Watermachine => Flotatie

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
molux
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 09/05/07, 09:56
Plaats: Parijs

Watermachine => Flotatie




par molux » 10/05/07, 21:15

Hallo,

Of ik nu geslagen ben als ik de verkeerde sectie heb gemaakt of als dit onderwerp al is genoemd, ik heb hier niets over dit thema gevonden. (Zie knop Zoeken)

Hier is een vrij interessante video van een proces op een watermachine dat blijkbaar een flotatieproces gebruikt. De machine is goed gedaan maar nog niet klaar. de laatste vlotterband ontbreekt. Zelfs als ik sceptisch ben, ben ik super onder de indruk dat het idee (principe) geweldig is, zelfs als het niet werkt.

http://www.syscoil.org/index.php?cmd=nav&cid=62

Ik heb verschillende opmerkingen (ter discussie)

1 - Hoe houdt de waterkolom vast?
Maar het moet worden aangesloten om vasocommunicatie te voorkomen.

2 - Hoe krijg je de vlotter erdoorheen?
Een kleine waterdichte luchtsluis ter hoogte van de vlotter

3 - Hoe kan de vlotter van de waterkolom naar de afdalingsketen worden geleid?
Blijkbaar zien we aan het einde van de video een uiteinde van de vlottertransportband met stappenmotor.

4 - Zo'n kleine vlotter voor 100 op 200 watt?
Ik denk niet dat deze kleine vlotter op de ketting de 2-lampen kan inschakelen, of de vlotter is super zwaar, en het kan een probleem vormen tijdens de beklimming

5 - Kolomdiameter?
Onder praktische redenen om de vlotter terug te winnen, waarom is de kolom-stapelstapel zo groot als de vlotter? een idee

6 - Sceptisch over de terugkeer van de vlotter in het water?
Vreemd dat de video werd gesneden (gemonteerd) precies op het moment van terugkeer in het water van de vlotter, zou het dezelfde vlotter zijn die de kolom op gaat die langs de ketting gaat?

7 - Andere video of replica?
Kent u een andere video of replica van dit systeem?

8 - De bron?
Deze video is afkomstig van uTube, met de bron: www.steon.org, Ik denk niet dat het de juiste bron is, wat denk je?

Ik wil graag de mening van econologiens op het ritme ...


Molux
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 10/05/07, 21:57

Hallo,

De prestatie is fantastisch, we begrijpen dat de uitvinder zijn prestatie wil bewonderen, maar hij kan ook zijn teleurstelling delen omdat er een zorgvuldig verborgen bug is ...

Lees gewoon de opmerkingen: "alleen de video kan worden herhaald, niet de machine".

Iemand zei hetzelfde als ik, maar in een andere taal:
In vliegtuigtaal verplaatst de boei elke keer dat het water naar boven komt het water aan de bovenkant van de buis. Door de buis hieronder af te sluiten om het stromende water te stoppen en de boei te verwijderen, laat u het waterniveau lager wanneer u de buis sluit, tenzij u meer water oppompt. Raad eens hoeveel energie er nodig is om het waterniveau te resetten in vergelijking met hoeveel u genereert door de keten.


[quote = crispus] Elke keer dat het bovenste gedeelte van de luchtsluis opent om een ​​bal te laten passeren, gaat de bal omhoog maar plotseling gaat een hoeveelheid water identiek aan die van de bal naar beneden.

Wanneer het onderste deel van de luchtsluis opent, treedt hetzelfde fenomeen op: een hoeveelheid water gelijk aan die van de bal wordt teruggeduwd in de onderste tank.

Kortom, na het passeren van een paar ballen, zijn de waterstanden in evenwicht en stopt het systeem. [/ Quote]


Zie de discussie hierover. Het begint daar:
https://www.econologie.com/forums/m-h-d-magn ... html#48033
0 x
molux
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 09/05/07, 09:56
Plaats: Parijs




par molux » 10/05/07, 22:40

Hi Crispus

Ik zie niet waar hij over deze machine praat op de link die je me gaf. Ik heb alles gedaan forum aangegeven en ik zag niets (misschien ben ik blind)

Als we beginnen met het principe dat slechts één vlotter de machine inschakelt en dat de afdaling voldoende is om de luchtsluis en de treden van de vlottertransporteur te activeren. Ik begrijp je verhaal van verplaatsing van watervolume niet. Kun je het me nog een keer uitleggen als je wilt?

Molux
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 10/05/07, 23:09

De functie van de kapitein verwijst hier:

http://bidouillages.free.fr/colonne.html

De variant is dat de kettingtransporteur in het water wordt geplaatst volgens het principeschema, dat pingpongballen gebruikt.

Om een ​​waterkolom hoger te houden dan de rest van de tank, is een luchtsluitsysteem noodzakelijk, en dat is waar het vastloopt: het water gaat naar beneden in de luchtsluis wanneer de vlotter daar omhoog gaat. In enkele beurten zijn de waterstanden in evenwicht.
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 11/05/07, 00:07

Draai naar het onderwerp: "Perpetuum mobile", of "Magnetische motor" hiervan forum, daar vind je een aantal dingen ...


De vlotter blijft rechtop staan ​​bij het binnentreden in het water, omdat deze in het onderste deel geballast is. Opgemerkt moet worden dat het luchtgedeelte (of iets anders, bijvoorbeeld schuim) in de vlotter groter moet zijn dan het totale gewicht van de vlotter, zodat deze drijft.
Waarom gebruikte hij een kolom zo breed als de vlotter?! Wel, ik denk dat het alleen zo is dat de laatste rigoureus recht blijft. Alleen, ik denk dat dit nadelen met zich meebrengt ... Zie wat Crispus een beetje hierboven heeft uitgelegd: om de vlotter in de kolom te laten bewegen, is het noodzakelijk dat een gelijkwaardige hoeveelheid water in de onderste tank beweegt . Dus zal ik zo leunen dat een druk gelijk aan de stoot van Archimedes op de vlotter op het bovenste deel van de kolom werkt. Aldus wordt de vlotter vertraagd wanneer gemonteerd omdat de druk uitgeoefend op het bovenste deel van de vlotter in de kolom tracht af te dalen door de speling tussen de vlotter en de waterkolom. Dus als een grotere speling wordt gebruikt, moet de vlotter sneller omhoog gaan.
Wanneer de vlotter zich in de luchtsluis bovenaan de kolom bevindt, mist u altijd een equivalent volume water in uw kolom dat op een of ander moment moet worden gecompenseerd ... (zie wat Crispus uitlegt)

Ik hoop dat ik niet teveel onzin heb verteld ... Maar ze zullen me corrigeren als dat het geval is!
0 x
molux
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 09/05/07, 09:56
Plaats: Parijs




par molux » 11/05/07, 01:24

Hallo,

Ik dacht daar een beetje over na, ik snap het, het is duidelijk, ik weet niet waarom ik het nog niet eerder heb gezien.

Voor degenen die niet hebben gepijpt, hier is het uitzicht vanaf de bovenkant van het systeem in de buurt van de sluis

A - Energiecreatie
Beeld
De vlotter gaat naar beneden en drijft de generator aan, deze genereert een vermogen Pg

B - Stijgen
Beeld
Na zijn afdaling rent de plogeur de waterkolom in, de drijver gaat alleen omhoog

C - Luchtsluis
Beeld
Airlock sluiting

D - Overbrengen
Beeld
De transportband zet de vlotter af op de ketting, hij verbruikt stroom Pc. Door de vlotter uit de kolom te verwijderen, blijft er een gebrek aan water, vervangen door lucht

E - vullen
Beeld
We vullen het vacuüm vervolgens met water uit de onderste tank. De pomp verbruikt energie Pp

Dat kunnen we ons voorstellen

Pg <Pp + Pc + wrijving


Wat zou er gebeuren als we Pp zouden verwijderen?

Pg Pc + wrijving

Het concreet verwijderen van Pp (het verwijderen van de pomp) brengt daarom een ​​te vullen watertank met zich mee, of de machine wordt gemonteerd in een gat naast een stroom, lager dan de rivier, enz.

Ik denk dat we bij een gasfabriek aankomen, het overtollige water verloren gaat of voor het grondwater, en de opbrengst, gezien de verschillende wrijving dreigt armoedig te zijn, maar we slagen erin om deze verdomde stroom te exploiteren. Een eenvoudig schoepenrad zal zeker beter doen!

Tot slot: een mooie trol
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 193-gasten