EconoTour, Tour de France HVB

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

EconoTour, Tour de France HVB




par Christophe » 09/11/05, 18:33

Hier begint de draad over de Tour de France HVB.

Christophe heeft voor ons een mooie pagina gemaakt waarin hij het project beschrijft. : https://www.econologie.com/l-econotour-a ... -1097.html

Uw ideeën, reacties en uiteraard uw helpende hand zijn welkom.

Julien L. ook bekend als Rulian
Dernière édition par Christophe de 22 / 01 / 11, 09: 20, 2 keer bewerkt.
0 x
Earendel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 21/09/05, 20:42

Betreft: Econo Tour, Tour de France HVB




par Earendel » 10/11/05, 20:45

Goed gepruild,

– Ik denk dat het een uitstekend idee is, vooral omdat het onze lokale gekozen functionarissen een beetje zal opschudden.

- Er zou bekendheid aan moeten worden gegeven, bijvoorbeeld in de regio's Frankrijk 3.

- We hebben lokale relais nodig (en bij voorkeur onafhankelijk van de autoriteiten, naar mijn mening) om de podia te organiseren, enz... vooral vanwege de bevoorrading!

- Voertuigen uitgerust volgens de regels (uw papieren!...)

- Een enigszins logische route, en een nauwkeurig einddoel...

Pff, ik ben hier aan het drogen, ik kom later terug...Ciao.
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 10




par rpsantina » 20/12/05, 22:48

En waarom niet “Twee rondreizen door Frankrijk” gedurende 1 weekend.

Laat het me uitleggen:

laten we zeggen dat we etappes van 300 tot 400 km uitzetten.

Voor elke stap tegelijkertijd:

Zaterdagochtend presentaties, discussies en uitleg.
Vertrek rond 11 uur, aankomst rond 30 uur.
Vervolgens herpresentaties, discussies en uitleg bij aankomst.

Op zondag hetzelfde programma maar andere inhoud en reizen in de tegenovergestelde richting van die van zaterdag.

Op organisatorisch niveau is er in elke stad een team nodig om de mobilisatie te organiseren en de bevolking te informeren (vooruitgang van deelnemers in heel Frankrijk live, conferenties, enz.).
De deelnemers leggen dit weekend 600 tot 800 km af.

Het programma zal voor alle podia hetzelfde zijn, met verschillende sprekers.

Wat denk je ??? : Idee:
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 20/12/05, 23:43

Nou ja, dat was in het begin ongeveer de bedoeling. Maar slechts één rondreis door Frankrijk is al genoeg om te beginnen.

Het project werd afgelopen voorjaar afgeblazen vanwege ernstige twijfels over de juridische risico's die de orga's namen (de orga's was ik eigenlijk).

Tegenwoordig denk ik dat deze vraag duidelijker is en dat er zeker juridisch advies te vinden is, vooral van de gemeenschap van Villeneuve sur Lot.

Dit project was een goed idee, een herlancering ervan zou interessant kunnen zijn. Maar om te weten waar we naartoe gaan, moet er absoluut een volledige opheldering komen van de straffen die worden opgelegd door het willens en wetens overtreden van de wet. Anders is het roekeloos risico nemen.
0 x
Earendel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 21/09/05, 20:42




par Earendel » 21/12/05, 17:12

Rulian schreef:Nou ja, dat was in het begin ongeveer de bedoeling. Maar slechts één rondreis door Frankrijk is al genoeg om te beginnen.

Het project werd afgelopen voorjaar afgeblazen vanwege ernstige twijfels over de juridische risico's die de orga's namen (de orga's was ik eigenlijk).

Tegenwoordig denk ik dat deze vraag duidelijker is en dat er zeker juridisch advies te vinden is, vooral van de gemeenschap van Villeneuve sur Lot.

Dit project was een goed idee, een herlancering ervan zou interessant kunnen zijn. Maar om te weten waar we naartoe gaan, moet er absoluut een volledige opheldering komen van de straffen die worden opgelegd door het willens en wetens overtreden van de wet. Anders is het roekeloos risico nemen.


Voor de duidelijkheid: juridisch gezien is een individu niet bevoegd om op olie te rijden. Tenzij hij de belasting betaalt
verwacht: 0.10€ / L, volgens de site:
http://www.olifere.org/articles/h-hvp-fausses-infos.php

Er zijn er die zich in Marokko verzamelen terwijl daar HVB wordt geproduceerd
met een oliezaadplant die groeit in droge omgevingen.

Dus in Marokko of Frankrijk, wat maakt het uit! Het draait allemaal om bekendheid. Maar goed, gezien deze nieuwe informatie. : Wink:
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 22/12/05, 10:09

Earendel schreef:Voor de duidelijkheid: juridisch gezien is een individu niet bevoegd om op olie te rijden. Tenzij hij de belasting betaalt
verwacht: 0.10€ / L, volgens de site:
http://www.olifere.org/articles/h-hvp-fausses-infos.php


Ja, ik wil. Maar als ik het over controle heb, dan is dat bij een advocaat of bij de politie zelf. Dat is de garantie. Olifere is geen advocaat. Zelfs met al hun goede wil kunnen ze het bij het verkeerde eind hebben of een detail hebben weggelaten. Met Google kun je dit soort dingen niet echt controleren.

Earendel schreef:Er zijn er die zich in Marokko verzamelen terwijl daar HVB wordt geproduceerd
met een oliezaadplant die groeit in droge omgevingen.
http://www.surrealiste.org/modules/newb ... 5&forum=10

Dus in Marokko of Frankrijk, wat maakt het uit! Het draait allemaal om bekendheid. Maar goed, gezien deze nieuwe informatie. : Wink:


Oh nee !! Het probleem is de wet in Frankrijk. Bovendien is het simpele idee van rally onverenigbaar met de geest van energiebeheer waarmee HVB's gepaard moeten gaan. Als het gaat om het maken van een Gamelle Trophy, is dat niet relevant. Rondrijden in een 4x4 door de Marokkaanse duinen om te protesteren tegen de douanewetgeving in Frankrijk... Pardon, maar ik zie het verband niet... :onheil:

Lees de presentatiepagina van het eerste project, ik denk dat je het principe van de EconoTour beter begrijpt:
https://www.econologie.com/l-econotour-a ... -1097.html
0 x
Earendel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 21/09/05, 20:42




par Earendel » 22/12/05, 11:51

Ik bied alleen mijn bescheiden standpunt aan, en ook mogelijke steun voor dit tourproject, geen rally.

Nou ja, het is tenslotte een kwestie van moed: óf we hekelen de zaak en we doen het grondig (collectief, bij voorkeur), óf we poetsen het af.
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 22/12/05, 13:59

Nou ja, als er vrijwilligers zijn om een ​​project te starten, moeten ze zich gewoon melden. Christophe en ik zullen graag hun contacten en de vruchten van onze eerdere ervaringen aan hen doorgeven.

Maar het vergt op termijn wel wat werk, want het bij elkaar brengen van deelnemende verenigingen en individuen, en het daarop afstemmen van de route, is niet per se heel eenvoudig in elkaar te zetten.

Elke takers.
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 22/12/05, 19:19

als de tour door Gevève gaat, denk ik dat je ongeveer tien voertuigen kunt vinden die 100% legaal rijden
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 04/02/06, 00:46

Rulian schreef:
Earendel schreef:Voor de duidelijkheid: juridisch gezien is een individu niet bevoegd om op olie te rijden. Tenzij hij de belasting betaalt
verwacht: 0.10€ / L, volgens de site:
http://www.olifere.org/articles/h-hvp-fausses-infos.php


Ja, ik wil. Maar als ik het over controle heb, dan is dat bij een advocaat of bij de politie zelf. Dat is de garantie. Olifere is geen advocaat. Zelfs met al hun goede wil kunnen ze het bij het verkeerde eind hebben of een detail hebben weggelaten. Met Google kun je dit soort dingen niet echt controleren.[...]
De basisinformatie komt niet van Olifere, maar van de IFHVP...

Zie dit persbericht
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten