Waterstof door elektrolyse geïnjecteerd in een dieselmotor

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper

Waterstof door elektrolyse geïnjecteerd in een dieselmotor




par Pierre-Yves » 13/01/12, 11:45

Het bedrijf Flexfuel verkoopt een elektrolyseur die waterstof in dieselmotoren injecteert. Dit systeem werd geïnstalleerd op twee scheepsdieselmotoren, waarvan het vermogen rond de 400 tot 500 kW moet liggen en die 24 uur per dag draaien gedurende perioden van ongeveer tien dagen (het verbruik moet tussen de 24 en 50 l/u liggen).

De besparingen die tijdens twee tests werden waargenomen, zouden in de orde van grootte van 5 tot 7% ​​liggen, bij een verbruik van gedestilleerd water van 5 liter per week.

Bij 1860 liter H2 per liter water levert 5 liter water per 5 dagen per week 93 MJ op. Over 5 dagen zal de boot 9000 liter diesel hebben verbruikt, oftewel 328500 MJ.

Ik ben behoorlijk verrast door deze cijfers...

Verder zou ik graag willen weten hoeveel energie er nodig is om 5 liter water te elektrolyseren (ik denk niet dat dit erg groot is).

PY
0 x
optimalisatie, energiebesparing
http://www.avel-vor.fr
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 13/01/12, 16:42

energie die nodig is om 5 liter water te elektrolyseren

is vrij eenvoudig:
Met een lading die 96500 coulomb (Faraday) per mol H overschrijdt van 1 g naar V, minimaal 1,2 V, in plaats van 1,5 V, gezien de niet perfecte opbrengst met 2 g H2 geproduceerd voor 18 g H2O gebruikt (2 faraday per 18 g water), kunt u berekenen
http://fr.wikipedia.org/wiki/Constante_de_Faraday
http://en.wikipedia.org/wiki/Faraday%27 ... ectrolysis
Ik kan niets in het Frans vertalen !!!
http://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89lectrolyse

Dus 96500x1,5x5000/18x2=80416667 Joule = 80 MJ
niet nul, maar erg zwak.
Controleer of de motor bij deze H2 dezelfde totale energie gaf, want iets minder vermogen en brandstofverbruik bij een iets lager toerental is genoeg om je te laten geloven in besparing????

Misschien helpt deze H2 om de stookolie beter te verdampen voor een betere verbranding????????
Controleer met een paar luchtbellen of ander brandbaar gas zoals butaan of dit effect niet aanhoudt????
Mysterie die met grote zorgvuldigheid correct wetenschappelijk moet worden bestudeerd.
Kan erg variabel zijn, afhankelijk van de motorinstellingen?????
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: waterstof wordt door elektrolyse geïnjecteerd in een dieselmotor




par gildas » 13/01/12, 16:58

Pierre-Yves schreef:
De besparingen die tijdens twee tests werden waargenomen, zouden in de orde van grootte van 5 tot 7% ​​liggen, bij een verbruik van gedestilleerd water van 5 liter per week.

Bij 1860 liter H2 per liter water levert 5 liter water per 5 dagen per week 93 MJ op. Over 5 dagen zal de boot 9000 liter diesel hebben verbruikt, oftewel 328500 MJ.

Ik ben behoorlijk verrast door deze cijfers...



H2 vertegenwoordigt niet eens 1/1000 van de energie van GO.

Er is echter een besparing van 5 tot 7% ​​en het lijkt erop dat waterstof dankzij de verbrandingssnelheid de GO dus beter zal helpen verbranden wat de besparing zal verklaren.
0 x
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 13/01/12, 17:11

dedeleco schreef:Dus 96500x1,5x5000/18=40208333 Joule = 40 MJ
niet nul, maar erg zwak.


Bedankt dedeleco. Deze energie is eigenlijk laag, vergeleken met de 93 MJ die geproduceerd wordt door de verbranding van waterstof!!

dedeleco schreef:Controleer of de motor bij deze H2 dezelfde totale energie gaf, want iets minder vermogen en brandstofverbruik bij een iets lager toerental is genoeg om je te laten geloven in besparing????


Het placebo-effect is vaak onvermijdelijk ... Het is menselijk! Wanneer u net een energiebesparend apparaat hebt geïnstalleerd, let u meer op het gedrag ervan. Er waren twee trawlers in Boulogne uitgerust met het Vulcano-systeem (als ik me goed herinner). Ze hebben ook aangekondigd tot 7% besparingen bij de start op een van de boten, nul op de andere. Na een tijdje werd het gestopt omdat het helemaal niet doorslaggevend was.

Het is helemaal niet realistisch om te zeggen dat we op één enkele zeereis kunnen besparen: dezelfde zeeomstandigheden? dezelfde snelheid? hetzelfde gewicht aan vis? Het verbruik neemt exponentieel toe met de snelheid als je op volle snelheid rijdt: je hoeft alleen maar je snelheid een beetje te verlagen om geld te besparen. We zullen dus moeten afwachten of de waargenomen besparingen aanhouden!!

Heeft iemand van dit proces gehoord?
0 x
optimalisatie, energiebesparing

http://www.avel-vor.fr
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 13/01/12, 17:21

Dus 96500x1,5x5000/18=40208333 Joule = 40 MJ
niet nul, maar erg zwak.

Het is 80 Mj bij 40, factor 2 van H2O vergeten en gecorrigeerd!!
0 x
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper

Re: waterstof wordt door elektrolyse geïnjecteerd in een dieselmotor




par Pierre-Yves » 13/01/12, 17:31

Gildas schreef:H2 vertegenwoordigt niet eens 1/1000 van de energie van GO.

Het is zelfs kleiner dan 1/1000. Wij zijn op het gebied van homeopathie! (Ik behandel mezelf met homeopathie, dus dit is geen kritiek)

Gildas schreef:Het lijkt erop dat waterstof, dankzij zijn verbrandingssnelheid, de GO dus beter zal helpen verbranden, wat de economie zal verklaren.

Sorry, maar dat is geen verklaring! Bronnen moeten vermeld worden, als ze bestaan...
0 x
optimalisatie, energiebesparing

http://www.avel-vor.fr
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: waterstof wordt door elektrolyse geïnjecteerd in een dieselmotor




par Christophe » 13/01/12, 19:26

Pierre-Yves schreef:Sorry, maar dat is geen verklaring! Bronnen moeten vermeld worden, als ze bestaan...


We hebben er al tientallen keren over gesproken... dit is vergelijkbaar met het effect van waterinjectie, wat leidt tot een betere verbranding...

En dit is wat u moet weten over waterinjectie: https://www.econologie.com/forums/article-ec ... t9612.html

Anders zoekmachine: https://www.econologie.com/forums/search.php

In mijn PFE (2001) heb ik de H2-ontstekingscurven...

Het is duidelijk dat zelfs een klein percentage H2 de verbranding bevordert.

Maar 5L water per week op 500kW motoren mag niet overdreven worden, het is extreem laag als % H2 vergeleken met het verbruik in kg lucht...

1L water “produceert” slechts 111g H2...
We zitten in de orde van 1 op 15 met betrekking tot brandstof...dat wil zeggen 000%...of met betrekking tot lucht nog steeds ongeveer 0.0067 keer minder...dat wil zeggen 15%...

We zijn bezig met mechanische homeopathie en ik geloof er niet echt in! : Cheesy:
Dernière édition par Christophe de 06 / 09 / 13, 11: 56, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 13/01/12, 20:48

Christophe, je vergeet de herinnering aan de lucht.
Het is als de herinnering aan water, maar dan voor lucht. Als het een molecuul di-waterstof aanraakt, zal het zich gedragen als di-waterstof en wordt het percentage exponentieel hoog totdat het wordt verbrand. : Mrgreen: Beeld Beeld
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/01/12, 23:51

voormalige oceanische schreef:Christophe, je vergeet de herinnering aan de lucht.
Het is als de herinnering aan water, maar dan voor lucht. Als het een molecuul di-waterstof aanraakt, zal het zich gedragen als di-waterstof en wordt het percentage exponentieel hoog totdat het wordt verbrand. : Mrgreen: Beeld Beeld


: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Voor de economie van GO moet je eerst nemen

Vaak worden we bang als we kijken naar de spreiding op routes en omstandigheden die identiek zouden moeten zijn (al op de originele machine).... : Mrgreen: Welke conclusie kan ik trekken ?????? : Cry:

7% chai niet voor een boot, maar voor een auto is het helemaal niet significant!
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/01/12, 02:03

Met homeopathie, die artsen gebruiken bij gelukkige patiënten, zoals Janic, zijn er bij de 12CH 100^12 verdunning geen moleculen meer over en daarom, wat betreft eco-CAR, nog meer homeopathisch, hoef je het alleen maar in de brandstofretour te stoppen, dus dat de brandstofmoleculen worden beïnvloed en met meer overtuiging beter tanken!!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten