Tips voor de aankoop van een zonnepaneel.

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 10/10/14, 11:36

ptijean32 schreef:dus als ik een 100Ah 12V loodzuuraccu gebruik, zal mijn vermogen 1200 watt zijn...
Neen.
Je hebt een energie van 1200 Wh .
(Zonder in te gaan op de praktische details van het gebruik van een batterij).

ptijean32 schreef:met mijn 400W-consument laat ik mijn batterij in 3 uur leeg als er geen extra kosten in rekening worden gebracht?
Ja, want energie = vermogen * duur, dus energie / vermogen = duur, oftewel 1200 Wh / 400 W = 3h

ptijean32 schreef:...en als ik 7 100W//12V-batterijen gebruik, duurt het dan 21 uur om ze allemaal te ontladen?...
In theorie, ja.
En ook nog eens 7 keer langer om ze op te laden met hetzelfde laadvermogen of 7 keer meer vermogen bij dezelfde laadduur.

ptijean32 schreef:bovendien weet ik niet of er een 400w omvormer bestaat, maar het is beter dat ik een hoger vermogen koop... een 500w, un750w???...
Je hebt een omvormer nodig die is aangepast aan het maximale vermogen dat je wilt gebruiken.
Om meerdere uren een belasting van 400W te gebruiken is een omvormer van 500W geschikt, een omvormer van 700W zal overgedimensioneerd zijn (voordeel: deze zal minder verouderen, nadeel: hij zal niet op zijn maximale efficiëntie gebruikt worden.)

ptijean32 schreef:het gebruik van een omvormer verbruikt energie, dus moet er nog iets meer batterij in het vooruitzicht worden gesteld?
Ja.
Allereerst is het rendement van de omvormer niet 100%, daarna verbruikt hij een beetje terwijl hij draait (zelfs als de belasting niet actief is).
0 x
Avatar de l'utilisateur
ptijean32
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/09/14, 11:14




par ptijean32 » 10/10/14, 13:09

Bedankt Gaston...Ik sta nu perplex!...zonne-energie: te duur voor mijn budget!...de omvormer valt binnen mijn budget, maar ik moet dus investeren in een grote partij batterijen. ..opnieuw voor mijn budget, te duur...Ik ben bezig met het uitzoeken van de bedini-motor...nou, het is verwarrend om plannen te hebben...en aangezien ik een pijp ben op het gebied van elektriciteit en elektronica, is het geen winnen!!!... Nou... hoe dan ook Gaston, je hebt het me goed geleerd... nu moet ik naar de generatoren kijken... die het meest aangepast zijn aan mijn behoeften en situatie en mogelijkheden!...bedankt voor alles Gaston ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Advies voordat u een zonnepaneel aanschaft.




par chatelot16 » 10/10/14, 13:38

ptijean32 schreef:Hallo allemaal... het is simpel... Ik wil elektriciteit produceren via een monokristallijn zonnepaneel, met een regelaar van 10 ampère, een omvormer van 500 watt...


Moet je aangeven wat je echt wilt?

Je begint met te zeggen: ik wil, en in plaats van te zeggen wat je wilt, plaats je materiaal waarvoor je geen reden hebt om het te willen

Er zijn twee belangrijke mogelijke verlangens
1) geld besparen als we al elektriciteit hebben van de EDF: in dit geval heb je zeker geen batterij nodig: je hebt een injector-omvormer nodig die in het netwerk injecteert wat de fotovoltaïsche energie doet, en of deze wordt verbruikt door de apparaten in de huis, dit vermijdt dat we de meter moeten laten lopen, we kunnen ons verbruik zo organiseren dat we bij voorkeur consumeren als er zon is met bepaalde automatische apparaten

2) elektriciteit maken op een plaats waar er geen is: het is duur, alleen de afschrijving van de batterij over het aantal cycli waarop we kunnen hopen, levert bij KWh ongeveer dezelfde prijs op als bij EDF, behalve dat je moet betalen voor de batterij bij aanvang volledig leeg, zodat deze 10 jaar meegaat, terwijl u bij EDF over 10 jaar hetzelfde betaalt

dus als er een mogelijkheid is om een ​​draad door te voeren om de stroom van EDF te krijgen, is dit altijd zuiniger dan batterijen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 10/10/14, 13:41

Voordat u van de ene oplossing naar de andere springt, is het goed om uw behoefte te beschrijven.

Wat exploiteren, hoeveel uur per dag en waar (als de locatie door EFRO wordt bediend, is dit over het algemeen de meest economische oplossing...)
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 10/10/14, 17:50

Voor goedkope batterijen heb ik een paar jaar geleden gebruikte noodbatterijen ingezameld bij een overweg in een station, een vriend van mij die bij de SNCF werkte, gaf ze aan mij. Ze zouden worden gerecycled, maar werkten nog steeds.
Dit soort dingen zou ook vrij gemakkelijk te vinden moeten zijn voor telefoonrelaisantennes. Je hoeft alleen maar de juiste mensen te kennen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ptijean32
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/09/14, 11:14




par ptijean32 » 10/10/14, 21:15

Antwoord op iedereen..." Ik wil..."...in feite is het heel moeilijk om het alternatief te vinden met minimale financiële middelen...maar geduld beloont degenen die weten hoe ze moeten wachten!...kortom. ...ik wil energie verbruiken die niet afkomstig is van het staatsapparaat, het is mijn wens en ik heb het recht!...waarom anders forum econoloog???...Ik heb geen vaardigheden in deze technieken...heb alleen hier en daar dingen gehoord...wat dan ook...Ik woon in een vrachtwagen...Ik volg mijn kudde schapen terwijl het gras groeit.. .wat betekent dat ik het grootste deel van de tijd buiten woon, ver van alles!...dat is voor degenen die niet al mijn reacties hebben gelezen...d 'elders nodig ik je uit!...ik weet wat ik niet weet willen!!!...en wat ik wil, het is mijn schamele portemonnee die bepaalt!...Ik ben op zoek naar antwoorden en niet naar wat mensen mij terugsturen via het EFRO...Ik stel mezelf veel vragen, niet' jij?...heb je gehoord van de Bedini-motor, permanente magneetgeneratoren?...geloof je in de theorieën die je hebt geleerd, maar al die theorieën die de industrie onderdrukt en die beetje bij beetje op het internet verschijnen, Deze kunnen mij gedeeltelijk interesseren... Ik wil je niet veroordelen, ik ben attent, maar ik heb technische kennis nodig die ik niet bezit, voordat ik ergens aan begin... dus als mijn vragen je storen, denk ik dat is niet mijn doel!...ik moet een beslissing nemen...van elektriciteit ja, maar zonder EFRO...bedankt voor je begrip...ik denk dat we dit gebruiken forum om individueel te evolueren in de kennis van de toegepaste wetenschappen... anders had ik het mis forum?...Hartelijk dank aan jou...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ptijean32
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/09/14, 11:14




par ptijean32 » 10/10/14, 21:58

Terug naar het onderwerp...Ik wil broedmachines bouwen voor kuikens, eenden en ganzen, mobiele types...op aanhangers...dat zijn mijn grote energieverbruikers...sleutelen aan aanhangers zit in mijn vak...om te transformeren ze in verschillende mobiele broedmachines...het is eenvoudig...het levert me niet veel op, het is meer voor eigen gebruik...dus sluit me aan op een lijn in de open velden, dat is niet altijd mogelijk...en bovendien , ik heb geen eigendom of land...ik ga waar mensen hun oppervlak niet kunnen bewerken, 2 maanden hier, 4 daar, plus seizoenen daar. zomer in de Pyreneeën... je begrijpt, ik denk dat mijn zoektocht naar " gratis" energie... Hoewel je op de een of andere manier moet betalen!... Ik ben hier niet om over mezelf te zeuren - hetzelfde... Maar voor antwoorden... hier is het... we hebben de recht om te verlangen...en geïnteresseerd te zijn in de materialen alvorens te kopen!!!...nee?...dat is alles. Logica!!!... Kortom... laten we niet over elkaar oordelen, maar laten we elkaar de hand reiken... het is menselijker!... dank je wel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/10/14, 22:40

broedmachine, het is alleen maar verwarming, geen elektrische verwarming nodig

waarom geen mini-centrale verwarming, mini-houtketelradiator en thermostaat in de broedmachine

de elektrische batterij en de fotovoltaïsche methode zijn alleen goed voor degenen die voldoende geld beschikbaar hebben

Ik heb ongeveer tien jaar zonder EDF doorgebracht omdat ik er niet voor betaald heb, dus nog minder geld om batterijen te kopen, ik moest het doen met generatoren die alleen draaiden als dat nodig was, niet ecologisch maar de enige oplossing zonder zware investeringen... natuurlijk het totaal dat u uiteindelijk besteedt, is meer dan de normale prijs voor elektriciteit, maar als u niet anders kunt

het is klassiek om elektrische broedmachines te maken als je EDF hebt, maar in jouw specifieke geval kan er iets anders te bedenken zijn: het opslaan van warmte in een watertank is zuiniger dan in een batterij

de warmte kan afkomstig zijn van zowel een thermisch zonnepaneel als een mini-houtketel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/10/14, 10:04

Wat mij betreft: geen probleem met uw keuzes. Ik heb ook 4 jaar zonder elektriciteit geleefd.

Je hoeft alleen maar de juiste vragen te stellen met de juiste parameters.


Hier delen we wat we weten net zo goed met een ‘bobo’ die ‘iets voor de planeet wil doen’ als met een ernstige daler die niet afhankelijk wil zijn van een systeem of een mobiel persoon zoals jij…

De antwoorden zijn uiteraard niet hetzelfde! [de wetten van de natuurkunde, als: we altijd P = UI en W = Pt zullen hebben; het elektrisch vermogen in Watt is het product van de spanning in Volt door de intensiteit in Ampère; en energie in Watt.uur, het is het vermogen in Watt per keer in uren]

Als wij het weten!!!

In dit geval blijft de goedkoopste broedmachine... de kip! We moeten nog steeds lokale rassen vinden die niet te gedegenereerd zijn en die op natuurlijke wijze broeden. Als u (bevruchte) eieren uitbroedt die niet van de kip zijn, kunt u deze op het juiste moment vervangen. Je kunt hem "bedriegen" om broeden te veroorzaken door hem met eieren in gips te laten zitten.

En wees voorzichtig, sommige spoelen vertonen agressief gedrag als ze broeden en letterlijk op je springen, met hun klauwen en snavel naar voren. Waarschuwing voor de ogen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ptijean32
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/09/14, 11:14




par ptijean32 » 11/10/14, 14:23

Ah...gemeenschappelijke grond...bedankt mijn vrienden!!!...voor mijn kippen die konden gaan broeden, het is de eenvoudigste...maar de oplossing die de meeste roofdieren, vossen, dassen, marters, marters en wezels...kortom...mijn idee van een aanhangwagen waarin ik broedmachines inbouw lijkt mij het veiligste...Ik kan het echter mis hebben...kortom...het verhaal van de hitte van de elektriciteitscentrale is interessant...nooit van gehoord omdat iedereen om mij heen een geïnformeerde consument is...ja ik ben meer een afslanker dan op zoek naar besparingen!...Ik heb je niet over water verteld, maar het is een groot probleem in mijn levenssysteem...Ik heb zojuist waterslagpompen ontdekt, het is in principe geweldig en goedkoop als het een nabije bron is!...dat is het...voor nu geef ik je geen stevigheid omdat ik andere zorgen heb om over na te denken over..."...elk probleem heeft zijn oplossing."... Met vriendelijke groeten en vooral bedankt voor je kennisoverdracht... : Mrgreen:
0 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 143 gasten