De mysteries van het water auto

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
openhartig
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/08/06, 16:04




par openhartig » 18/08/06, 01:22

http://www.israelvalley.com/news/2006/0 ... -carburant
bah, tien, ik heb toevallig iets conex gevonden ... Ik weet niet hoe het met je zit, maar ik word er door geïnspireerd ... ok, het levert zonde op maar ... het blijft een optie.
0 x
Hunter charlatan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 30/05/05, 19:11




par Hunter charlatan » 18/08/06, 15:07

frank schreef:Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat hij bedoelde: waterstof produceren zonder de batterij te pompen in plaats van zonnecollectoren ..... maar ik weet het niet zeker ... :? :|


Als dat het is, is het nog grappiger omdat zonnecollectoren niet winstgevend zijn en zeer vervuilend om te produceren, goed uitgevoerde ecologie : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 18/08/06, 15:50

niet slecht je franck link.
Ik had iets dergelijks gezien met pure Mg. Ik wilde mijn reactor vervangen door een zeef gevuld met Mg-korrels, maar er werd mij verteld dat het bijproduct zeer schurend is (magnesiumoxide).
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 15/09/06, 11:32

Afbeeldingen van de link:

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: The mysteries of the water car




par bham » 15/09/06, 15:08

engel schreef:Nog een waterwagenproject.
http://www.ovni.ch/~kouros/voiture.htm


Op deze pagina vinden we wat Christophe zojuist online heeft gezet, maar ook dat, over een super carburateur:"
De stoomwagen
Als we slechts oppervlakkig de wetten van de thermodynamica in overweging nemen, zou een interessante mogelijkheid de injectie van een kleine hoeveelheid water in de orde van 10% zijn om de efficiëntie van een verbrandingsmotor te verbeteren. De typische cyclus is de injectie van fijne druppeltjes na compressie en verwarming van de lucht door de turbo, die deze koelt door verdamping en zijn dichtheid verhoogt bij toelating, en dus die van zuurstof. Tijdens de verbranding van de koolwaterstof wordt extra stoom gegenereerd. Uiteindelijk wordt de expansiefase versterkt door de extra afgifte van warmte die aanvankelijk werd “gestolen” uit de turbo, tijdens de daaropvolgende condensatie aan het einde van de cyclus. Het water kan ook worden gebruikt in de vorm van een emulsie met de brandstof, wat een stabiliteitsprobleem oplevert. De verbetering van de opbrengst zou ongeveer 10% zijn. Maar Rudolf Gunnermann voedde zijn motoren met een emulsie die tot 50% water bevat met een verbetering van 27% van de output. Zijn systeem vereiste een nikkelkroon rond de kaarsen, die daarom onderhevig was aan significante elektrische polarisatie, die ook het effect had van "kraken", dat wil zeggen breken en hydrogeneren van zware koolwaterstoffen. aanwezigheid van stoom. Dit is het principe van "Super carburateurs»Die het octaangetal van vervluchtigde brandstof in aanwezigheid van waterdamp en een katalysator verhogen, die de efficiëntie van motoren aanzienlijk verhogen door de geleidelijke, zeer inefficiënte en gedeeltelijke verbranding van mengsels van verschillende koolwaterstoffen te vervangen op punten van verschillende verdamping, door de detonatie van licht en vluchtige koolwaterstoffen. Het werkelijke rendement van verbrandingsmotoren, soms in de buurt van 7%, zou worden vermenigvuldigd tot boven 26%. Vanuit dit oogpunt heeft LPG of zijn mengsel met waterstof een soortgelijk resultaat.

De eerste "super carburateurWas dat van Charles N. Pogue, gepatenteerd in 1930 en met succes getest door Ford, maar dat de oliemaatschappijen zich haastten om buiten werking te stellen door het volgende jaar lood toe te voegen aan benzine, om het te vergiftigen de katalysator. Generaties stadsbewoners zijn vergiftigd door dit zware metaal ten behoeve van belastingdiensten en tankers. In zijn memoires schreef generaal Rommel de overwinning van de geallieerden in Afrika toe aan een uiterst geheime Amerikaanse stoomcarburateur. Rommel's plan was om zich terug te trekken in de wildernis door om beurten zijn geheime brandstofdepots te bezoeken. Als de Amerikanen droog waren, zou hij aanvallen. Dat gebeurde niet en ze haalden hem in bij zijn derde tussenstop. John Pogue, de broer van Charles, onthulde publiekelijk dat hij hielp bij het installeren van de beroemde carburateur in de jeeps en gepantserde voertuigen die werden gebruikt. Talrijke getuigenissen van monteurs bevestigen dit. In tegenstelling tot de gemiddelde burger had het leger geen enkele moeite om aan loodvrije brandstof te komen. Chemische detonatie alleen is echter niet voldoende om de extreme vermindering van het brandstofverbruik van sommige "superfuel" of waterstofauto's te verklaren, of het feit dat hun motoren koud blijven. "

Zal iemand meer weten over deze super-carburateur katalysator van de laatste grote oorlog? André misschien, omdat je buurman bent van de VS. Of wie zou in zijn schuur een jeep VS (of p'têt een tank) van de laatste oorlog met deze supercarburator hebben gehouden ???

Interessant deze geschiedenis van lood in benzine, toch?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: The mysteries of the water car




par Christophe » 15/09/06, 15:12

bham schreef:Zal iemand meer weten over deze super-carburateur katalysator van de laatste grote oorlog? André misschien, omdat je buurman bent van de VS. Of wie zou in zijn schuur een jeep VS (of p'têt een tank) van de laatste oorlog met deze supercarburator hebben gehouden ???


Ja, het leek duidelijk veel op Chambrin elders (spiraal):

Ik citeer quanthomme:

Er is natuurlijk ook de zeer goede carburateur van Charles Nelson Pogue van Winnipeg (Canada): 1,750,354- en 1,997,497-patenten en ook 2,026,798. De Pogue-carburateur (waar we het al over hebben gehad in onze basissite) gebruikte uitlaatgassen als warmtebron. Bij volledige belasting bespaarde het de helft of een derde van het normale verbruik. Het werd gemonteerd op tractoren en andere voertuigen in de late 1930-jaren. En er wordt gezegd dat het dankzij de verdubbeling van de autonomie op de Amerikaanse tanks dat het Afrika Korps van generaal Irwin Rommel de strijd in Noord-Afrika verloor (de Pogue-carburateur werd vervolgens bewaard door de geheime verdediging)

bham schreef:Interessant deze geschiedenis van lood in benzine, toch?


Maar er bestaan ​​geen lobby's, laten we eens kijken!

Ik ga een specifiek onderwerp maken voor deze Pogue carburateur
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: The mysteries of the water car




par Christophe » 15/09/06, 15:16

Christophe schreef:Ik ga een specifiek onderwerp maken voor deze Pogue carburateur


Laten we die vanmorgen gesloten nemen:
https://www.econologie.com/forums/super-carb ... t2297.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/09/06, 17:51

Ik keek naar het "Israëlische systeem". Dit is ongeveer net zo dom als flankerend aluminium in een NaOH-oplossing, omdat het veel energie kost om het oxide weer in metaal om te zetten.
Het totale rendement zal zeker verschrikkelijk zijn.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten