Hoe groot te maken met weinig: de windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1

Hoe groot te maken met weinig: de windturbine




par bernardd » 13/08/10, 23:24

Wie zag dit concept, waarbij kleine windturbines een omgekeerde draairichting hebben om wervelingen te annuleren?

http://www.windpowerengineering.com/des ... st-bigger/

en voor meer details:

http://www.greenward-technologies.com/p ... 09_gti.pdf
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 14/08/10, 09:46

Het is verbazingwekkend dat eenvoudige windturbines zo'n pluim kunnen produceren :schok: . Het artikel specificeert niet of de klimatologische omstandigheden uitzonderlijk zijn tijdens de foto, of dat het "gebruikelijk" is met het creëren van een microklimaat dat niet noodzakelijkerwijs stroomafwaarts interessant is.

Beeld

Voor de voorgestelde machine, welke complicaties ..... moet je zien!
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 14/08/10, 09:50

Chemtrails???

:D
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 14/08/10, 10:36

Flytox schreef:Het is verbazingwekkend dat eenvoudige windturbines zo'n pluim kunnen produceren :schok: . Het artikel specificeert niet of de klimatologische omstandigheden uitzonderlijk zijn tijdens de foto, of dat het "gebruikelijk" is met het creëren van een microklimaat dat niet noodzakelijkerwijs stroomafwaarts interessant is.

Beeld


Zonder verder in detail te treden, zouden de omstandigheden net boven het dauwpunt voor de windturbine moeten zijn. En dat de afname van de snelheid de temperatuur en druk verlaagt tot onder het dauwpunt achter de windturbine?

Flytox schreef:Voor de voorgestelde machine, welke complicaties ..... moet je zien!


Je hoeft niet alles op één grote mast te plaatsen: dit betekent dat meerdere intelligent geplaatste kleine windturbines net zo interessant of zelfs meer dan een grote kunnen zijn, omdat de omkeringen van richting de uitbreiding van de turbulentie neutraliseren. Ik vond dit juist omdat ik me afvroeg of iemand het onderwerp had bestudeerd :-)
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/08/10, 11:15

De windturbine verlaagt in principe de windsnelheid: dus bij de juiste weersomstandigheden ontstaat deze condensatie: het is geen probleem van turbulentie!

zelfs een geoptimaliseerde windturbine met 2 tegengesteld draaiende propellers zal dezelfde condensatie doen op de dag dat het weer het wil!

wanneer heeft het voordeel van meerdere propellers in plaats van slechts één ... blah ... hoe dan ook staat er geen meter op de wind, dus de prestatie is niet het belangrijkste criterium, maar eerder de eenvoud, en ik vind deze meerdere helices erg vreemd
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 14/08/10, 11:27

chatelot16 schreef:De windturbine verlaagt in principe de windsnelheid: dus bij de juiste weersomstandigheden ontstaat deze condensatie: het is geen probleem van turbulentie!


Wie zei dat het een turbulentieprobleem is?

Ik had het over turbulentie in het tweede deel, dat niets met het eerste te maken had. De vermindering van turbulentie heeft als voordeel dat de windturbines dichter bij elkaar kunnen worden gebracht in een groot veld.

chatelot16 schreef:wanneer heeft het voordeel van meerdere propellers in plaats van slechts één ... blah ... hoe dan ook staat er geen meter op de wind, dus de prestatie is niet het belangrijkste criterium, maar eerder de eenvoud, en ik vind deze meerdere helices erg vreemd


Ik vroeg me om verschillende redenen af:

- kleine windturbines zijn nu veel goedkoper en laten een geleidelijke investering toe;

- de grotere snelheid en het acceleratievermogen van kleine windturbines zorgen voor een betere efficiëntie, in relatie tot de wind en in relatie tot de generator;

- het vullen van een ruimte gaat efficiënter met veel kleine cirkels. Net als bij luchtkoeling moeten gaten worden vermeden.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 14/08/10, 12:33

Heel interessant concept bernardd.
High Density Wind Farming doet zijn naam eer aan!
Wat een dichtheid aan windturbines!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 15/08/10, 21:05

Flytox schreef:Het is verbazingwekkend dat eenvoudige windturbines zo'n pluim kunnen produceren :schok: . Het artikel specificeert niet of de klimatologische omstandigheden uitzonderlijk zijn tijdens de foto, of dat het "gebruikelijk" is met het creëren van een microklimaat dat niet noodzakelijkerwijs stroomafwaarts interessant is.


Ook is het interessant om aan de rand van een stationsperron te gaan staan ​​als een TGV voorbij rijdt (zonder te stoppen).
Je voelt de turbulentie nog lang nadat de TGV is gepasseerd.
De opgewekte turbulentie strekt zich uit over een afstand van meerdere malen de lengte van de trein. En een TGV is redelijk goed geprofileerd!
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 16/08/10, 10:24

bernardd schreef:- de grotere snelheid en het acceleratievermogen van kleine windturbines zorgen voor een betere efficiëntie, in relatie tot de wind en in relatie tot de generator;


Hallo,

Het leek me dat de grootste fout van kleine windturbines hun te hoge snelheid was: toegenomen geluid, halfstok met relatief harde wind waardoor grote windturbines nog steeds kunnen draaien.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/08/10, 11:03

ongeacht de grootte kiezen we de maximale windsnelheid zoals we willen: hoe meer we willen dat het een sterke wind vasthoudt, hoe meer het nodig is om solide, zwaar en duur te maken, wat de winstgevendheid bij normale wind vermindert: het is daarom een ​​economische keuze wie de limiet is

om de maximale aanpassing aan variabele wind te hebben, is de variabele toonhoogte essentieel: helaas is men vaak om de prijs te verlagen tevreden met een vaste toonhoogte: dit vermindert nog meer het bereik van de bruikbare wind
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten