Motorbrandstofrendement op basis van brandstof

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Iridium
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 14/10/08, 11:12

Motorbrandstofrendement op basis van brandstof




par Iridium » 12/03/10, 12:02

Hallo allemaal.

Ik kwam net een idee te binnen.
in de context van een verbrandingsmotor streven we er altijd naar om een ​​zo gecomprimeerd mengsel mogelijk te maken.
om er tijdens de explosie maximale opbrengst uit te halen.
volgens brandstoffen varieert de volumetrische verhouding enorm.
diesel duurt lang om in brand te vliegen, de effectieve gemiddelde druk zal steeds beperkter worden naarmate de cycli zich in een steeds kortere tijd ontvouwen.
zelfontbranding gevolgd door waakvlam vernietigt de verbrandingskamers.
waarbij de brandstof bcp vluchtiger is.
de volumetrische verhouding is daarom beperkt bij motoren met vonkontsteking.
de opbrengst neemt echter dienovereenkomstig af.

Ik dacht net aan een motor waarvan de volumetrische verhouding bijvoorbeeld zou kunnen oplopen tot 20: 1.
als de brandstof ontsteekt met een verhouding van 8: 1, moet de motor zijn geometrie kunnen wijzigen om te kunnen werken met een volumetrische verhouding van 8: 1.

naast het feit dat dit het mogelijk maakt om het rendement te optimaliseren op basis van de gebruikte brandstof, maakt het ook het mogelijk om elke brandstof te verbranden.

men kan zich eerst een villebrquin voorstellen, gemonteerd op de veer.
deze afbeelding alleen om een ​​afbeelding van dit idee te geven.
Ik post dit voor het geval iemand anders geïnteresseerd is in het idee.
Van mijn kant ben ik niet geïnteresseerd in het ontwerpen van een motor van dit type.

a+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/03/10, 21:27

Hallo Iridium

Het concept van de variabele compressieverhouding is erg goed, maar is niet echt nieuw. Het is blijkbaar moeilijker dan het lijkt te bereiken. Op dit moment heeft niemand deze motor in grote series geproduceerd, onder andere voor problemen van onbetaalbare prijs en betrouwbaarheid, vooral omdat het nodig zou zijn om een ​​echte afschrijfbare winst te tonen, afgezien van reclamepapier ...: Mrgreen:

http://automobile.challenges.fr/dossier ... le_p1.html
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
kistinie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 16/11/09, 09:18




par kistinie » 25/05/10, 08:17

Het eenvoudigste is om een ​​vaste compressie Tx te hebben en om de brandstoffen te variëren voor de opstartfase.

Zoals op de McCormick-Deering 15 \ 30 van 1927.

Dit is ook het principe van industriële industriële diesels waarvan de prestaties vandaag de dag een van de beste zijn.

Benzine of gas in koude toestand, vervolgens zware stookolie of kerosine, vervolgens water in emulsie of Pentone

https://www.econologie.com/forums/tracteur-m ... t6552.html
0 x
----------------------------------------------

Think global act lokale ...
et
Weet goed, dat is niet emmerdée!

-----------------------------------------------
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 25/05/10, 09:43

kistinie schreef:Het eenvoudigste is om een ​​vaste compressie Tx te hebben en om de brandstoffen te variëren voor de opstartfase.

Zoals op de McCormick-Deering 15 \ 30 van 1927.

Dit is ook het principe van industriële industriële diesels waarvan de prestaties vandaag de dag een van de beste zijn.

Benzine of gas in koude toestand, vervolgens zware stookolie of kerosine, vervolgens water in emulsie of Pentone

https://www.econologie.com/forums/tracteur-m ... t6552.html


Maak je een grapje? : Lol: : Lol: : Lol:

De variabele compressiemotor bestaat en is in volle ontwikkeling: MCE-5, en het is in Frankrijk dat het gebeurt, PSA is zeer geïnteresseerd ...
http://www.mce-5.com/
0 x
kistinie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 16/11/09, 09:18




par kistinie » 25/05/10, 12:45

niet
Ik meen het heel serieus
Een motor met vaste snelheid, dus voor hybride, multi-fuel, lijkt me een veel beter compromis, betrouwbaarder, goedkoper, eenvoudiger.

Maar ja, ga voor de gasfabriek met een variabele volumetrische verhouding die zichzelf opdringt bij het gebruik van bougies en een variabele snelheid ... Voor fans van de vroum vroum! ;-))

In dit geval van een diesel is het nutteloos omdat een diesel weet hoe hij moet branden als secundaire energie, benzine of gas en terloops gaat zijn opbrengst weer omhoog.
0 x
----------------------------------------------



Think global act lokale ...

et

Weet goed, dat is niet emmerdée!



-----------------------------------------------

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten