ethanol

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Silenus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 01/09/05, 09:56
Plaats: 06/13




par Silenus » 19/10/05, 17:32

hi to all

Hier is het antwoord (misschien) op onze vragen over het gebruik van bio-ethanol in onze auto's.
Een Braziliaans bedrijf met vertegenwoordigers in Europa (exclusief CEE) verkoopt een brandstofkit die geschikt is voor bijna alle injectieauto's. Hier is de link http://www.abcesso.com .
Er zijn dus veel dingen die bij de injectie moeten worden aangepast om op bio-ethanol te kunnen werken. Blijkbaar kun je met dit systeem onder 15 ° starten, voor T ° onder 0 raden ze aan om over te schakelen naar bi-tank. We kunnen daarom 100% benzine of 100% bio-ethanol of met een mengsel van beide rijden!
Ze adverteren 20-30% overconsumptie met alcohol! Door nadelen minder vervuiling en een lange levensduur van de motor. Maar omdat er een MAAR de prijs niet wordt gegeven, kost het 261 USD inclusief verzendkosten. Ik vroeg hen of ze in Frankrijk hebben geleverd. Ik wacht op het antwoord.
Hoe heb ik dit gevonden? door het typen van bio-ethanol in ebay, doe het, het resultaat is opbouwend, er zijn boeken om thuis je eigen bio-ethanol te maken en etc etc ...

Ik zal de antwoorden posten zodra ik ze heb!

B)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 19/10/05, 17:39

Bedankt voor de info ... maar het probleem is niet zozeer de prijs van de kit, maar de moeilijkheid om goedkope ethanol in grote hoeveelheden te vinden!


We kunnen daarom 100% benzine of 100% bio-ethanol of met een mengsel van beide rijden!


Ik begrijp het niet ... alcohol is niet misbaar met benzine ... net zoals water geen raket is met olie ...
0 x
Silenus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 01/09/05, 09:56
Plaats: 06/13




par Silenus » 19/10/05, 17:50

Wat zij zeggen op hun website is dat meer dan 40% bio-ethanol moet overschakelen op alcohol mode!
Nu weet ik niet welk percentage van pure alcohol ze pleiten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne




par Jean-Francois » 19/10/05, 22:49

arffff betwijfelde het ......... een dubbele injectie heel eenvoudig ........... het doet me denken aan bepaalde assemblages op r21turbo gemaakt in sodemo

gesluierde voilou :P
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)
... ______
... / ______ \
. (00 00 = H =)
..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 20/10/05, 09:18

er kwam iets in me op:
zou het niet mogelijk zijn om de achteraf gemonteerde motor met bubbler te laten draaien met een eenvoudige marc bestaande uit water + suiker + gistgist als brandstof?
in plaats van dit mengsel door een still te voeren, zouden we het rechtstreeks in de bubbler doorgeven!
Ik voeg toe dat het nodig is om dit metselwerk ongeveer 6 maanden te verlaten als ik me niet vergis en de verhoudingen niet ken
maar wat zeg je anders?
0 x
Silenus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 01/09/05, 09:56
Plaats: 06/13




par Silenus » 20/10/05, 11:03

Jean-Francois schreef:arffff betwijfelde het ......... een dubbele injectie heel eenvoudig ........... het doet me denken aan bepaalde assemblages op r21turbo gemaakt in sodemo

gesluierde voilou :P

Uh nee, het is een doos die de parameters van de injectie verandert, het lijkt een beetje op chip-tunning! de behuizing wordt tussen de computer en de injectie geplaatst.

Ik had de bevestiging dat we het systeem kunnen bestellen en laten afleveren in Frankrijk. In termen van het percentage alcohol, vertelt hij me dat ze in Brazilië rijden met 96% alcohol, maar dat we E85 heel goed kunnen gebruiken? Van wat ik kon lezen zou de E85 85% ethanol en 15% water zijn. Als iemand hier meer informatie over heeft, ben ik geïnteresseerd.

Het blijft dus alleen om bio-ethanol te vinden ... of te maken!
weet iemand de uitvoering van een still?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne




par Jean-Francois » 22/10/05, 00:27

silenus schreef:
Jean-Francois schreef:arffff betwijfelde het ......... een dubbele injectie heel eenvoudig ........... het doet me denken aan bepaalde assemblages op r21turbo gemaakt in sodemo

gesluierde voilou :P

Uh nee, het is een doos die de parameters van de injectie verandert, het lijkt een beetje op chip-tunning! de behuizing wordt tussen de computer en de injectie geplaatst.

Ik had de bevestiging dat we het systeem kunnen bestellen en laten afleveren in Frankrijk. In termen van het percentage alcohol, vertelt hij me dat ze in Brazilië rijden met 96% alcohol, maar dat we E85 heel goed kunnen gebruiken? Van wat ik kon lezen zou de E85 85% ethanol en 15% water zijn. Als iemand hier meer informatie over heeft, ben ik geïnteresseerd.

Het blijft dus alleen om bio-ethanol te vinden ... of te maken!
weet iemand de uitvoering van een still?

nou als er op het systeem een ​​dubbele retour van brandstof is op het niveau van de injectierail, oké, het zou het kunnen doen (ondanks het risico van het mengen van de 2 brandstoffen tijdens overgangen) ......... door tegen als het een eenvoudige invoegtoepassing is ... wetende dat de alcoholen niet te mengbaar zijn met de SP95-98 .......... moeten buizen-fittingen en kleppen spelen 3 tracks ...... van mijn kant had ik volledig gedacht aan een apparaat met een dubbele injectie (een systeem hersteld in een breuk + aanpassing van de cartografie) het ding zou + eenvoudig te beheren zijn

zo niet voor de stille ....... Ik ken alleen degenen die de gnole koken hiiippss: knipperen :: knipperen:

gesluierde voilou :P
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)

... ______

... / ______ \

. (00 00 = H =)

..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 22/10/05, 10:24

Het blijft dus alleen om bio-ethanol te vinden ... of te maken!
weet iemand de uitvoering van een still?


Het probleem is niet zozeer de opbrengst, maar het probleem
het alcoholische product moet worden verwarmd om de alcohol te extraheren en voor
krijg grote hoeveelheden alcohol, nou je hebt het toch nodig.
Voor zover de gisting stopt wanneer de% alcohol 12 wacht
op 14% (als ik me goed herinner voor portgist).
Ook als de HVB een timide doorbraak maakt in de stompe geest van onze politici
het is niet hetzelfde met zelfgemaakte alcohol. Ik denk dat het beter is
alleen met alcohol uit de tank worden geknepen met HVB.
gemakkelijker uit te leggen in ieder geval is het zeker comfortabeler
om de bron uit te leggen. : Blink:

Anders voor de zelfgemaakte versie: een pan heeft
druk zal het lukken.

De gevangene had een still gemaakt

Op de lijst van de meest ongewone voorwerpen die in de gevangenis zijn ontdekt, staat het ambachtelijke nu nog steeds vermeld! De toezichthouders van het detentiecentrum van Toul (Meurthe et Moselle) wisten niet dat een echte distilleerder een van de cellen van het etablissement bezette. Een koperen buis, een plastic bak en een eenvoudige steelpan, allemaal goed verstopt, waren de uitrusting van deze bankrover, die veroordeeld was tot zestien jaar gevangenisstraf. zeer georganiseerd voorzag de man zichzelf van appels en peren in de kantine om zijn nectar te distilleren, waarvan twaalf liter in beslag werd genomen. Met een inhoud van bijna 60 ° werd de beroemde druppel door de politieagent die verantwoordelijk was voor de zaak beschreven als "zeer goed". (VAN 26.05.03)
: Lol:
bron: http://prisons.free.fr/news2003_1.htm

Praktisch gezien is dit door:
Degenen die de onderstaande tips gebruiken, hebben natuurlijk alleen gedestilleerd water om hun strijkijzers in te doen.
:)
http://parknewchoir.free.fr/hrdngl/gnole/distill.htm

Om de techniek te verdiepen, moet je het volgende boek kopen:
Moderne fruitdestillatie
Een gids voor distilleerders
door Hans Tanner en Hans Rudolf Bunner
vertaald door Daniel COLLE
Edities Heller - D - 7170 Schwäbish Hall (RFA)


Zeer compleet en goed gedaan. Maar niet gegeven en moeilijk om de
geef het op.

: Rolleyes:
0 x
Silenus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 01/09/05, 09:56
Plaats: 06/13




par Silenus » 24/10/05, 10:44

Ik vond dat de informatie op E85 85% alcohol en 15% benzine is, want voor de gebruikte alcohol is dit 96 ° of 4% water.
Dus kort samengevat in Brazilië rijden ze op E85 of met 96 ° alcohol.

Bedankt voor de info over de destillatie, maar ik was aan het rommelen : Lol: , Ik gebruik tussen de 1000 en 2000 liter SP95 / 98 per jaar, als ik zoveel alcohol moet destilleren, zal ik daar al mijn vakanties doorbrengen :D :D :D .

Jean-François Ik had eigenlijk gedacht aan een bi-carburatie zoals jij, maar in feite 2 tanks, een enkel injectiesysteem maar 2 retourinjecties! u heeft een eprom verbrand door de injectie van uw geval? dat is interessant!

Wat sp + alcoholmengsels betreft, vraag ik me af of er op flexfuelauto's geen brandstoffilter is met een karaf van dezelfde stijl als GO-filters of ronduit een karaf voor water als voorheen op diesels!
0 x
zozolapatate
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 25/11/05, 14:39

Productie van bio-ethanol




par zozolapatate » 21/01/06, 16:43

Hallo, ik realiseer een TPE over de vervangers van fossiele energieën (benzine, diesel), ik moet een experiment realiseren om bio-ethanol te maken dat ik op een 4-takt maaimotor zal draaien nadat ik het heb geëxtraheerd ...

Maar door alle sites te doorbladeren vond ik niet 1 eenvoudig maar compleet diagram van de productie van bio-ethanol ...

Dus mijn vraag is simpel: hoe maak je het?

Ik weet dat je suiker of zetmeel moet halen uit groenten of dingen die suiker bevatten ... door ze gewoon in water te doen?

En hoe haal je de suiker dan uit het water?
en het tweede fenomeen van "gisting" wat moet er worden gedaan? Enzymen toevoegen? niets doen?

Dank u bij voorbaat !

Nicolas
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten