De brandstof van de toekomst: hennepzaadolie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
tafari88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 02/10/05, 14:21




par tafari88 » 02/10/05, 14:27

Dag Allemaal....
Voor mij is de oplossing van de toekomst olie gewonnen uit hennepzaden (hennep), wat de meest veelbelovende oplossing is, in termen van ecologie en kosten.
in feite ecologisch omdat het al olie is, maar ook omdat hennep geen kunstmest, pesticiden, zeer vruchtbare grond, noch een enorme hoeveelheid water nodig heeft (in tegenstelling tot bijvoorbeeld maïs !!).
Bovendien kan hennep niet enorm in kleine gebieden worden ingezet... het productiviteitsniveau is het beste... het enige dat overblijft is het vergroten van het bewustzijn onder de publieke opinie die nog steeds gelooft dat hennep drugs is!!! omdat het helemaal niet zijn neef is, cannabis, maar vergeet hennep!! er is zelfs een nieuw ras dat qua THC absoluut 0 bevat....

Dat is alles wat ik te zeggen had...
Persoonlijk wil ik op deze weg doorgaan. Als mensen net zo denken als ik, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen.
B)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/10/05, 14:31

Voor mij is het dit: https://www.econologie.com/les-micro-alg ... -1860.html

Ik denk dat hoe kleiner het organisme, hoe beter de olieproductie oplevert...
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 12: 09, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 02/10/05, 14:59

welkom
Het is een heel goed idee en met het residu van het persen kun je (naar keuze) je huis isoleren, jezelf verwarmen, Chanvrette (bier op basis van hennep) maken enz....
Aan de andere kant in Frankrijk; Ik hoop dat je het papierwerk leuk vindt, want voordat je de teeltvergunningen hebt, zul je lachen. En plan een uitkijktoren in elke hoek van het veld, want je zult al het gespuis 200 mijl verderop aantrekken!!! (hij smelt) niet het verschil tussen Indiase hennep en de andere). :boos:
Ik denk dat Cristophe gelijk heeft: algen zijn eenvoudiger.
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 02/10/05, 17:42

Eencelligen zijn om verschillende redenen interessanter, waaronder:

Ze creëren geen opbouwend of ondersteunend weefsel, wat zoveel meer opbrengst geeft.

Ze hebben een hoge groeisnelheid en een korte generatietijd. Ze passen zich sneller aan de groei- en bedrijfsomstandigheden aan dan grotere planten. Bovendien verloopt het herstel van stress sneller.

Culturen vinden vaak plaats in vloeistoffasereactoren, die flexibeler te automatiseren zijn dan een cultuur van hogere installaties (transparante buizen, gasinjecties, pompen, enz.).

Bij het extraheren van vetzuren worden stappen van het pletten van het plukken vermeden, waardoor extra energie wordt verbruikt.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/10/05, 17:51

Precies oceano, ik zal nog een vrij belangrijk punt toevoegen: ze kunnen op "elk" land worden verbouwd (op voorwaarde dat het redelijk vlak is en goed is blootgesteld aan de zon... ik bedoel daarmee: er is geen landbouwgrond nodig...

Nog een belangrijk punt: de meststoffen die nodig zijn voor hun groei worden volledig gecontroleerd (als er meer nitraat in het water zit, betekent dit dat er een optimale groei voor het medium is bereikt, dus we oogsten of we batchen het medium) ... Dat wil zeggen Laten we zeggen dat er geen overmatige vervuiling kan zijn zoals we hebben gezien bij de intensieve landbouw... en zoals er misschien wel is bij koolzaad- en zonnebloemplanten (hoewel de zonnebloem heel weinig kunstmest nodig heeft)... Om nog maar te zwijgen van de andere nieuwkomers in deze sectoren. .
0 x
titus02
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 18/10/05, 18:56
Plaats: Aisne




par titus02 » 24/10/05, 21:24

welkom

hennep is een plant die gezegend is door de goden....het is net een varken, alles is goed!
met de zaden :De olie (voedsel of energie)
met de stengels: vezels (kleding, verwarmingsisolatie, enz.)

met de bloemen...

Hoe dan ook, het is een schande dat de opkomende olie-industrie in de jaren dertig besloot ‘de rug te breken’
naar de hennep die hem dreigde te overschaduwen.

vaarwel
0 x
Ik heb liever een con lopen drie zitten intellectuelen uitdrukken (dank u Audiart).
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 24/10/05, 21:40

Ik denk dat we niet de voorkeur moeten geven aan deze of gene plantaardige brandstof, maar dat al deze laatstgenoemde producten tot op zekere hoogte serieus kunnen concurreren met olie, op voorwaarde dat er niet minder serieuze energiebesparingen worden gerealiseerd met motoren die veel minder energie verbruiken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 04/11/05, 11:06

Hennep geeft 3 keer minder olie dan koolzaad op een gelijke oppervlakte en minstens de helft zoveel als zonnebloem, het is niet de moeite waard om hennep te kweken seulement voor de olie... maar als er afgeleide producten (vezels) zijn, waarom niet...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 04/11/05, 12:43

A2E schreef:Ik denk dat we niet de voorkeur moeten geven aan deze of gene plantaardige brandstof, maar dat al deze laatstgenoemde producten tot op zekere hoogte serieus kunnen concurreren met olie, op voorwaarde dat er niet minder serieuze energiebesparingen worden gerealiseerd met motoren die veel minder energie verbruiken.

Precies, en gezien het huidige oliemonopolie willen maar weinig mensen dit begrijpen.

Inderdaad; als er een oplossing is Op dit moment is dit verre van het geval en zijn de oliemaatschappijen op veel gebieden verantwoordelijk voor onderzoek en ontwikkeling (inclusief microalgen)...
0 x
JCM
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 10/11/05, 20:43
Plaats: Poitevin Marsh




par JCM » 10/11/05, 21:17

Hallo,

tafari88 schreef: . . . . . . maar ook omdat hennep geen kunstmest, pesticiden, zeer vruchtbare grond of veel water nodig heeft (in tegenstelling tot bijvoorbeeld maïs!!).
Bovendien kan hennep niet enorm in kleine ruimtes worden geplaatst... het productiviteitsniveau is het beste..... . . . .


We moeten dit controleren voordat we dit zeggen!!!

Er zijn talloze documenten op internet, een flink aantal op Canadese sites, over de teelt van hennep waarvoor kunstmest nodig is, die bepaalde dichtheden accepteert maar geen erg hoge opbrengst heeft en bovendien de zaden niet zowel in kwaliteit als in kwantiteit kan produceren. EN de vezels.

Je moet je daarom concentreren op het zaad of de vezel.

Aan de andere kant worden in bepaalde regio's opbrengsten van 40 T/ha behaald met amarant, het graan dat het rijkst is aan eiwitten en sporenelementen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten