Roll 100% frituurolie ... mogelijk?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
GAZAFON
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/02/11, 16:51
Plaats: Arras
x 1

Roll 100% frituurolie ... mogelijk?




par GAZAFON » 18/07/11, 19:53

Hallo allemaal! :D

Ik rol momenteel 50% gerecyclede bakolie, 5 micron zwaartekrachtfiltratie en die op mijn 306 1.9L D en mijn Transit 2.5 D.

Behalve doseringsongeval (humhum : Mrgreen: ) Ik durfde nooit de 50 / 50-mix te overschrijden ...

Ik zou graag mijn Transit bij 100% frituurolie willen uitgeven.

Dit levert problemen op of het gebruikte olie is?


Heeft u ook "duidelijke" documenten of links om naar 100% te gaan :D

Merci d'avance!
0 x
Het 1er-jaar van de complementaire vermelding in hernieuwbare energie dankt u voor uw hulp! En de leraar ook!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 18/07/11, 20:26

Frituurolie heeft een beter cetaangetal dan "nieuwe" olie.
De zorg is de lage T ° bevriezing en viscositeit ... en u zult uw motor sneller vervuilen!

Een goede oplossing zou, denk ik, te combineren met waterdoping (die de motor reinigt). Voor zover ik weet nog niet gedaan op auto ... (sommige gedoteerde landbouwtrekkers wenden zich tot olie denk ik).

In 2006 had Oliomobile een samenvatting uitgegeven, nog steeds geldig denk ik, hier is het: https://www.econologie.com/combien-d-hui ... -2765.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
GAZAFON
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/02/11, 16:51
Plaats: Arras
x 1




par GAZAFON » 06/08/11, 12:27

ok ok ok. :D de bevriezing die ik kende, reduceer ik de wintermix tot 15 / 20%.
Wat betreft motorvervuiling, is er alleen deze oplossing voor water? de injectorreiniger die te vinden is in supermarkten heeft een beetje bijgedragen om dit schoon te maken ...?

Ook zag ik dat om 100% plantaardige olie te rollen, er twee soorten aanpassingen zijn:

"- indirecte injecties uitgerust met Bosh of Japans: vul de injectoren aan tot 185 bar, en in de winter voorwaspomp en elektrische verwarming.
- directe injecties: systeem van 2 tanks aangestuurd door magneetventielen: dit is de kit met twee tanks. "

Mijn doorvoer van 1995 2.5L D ...? het is direct of indirect? : Lol:
0 x
Het 1er-jaar van de complementaire vermelding in hernieuwbare energie dankt u voor uw hulp! En de leraar ook!
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 06/08/11, 15:17

Het is altijd een risico (100%)
Ik had een volle carburateur, maar op een dag heb ik mijn circuit niet voldoende gezuiverd (voordat ik de motor stopte) en de pomp (bosch) had wat last van de kou.
Als gevolg daarvan worstelde de distributieriem ook en brak de bout waarmee de riemspanner werd vastgehouden.
Kortom, alle motoren hebben plassen.
Dus 100% ja, maar het vergt rigoureus
: Cheesy:
Ok, de auto was 25 jaar oud en 230.000 km, maar hij draaide nog steeds goed.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/08/11, 16:27

GAZAFON schreef:Wat betreft motorvervuiling, is er alleen deze oplossing voor water? de injectorreiniger die te vinden is in supermarkten heeft een beetje bijgedragen om dit schoon te maken ...?


Het probleem van vervuiling zit niet zozeer in de injector, maar in de cilinderkop, de kleppen, de zuigerkop en vooral de segmenten ... die hun effectiviteit verliezen. Er is ook de verdunning van je olie met die van de motor ... ook niet goed. (om te kijken)

Pas op, als u korte uitstapjes maakt in de stad, waar de motor geen tijd heeft om te verwarmen, verergert het fenomeen bij 100% olie.
In het ideale geval moet de motor warm blijven en zo lang mogelijk opladen om vervuilingsproblemen te voorkomen.

Mijn doorvoer van 1995 2.5L D ...? het is direct of indirect? : Lol:


AMHA indirecte injectie is wanneer de injector een beetje voor de inlaatklep in het kanaal spuugt. Het is een benzinemotortechnologie.

Indirecte injectie op Olio: ik vermoed dat ze het hebben over injectie in de voorverbrandingskamer. (Technologie een beetje achterhaald voor personenauto's).

Directe injectie, de nieuwste technologie / prestaties met drukken in duizend bar, de verstuiver spuugt in de cilinderkop. Kijk naar het technische tijdschrift dat je het antwoord hebt. : Mrgreen:

Het beste is om de vraag te stellen over Oliomobol voor transformaties van uw voertuig 100% olie, het is daar waar er de meeste competentie is over het onderwerp om de juiste assemblage te maken.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/08/11, 16:31

Christophe schreef:Een goede oplossing zou, denk ik, te combineren met waterdoping (die de motor reinigt). Voor zover ik weet nog niet gedaan op auto ... (sommige gedoteerde landbouwtrekkers wenden zich tot olie denk ik).


Er rijdt op zijn minst Andre's auto met aardappelolie + Gillier Pantone. :P

Dit lijkt een uitstekende oplossing ... na het afstemmen van de twee systemen .... : Cry: : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/08/11, 23:29

Dag

! 00% niet recommeded olie, zoon te rijden met een VW Jetta Indirect Injection gewoon opwarmen spoel van olie, maart 80% in de zomer et al, naar beneden vallen een 60 40 %% toen en toen de nachten frissen ook klaar met de mars olie, er apas de demmarrrage Kan sl olie n ePass EPO orin leiding tank arrier ee TLE ad ela filter diffcult aan de koude olie door te brengen
het ideaal is dubbele carburateur met een aftapkraan, démmarrequ u gasiol zodra u de hete motor al 100% olie over te dragen twee of drie kilometer voor je kwam je gasolie zuiveren, als je de stad en zeer kleine gemaakt route blijf je bij de diesel.
Je hebt een olieverwarmer nodig bij de LDR
Op de motor plaats ik mijn olie in een 10micron hydraulisch filter en dan gaat het in het originele filter van de auto een 5 micron wanneer de herfst arriveert met géléela nacht verdun ik een beetje mijn olie waarvoor het voldoende stroomt in de conduit tank voorwaarts arrier anders zou het nodig zijn om de conduit te vervangen door 18mm.
Geen groot probleem als het gaat om het vinden van een restaurant met goede olie die filteren mogelijk maakt (een goed restaurant produceert een vat 220 liters 15 dagen als je goed uitgerust bent met pomp en filter niet te ingewikkeld, maar het Het is noodzakelijk om naar de problemen te gaan, het is als verwarmen met het hout. Het is noodzakelijk om naar de snede van het snoer te gaan en het terug te brengen in de oven om de as te verwijderen.
het recept dat je nodig hebt om een ​​800 liter op te slaan, laat het makkelijker om te filteren, terwijl je rolt met de olie van het andere jaar.
Doping WATER neemt het een 1,8 2 liter water 100km Quan dtu maart olie.
plus 400 000 km op de auto
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
GAZAFON
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/02/11, 16:51
Plaats: Arras
x 1




par GAZAFON » 12/08/11, 10:27

Hallo Andrew, bedankt voor je antwoord.

Natuurlijk zal ik bi-carbonering doen met opwarming van de LDF.

Als voor het filteren van de olie Ik denk in eerste instantie, zodat er geen me problemen veroorzaken Ik zal doorgaan met mijn 5microns oliefilter alvorens het in de tank. : Cheesy: het is toch eng ... maar het is het waard!

Heb je een kit gekocht of heb je het zelf gedaan?

Als u foto's heeft van uw installatie, en in het beste geval die van de "joystick" waarmee u kunt schakelen tussen olie / GO ... Dank u :P
0 x
Het 1er-jaar van de complementaire vermelding in hernieuwbare energie dankt u voor uw hulp! En de leraar ook!
viktorvviktor
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 19/04/18, 11:26

Re: Roll 100% frituurolie ... mogelijk?




par viktorvviktor » 19/04/18, 11:27

Bedankt voor de info! De friteuse zonder olie? Tegenwoordig is het best mogelijk met de moderne Actifry-friteuses, het is een technologie die hete lucht gebruikt om voedsel te bakken. Je gerechten bevatten geen vet!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16097
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5232

Re: Roll 100% frituurolie ... mogelijk?




par Remundo » 19/04/18, 13:19

Bedankt voor de spam ... Ik breng je naar de pan! : Mrgreen:
1 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten