generatoren, landbouw pompen of ketels." Om het proces te optimaliseren, Zadgaonkar tekende vorig jaar een memorandum van overeenkomst met IOC. Dit heeft al een manier gevonden om de hoeveelheid chloor in de brandstof te verminderen, maar het project team schat dat de uitvinding heeft vooral een ecologische roeping. "Commerciële haalbaarheid van het product is beperkt voor nu, zegt Niranjan Raje. Maar zelfs als we niet een manier om onzuiverheden in de brandstof te verminderen, het proces is een effectieve manier om zich te ontdoen van de kunststof. "De uitvinders zelf, beweren dat" de verdere verfijning gemakkelijk kan gedaan worden met bekende werkwijzen ". En zelfs zonder dat: "Mijn eigen auto werkt voor twee jaar met deze brandstof, zegt Umesh Zadgaonkar, en ik heb nooit problemen gehad."


Moira :P
0 x
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 16/03/04, 15:20

Hallo,

Ik stel vast dat door hun eigen toelating, de economische levensvatbaarheid is niet aangetoond.

het kan worden vertaald als:

Om 1 kg kunststof 1 kg olie te transformeren, moet je energie te besteden in het conversieproces: meer 1 kg olie-equivalent.
Of met andere woorden, het proces verbruikt meer energie dan het gebruikt voor de productie.

De aldus geproduceerde essentie logischerwijs duurder te verkopen, tenzij het wordt gesubsidieerd.

Dan blijft het ecologisch evenwicht:
kunststof wordt vervangen door 1kg 1 kg olie + 1kg (tenminste) olie aan de + chemische verontreiniging inherent aan dit nieuwe industrie produceren.

Ik weet dat het blah, blah lijkt als winst.

Ik denk dat de recycling van kunststoffen in andere plastic is de minst dure oplossing voor energie en dus schoner.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 16/03/04, 21:03

En zelfs zonder dat: "Mijn eigen auto werkt voor twee jaar met deze brandstof, zegt Umesh Zadgaonkar, en ik heb nooit problemen gehad."


Het lijkt me veel, maar hoe zit het met chloor en de hele keet?
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Moira
x 17




par Moira » 16/03/04, 23:52

Salut!

Het is waar dat het artikel is niet erg streng; bijvoorbeeld, vraagt ​​hij de economische levensvatbaarheid van de uitvinding na betoogd tegen lage kosten (0,13e).

Maar let op dat de doelstellingen van de operatie zijn: plastic vervuiling en minder afhankelijkheid van India van fossiele brandstoffen. Maar na het gebruik van de olie om de productie te beginnen, ik denk dat je kon de geproduceerde brandstof te blijven gebruiken. Dus: de verwerking van plastic afval en minder olie-import in het land. Vanuit dit perspectief lijkt consistent.

Moira
0 x
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 17/03/04, 00:41

Behalve dat als alle brandstof produceert daardoor enkel dient om de proceslus brandstof, restloos.
Dus ze net bedacht een nieuwe vorm van afvalverbrandingsinstallatie, arf ...

De hele kwestie van economisch belang is in de beroemde overgebleven.
Niets zegt dat er ...
0 x
slowrage
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 12/02/04, 21:51




par slowrage » 17/03/04, 15:20

dat klinkt leuk toch dit project, omdat na al het plastic is op basis van aardolie (hoewel ik me niet tormpe) was het logisch dat we kunnen doen om benzine te worden ... voor het probleem van de onzuiverheden, c oke, zetten we het in een pantone motor en voila (ok ik droom ^^)
0 x
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 17/03/04, 17:59

Men kan zich ook voorstellen dat een miniatuur plastic converter ingebed in uw auto en in combinatie met een Pantone reactor.

Er is de voet, rol ik het plastic afval en ik op stortplaatsen te vullen.

arf, ik moet science fiction stoppen :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 17/03/04, 20:28

net als in Back to the Future lol :D
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 01/04/04, 15:20

MisterLoXo schreef:net als in Back to the Future lol :D

:P
Ja !!!!, te koel, maar goed ..
Wat lijkt het meest interessante in de geschiedenis, dit is het hergebruik van "massa" aanzienlijke kunststoffen, die zonder het zou zijn in de natuur, zijn er, natuurlijk, er is een grote belangstelling! : Blink:
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 01/04/04, 15:23

MisterLoXo schreef:
En zelfs zonder dat: "Mijn eigen auto werkt voor twee jaar met deze brandstof, zegt Umesh Zadgaonkar, en ik heb nooit problemen gehad."


Het lijkt me veel, maar hoe zit het met chloor en de hele keet?

:P
Ik las een volledige artikel: gevaarlijke stoffen worden gepassiveerd en hergebruikt als mogelijk is (onder andere chloor, gepassiveerd met calcium)
Ik zal kijken of ik de link nog ergens heb ... <_
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten