Nuttige adressen voor

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Dearcham
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 105
Inschrijving: 29/10/03, 23:55




par Dearcham » 03/01/04, 18:10

Hier zijn enkele links voor de nieuwsgierigen (kijk naar de foto's) en voor degenen die op zoek zijn naar meer advies over waar ze componenten kunnen kopen, hoe ze de montage moeten uitvoeren, enz...

http://www.eskimo.com/~billb/tesla/tesla.html
http://members.aol.com/lyonelb/tesla.html
http://www.chez.com/samr/
http://www.teslacoil-france.net/
ftp://nic.funet.fi/pub/sci/electrical/tesla
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 05/01/04, 13:29

Zeer goede url. Maar ik vroeg me altijd af... is er superuniteit in de Tesla Coil? Of is het alleen een instrument dat bedoeld is om indruk te maken op je vrienden?

Anders sorry voor V2, maar het heeft een tijdje geduurd, maar ik beloof dat het in de maand januari zal arriveren. Ik reken op jou als moderator.
0 x
Dearcham
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 105
Inschrijving: 29/10/03, 23:55




par Dearcham » 02/02/04, 14:34

Helaas nee, het is precies het tegenovergestelde! Tesla is er altijd van overtuigd geweest dat we stroom konden transporteren zonder door de elektrische bedrading te gaan, met alle verliezen en de beperkingen van de afhankelijkheid van het netwerk die dit met zich meebrengt.

Zijn generator is vrij recent in zijn carrière en voldeed niet aan zijn verwachtingen: als hij erin slaagde bogen van 45 meter lang te produceren (hij dacht eraan de stroom precies door deze bogen te laten gaan), verbrandde hij ook de Colorado Spring-transformator. , zijn systeem presteerde zeer slecht en hij stopte snel met zijn experimenten.

Tegenwoordig is de interesse van een Tesla-transformator slechts experimenteel: het Tesla-experiment op kleinere schaal nabootsen en de langst mogelijke bogen produceren door een zo groot mogelijke verhouding van "booglengte/vermogen" te leveren.


Wat moderatie betreft, het ontbreekt mij tegenwoordig een beetje aan aanwezigheid, het is mijn pc die in rook is opgegaan (begrijp de processor die het moederbord heeft gefrituurd, die de videokaart heeft gefrituurd en dat alles zonder overklokken en anderhalve maand na het einde van de garantie) en dat ik alleen toegang heb tot een pc als ik bij mijn vriendin thuis ben, die er genoeg heeft.. dat ik mijn tijd op internet doorbreng als ik daar ben.
Ik ga over een paar dagen een koppelbare fiets aanschaffen, dus het zou beter moeten zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 02/02/04, 20:40

Bedankt voor de informatie over de Tesla-spoel, dus dat dacht ik voor de superuniteit, maar ik geloof dat Tesla energie niet op deze manier wilde verzenden, maar eerder op basis van de pulsatiefrequentie van de aarde (misschien als draaggolf ?? ) Dat is ongeveer 8 Hz geloof ik

Ik raad je in ieder geval aan om de video over vrije energie te bekijken, als je dat nog niet hebt gedaan.

Tot binnenkort

ps: ok voor pc en vriendin dat WEET ik ;)
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 08/04/04, 09:32

:P
Hallo,
Het meest "exotische" aan TC's is het proberen het Hutchinson-effect te reproduceren! !!
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten