en ik??

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
chedavid
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 29/09/04, 15:30




par chedavid » 29/09/04, 15:40

dus:
mijn ouders hebben een citroën BX turbodiesel. hij heeft 250000 km gereden en we zouden graag willen weten of, als je het hebt over een normale motor, de methode van vermenging met ruwe plantaardige olie werkt bij ons type voertuig.
aan de andere kant heb ik een maffia', een peugeot 103 van de oude generatie, benzine, en rijdend op een tweetakt oliemengsel. wat te doen om er minder mee te kunnen vervuilen? Ik begreep niet al je uitleg helemaal.
dank u bij voorbaat.
David, 15 jaar oud.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/09/04, 16:37

Voor de BX raad ik je aan de .pdf op deze pagina te lezen:
https://www.econologie.com/l-huile-veget ... s-120.html

Voor de maffia niet veel te doen.... misschien synthetische benzine? (200 L plantaardige olie + 5 L ontsmettingsalcohol, we mixen een paar dagen en we krijgen een synthetische essentie)

Of beter: een pantone-reactor opzetten (zie rubriek Pantone-project) op de site.

Ik ben de auteur van het rapport van de ingenieur
0 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 97 gasten